اخبار سازمان / مراسمات
چهارشنبه   ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۴
تعداد بازدید: ۱۰۵۴۶

امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یعنی خودباوری و باور به

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، آئین گرامیداشت ۲۲ اسفند، سالروز تأسیس نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا در ستاد سازمان برگزار شد. مالک رحمتی عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان در این مراسم، تأکید کرد: یکی از ابتکارات حضرت امام (قدس سرّه) این بود که هر نهادی را که تأسیس کرده‌اند، آن نهاد شجره طیبه شده است؛ مانند سپاه پاسداران که در بدو انقلاب و به تشخیص حکیمانه و آگاهانه حضرت امام (قدس سرّه) در کنار ارتش تشکیل شد و امروز شاهد آنیم که در کنار دستاورد‌ها و برگ‌های زرینی که در سرتاسر تاریخ این کشور وجود دارد، نام سپاه پاسداران در بالای همه آن‌ها می‌درخشد.

وی افزود: پس از سپاه پاسداران، کمیته امداد تأسیس می‌شود و امروز می‌بینیم در هر مقطعی که جامعه و قشر مستضعف که صاحبان اصلی این انقلاب هستند، مشکلی وجود داشته باشد، این نهاد به یاری آن‌ها می‌شتابد؛ چنان که در کنار آن، سازمان بهزیستی را داشتیم و داریم.

عضو هیأت مدیره سازمان ادامه داد: بعضاً در حق نهاد‌هایی که حضرت امام (قدس سرّه) دستور تأسیس آن را داده‌اند، کوتاهی شده یا تعدادی را ادغام یا جابه‌جا کردیم که حقیقتاً به آن نهاد‌ها کم‌توجهی شد. از جمله جهاد سازندگی که با ترفند‌هایی ادغام شد که امروز خلأ آن به جد در جامعه احساس می‌شود.

مالک رحمتی همچنین یادآور شد: یکی از این شجره‌های طیبه که توسط امام راحل (قدس سرّه) بنیان نهاده شد، بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که امروز نیز در سالروز تأسیس این بنیاد و تکریم نام و یاد شهدای گرانقدر که صاحبان و مسببان حقیقی و بنیان مستحکم این نهادند، دور هم جمع شده‌ایم؛ این حقیقتاً نشان هوشمندی و درایت دستورات حضرت امام (قدس سرّه) مبنی بر تشکیل این نهادهاست.

اگر ما قدر شهدا را ندانیم و نتوانیم از این سازمان‌ها و نهاد‌ها به نحو احسن استفاده کنیم و در ترویج فرهنگ انقلابی کوتاهی کنیم، از آن هدف غایی امام راحل (قدس سرّه) فاصله گرفته‌ایم و این ظلم است به این نهاد‌ها که ما و شما کارگزاران آن‌ها هستیم و باید این فرصت را مغتنم شمرده تا جایی که جان در بدن داریم، مانند بسیاری از پدران بزرگوار شما عزیزان، شبانه‌روز کار کنیم و راه شهداء و امام شهداء را پرقدرت ادامه دهیم.

رحمتی اظهار داشت: جمله‌ای از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خواندم که فرمودند: «وظیفه قدردانی از ایثارگران به ویژه شهیدان، فریضه‌ای عینی و تعینی و همیشگی است که هرکس این وظیفه را فراموش کند، خسران کرده است». وی بیان کرد: ما باید همیشه به یاد شهدا باشیم و به بهانه‌های بزرگداشت‌های این چنین، تلنگری به ما وارد شود تا بتوانیم یک معنویتی را جمع کنیم و در طول این یک سال تا سال بعدی از آن استفاده کنیم. آغازگر این تلنگر نیز این پرسش است که چرا باید یاد شهیدان را زنده نگه داریم و چه دستاوردی برای ما خواهد داشت؟

عضو هیأت مدیره سازمان گفت: راز ماندگاری هر نهضتی به میزان اخلاص آن است، به نیت اولیه آن، مانند نهضت امام حسین (علیه‌السلام)، چون ایشان تمام وجودش توحید بود و برای خدا بود، نهضت او ابدی است و هیچ کس هم نمی‌تواند خاموشش کند یا از بین ببرد. امروزه جهان غرب مسلح شده تا این نهضت را کم رنگ کند، ولی هرگز نخواهد توانست؛ زیرا حافظ این نهضت الله تبارک و تعالی است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام (قدس سرّه) هم برای خدا انقلاب کرد و، چون برای خدا بود، هر روز گسترش پیدا کرد و هیچ کس هم نمی‌تواند این نهضت را متوقف کند و به بن‌بست برساند. پس نهضتی که برای خدا باشد، ضامنش خود خداوند خواهد بود. انقلاب اسلامی یک نعمت و معجزه الهی است و حضرت امام (قدس سرّه)  بر پایه توحید آن را تأسیس کرده است.

رحمتی افزود: دلیل دیگر ماندگاری انقلاب، بعد از خلوص و اخلاص عمل، زنده نگه داشتن یاد و خاطره مجاهدان انقلابی است که منجر به گسترش و استمرار آن نهضت و انقلاب خواهد شد، بنابراین برای رسیدن به هدف غایی این نظام و انقلاب، بی‌شک به زنده نگه‌داشتن یاد شهدا نیاز داریم و باید برگزاری این آئین‌ها و پاسداشت‌ها را برای خود تلنگر بدانیم. به همین خاطر است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست.»

ماندگاری یک نهضت و انقلاب به زنده نگه داشتن روحیه شهادت طلبی، ایثار و از خودگذشتگی

وی افزود: شهدا قرار است دست ما را بگیرند و اگر مقام آن‌ها را با برگزاری چنین آئین‌هایی تکریم نکنیم، از این مسیر و این هدف فاصله گرفته‌ایم؛ پس ماندگاری یک نهضت و یک انقلاب به زنده نگه داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثار و از خود گذشتگی است و این‌ها مقدمه‌ای خواهد بود تا ما به خاطر خدا از همه چیز بگذریم. از مال و جان و آبرو و اگر بتوانیم این کار را بکنیم، می‌توان گفت: ما هم رهرو واقعی شهیدان هستیم.

عزت جمهوری اسلامی ایران از شهداست

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان یادآور شد: هر انقلابی برای این که انقلابی بماند، نیازمند روحیه ایثار، جهاد و شهادت است و عزت جمهوری اسلامی ایران از شهداست و از شاخص‌ترین رهروان شهدا، چون سردار حاج قاسم سلیمانی‌هاست که نشان ذوالفقار می‌گیرد.

مالک رحمتی گفت: امروز باید هوشیار باشیم. دشمن می‌خواهد فرهنگ مقاومت در کشور سست شود و این دلیل و فلسفه وجودی این پاسداشت‌ها است که نگذاریم فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت کمرنگ شود و هر کس در هر جا و در هر منسبی بخواهد فرهنگ متعالی ایثار و شهادت را کم‌رنگ بشمارد، به انقلاب، به امام شهدا و شهدا خیانت کرده و این بزرگ‌ترین رسالت بر دوش ماست که مراقبت کنیم تا این فرهنگ اثربخش و کارآمد را در دهه پنجم انقلاب جهان‌شمول‌اش کنیم.

گسترش فرهنگ متعالی جهاد، ایثار و شهادت، نسخه نجات کشور

قائم مقام مدیرعامل سازمان تصریح کرد: امروز برای آن که پرچم سرخ حسینی و پرچم سبز مهدوی را زنده نگه داریم و پیرو آن باشیم، باید فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را تداوم ببخشیم، گسترش دهیم و نهادینه کنیم و این نسخه نجات کشور است. چنان که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند: «تکریم شهدا برای آن است که این ملت هرگز در برابر سلطه‌گران مستکبر سر خم نکند».

وی بیان داشت: آن چه امروز باید در سازمان اقتصادی کوثر بیش از پیش به آن توجه و عمل کرد، پیاده‌سازی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است. امروز باید صحنه جنگ را شناخت و در آن مسیر مجاهدت، مقاومت و ایثارگری کرد. باید دستور فرمانده جنگ را به موقع شنید و به هنگام اقدام کرد.

عضو هیأت مدیره سازمان ادامه داد: فرماندهی معظم کل قوا و رهبری عزیز انقلاب، امروز بیان می‌کنند جنگ، جنگ اقتصادی است. پس شناختن میدان خود شرط اول است. برخی از آنان که از جنگ عقب می‌مانند، میدان جنگ را نمی‌شناسند. امروز، ولی امر مسلمین می‌فرمایند در این مملکت جنگ اقتصادی است و دشمن شبانه‌روز تلاش می‌کند و شما هم مقاومت کنید. پس نگاهتان به درون باشد، تولید ملی را راه بیاندازید و کالای داخلی را حمایت کنید؛ این فرمان برای همه است.

مالک رحمتی با اشاره به این که امروز به جای آن که در این جنگ، جانبازی کنیم، می‌بایست صحنه را بشناسیم، ایثارگری کنیم و در این عرصه به دنبال شهادت‌طلبلی باشیم؛ و تداوم این فرهنگ و سبک مدیریتی را از مسئولین مطالبه کنیم و همه آحاد مردم به همراه مدیران اجرایی، تمام ظرفیت‌ها را برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن به میدان بیاوریم. دیروز پدران شما، مجاهدان و رزمندگان جنگ نظامی بودند و امروز ما و شماها، مجاهدان و رزمندگان جنگ اقتصادی هستیم. این کلام و بیان باید نهادینه شود. یعنی حتی این جامه که بر تن دارم، باید لباس رزم جنگ اقتصادی باشد. اگر این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم، به فضل الهی سیلی‌های متعددی در عرصه اقتصادی به دشمن خواهیم زد.

این فرامین رهبری، دستورالعمل اجرایی و حرکتی کشور در دهه پنجم برای تحقق تمدن بزرگ ایران اسلامی است و نحوه برخورد و مواجه با این فرمان، در آینده اجرایی کشور بسیار مهم و اثرگذار است.

عضو هیأت مدیره سازمان گفت: در جنگ تحمیلی یک فرمانده بود و لاغیر و آن هم حضرت امام (قدس سره) بود؛ رزمندگان هم فرمان‌پذیری را خوب بلد بودند و امروز معضل ما این است که یا فرمانده را نمی‌شناسیم و یا در مقابل فرامین اجتهاد می‌کنیم!

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص بیانیه گام دوم گفت: باید عرض کنیم که این بیانیه نیست!

در مجاهدت اقتصادی، تبعیت عملی از فرامین، ولی فقیه پیش شرط موفقیت است و صرف گفتار درمانی و تکرار بدون عمل این دستورات منجر به نتیجه نخواهد شد.

مالک رحمتی بیان کرد: تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این دستور، کار شبانه‌روزی توسط جوانان است. این نکته برای من و شماست؛ اگر کار شبانه‌روزی انجام نمی‌دهیم، قطعاً کوتاهی می‌کنیم. وقتی در هشت سال جنگ تحمیلی با دست خالی موفق شدیم. عامل این موفقیت چه بود؟ تبعیت از رهبری، کار شبانه‌روزی، امید به امداد‌های غیبی، اتکاء به جوانان و استعداد‌های داخلی؛ این نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها و ابتکار عمل‌ها بود که ما را از گردنه‌ها عبور داد. امروز اگر می‌خواهیم کشور را از این مسیر نجات دهیم، باید به نسل جوان باور داشته و به این استعداد‌های داخلی اتکا کنیم؛ این‌ها سرمایه عظیم جمهوری اسلامی ایران هستند. به نفت و گاز نیست، آن‌ها تمام شدنی است.

وی همچنین گفت: باور به نصرت الهی یکی دیگر از نکات مجاهدت اقتصادی است. باور به شعار «ما می‌توانیم»؛ یادمان رفته است که نصرت الهی هست.

مالک رحمتی افزود: دشمن در بدو آغاز حیات انقلاب اسلامی همه راه‌ها را علیه جمهوری اسلامی آزمایش کرد و همه شیطنت‌ها را انجام داده تا نظام‌سازی نشود. اما نظام اسلامی تشکیل شد، قانون اساسی نوشته شد و قوا شکل گرفت بعد در مرحله تشکیل کشور و جامعه اسلامی، به شبیخون فرهنگی روی آورد؛ اما نتیجه‌ای نگرفت و موفق نشد و امروز شاهدیم که نظام جمهوری اسلامی الگو شده است. این قدرت بین‌المللی، ثمره اخلاص و خون شهداست.

عضو هیأت مدیره سازمان گفت: کشور ما در طول این چهل سال چهار مرحله را طی کرده (به ثمرنشستن انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، سرکار آمدن دولت‌های اسلامی و پایه‌ریزی جامعه و کشور اسلامی)، با همه فراز و نشیب‌های انجام گرفته، در حال حاضر در مرحله سرنوشت‌سازی قرار داریم که در صورت تحقق نهایی این مرحله، منافع همه کشور‌های استکباری به خطر خواهد افتاد و این همه دشمنی از قبیل: جنگ سخت، جنگ نرم، شبیخون فرهنگی، تحریم و ... به خاطر ترس و هراسی است که از تحقق تمدن بزرگ ایرانی – اسلامی دارند و به فضل الهی این تمدن بزرگ امت اسلامی در اقصی نقاط جهان، از آسیا و اروپا گرفته تا آمریکا و آفریقا در حال شکل‌گیری است و این برای دشمنان اسلام بسیار سخت و غیرقابل تحمل است. آن‌ها به دنبال این هستند تا سردمدار این تمدن بزرگ اسلامی را که ایران، و نظام جمهوری اسلامی است با چالش روبرو کنند و تنها راهکار آن را نیز در القای ناکارآمدی این نظام در عرصه اقتصادی می‌دانند. دشمن درصدد است که نظام دینی و اسلامی که به چهل سالگی رسیده، به پای میز مذاکره بیاورد که موفق نشده و ما امروز بخاطر این حملات و تلاش دشمن، وظیفه سنگینی بر دوش داریم و به عنوان مجاهدان اقتصادی، باید تئوری دشمن را به ابطال بکشانیم. تنها راه حل آن نیز مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان و تقویت و تثبیت راهبرد‌های اقتصاد مقاومتی و عینیت‌بخشی به فرامین رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی است.

امروز رسالت تاریخی ما به عنوان رهروان شهدا، شناخت دشمن و استقامت و مجاهدت است

وی افزود: امروز نگاه کشور‌های منطقه به جمهوری اسلامی است و از ما نسخه توسعه اقتصادی می‌خواهند. اگر دشمن بتواند اثبات کند که اقتصاد جمهوری اسلامی اقتصادی است وابسته، کشور‌های منطقه به چه کسی اتکا خواهند کرد؟ امروز رسالت تاریخی ما به عنوان رهروان و ادامه‌دهندگان راه شهدا این است که این جبهه را بشناسیم و جانبازی، رشادت و ایثار کنیم تا دشمن را سر جای خود بنشانیم.

وی همچنین ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا امروز به دنبال تخریب سه کانون محوری کارخانه‌ها، مساجد و خانواده‌ها در ایران است و حفظ و تقویت این سه کانون محوری، شرط لازم توسعه متوازن کشور و مهم‌ترین عامل نقش برآب شدن نقشه‌های دشمنان است. ابتدا اگر هر کارخانه‌ای که تعطیل شود به نارضایتی عمومی مردم افزوده خواهد شد و هر کارگری که از کار بیکار شود، ۲۰ نفر ناراضی را به دنبال خواهد داشت. کار ما به عنوان مدیران یک بنگاه اقتصادی بسیار دشوار است. در این جنگ، باید ترجمه جدیدی از فرهنگ ایثار و شهادت طلبی داشت و جبهه‌های تولید را حفظ کرد و رونق تولید ملی، رمز پیروزی امروز ما بر دشمنان داخلی و خارجی است.

رحمتی اظهار داشت: هدف دوم دشمن، مسجد است؛ دشمن معتقد است جوانانی که از کارخانه‌ها بیکار می‌شوند به مسجد می‌روند و روحیه مقاومت و انقلابی خود را باز می‌گردانند پس مساجد را باید خالی کرد و فرهنگی در جامعه ایرانی ترویج شود که خاصیت مسجد از بین برود و سوم باید پایه‌های تحکیم خانواده را متزلزل کرد و از بین برد.

امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یعنی خودباوری و باور به «ما می‌توانیم»

قائم مقام مدیرعامل بیان کرد: ما باید وضعیت فعلی و جنگ اقتصادی را درک کنیم تا ان شاءالله سال ۹۸ سال رشد و پیشرفت ما باشد و طبیعتاً به برکت وجود جوانان کشور و فرهنگ ایثارگری و تبعیت از فرامین رهبری در این مملکت، دشمن نخواهد توانست‌کوچک‌ترین آسیبی به‌ما بزند.

رحمتی گفت: باید مراقبت کنیم تا در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دشمن نفوذ نکند. تکریم شهدا این نکات را به ما یادآور می‌شود که نباید خواب بمانیم و مورد نفوذ دشمن قرار بگیریم، مگر نه آنکه شهیدان برای اهدافشان خواب و استراحت نداشتند؟ آن‌ها حرکت و تلاش کردند، حتی سال جدید را در جبهه‌ها تحویل می‌کردند. ماه‌ها به دیدار خانواده‌هایشان نمی‌رفتند و برای مقابله با دشمن از تمام زندگی و عزیزانشان گذشتند. ما هم امروز در این جنگ اقتصادی باید رهرو راه شهیدان باشیم. هدف دشمن این است که ما را به سمت بی‌خیالی و بی‌مسئولیتی ببرد.

وی تصریح کرد: در این راه پر خطر باید به حرف فرمانده خود که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است گوش بدهیم تا بتوانیم پیروز شویم؛ که البته گاهی وقت‌ها دیر گوش می‌دهیم و این امر تاوانی خواهد داشت و طبیعتاً باید آن را پرداخت کرد؛ لذا اقدام به موقع و به هنگام شهیدان بوده است که امروزه ما بیمه شده‌ایم. خداوند ما را شرمنده شهدا نگرداند و از جلسات تکریم شهدا متنعم بفرماید. ان شاالله.

 انتهای پیام /
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار