سایر اخبار / سایر شرکت ها
سه‌شنبه   ۰۳ تير ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۳۱۶
تعداد بازدید: ۲۴۳۴
راه اندازی کسب و کار مناسب با زیست بوم مناطق در اولویت فعالیت‌های موسسه رویش کوثر
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر مؤسسه کسب و کار رویش کوثر از سال ۹۸ در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های حمایتی خود را از کسب و کار‌های کوچک مقیاس و زودبازده با هدف توانمندسازی افراد جامعه هدف کمتربرخوردار در مناطق روستایی، پیشگیری از مهاجرت، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در روستا‌ها آغاز کرده است.
 
این مؤسسه با تکیه بر رسالت اجتماعی خود، منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه فعالیت‌های اقتصادی را محور قرار داده و با استفاده از پتانسیل کارشناسان مختلف اقتصادی و اجتماعی اقدام به تدوین برنامه ۵ ساله در راستای تقویت عملیاتی مشاغل خانگی روستایی کرده است.

مبتنی بر این برنامه تا سال ۱۴۰۴ حداقل در ۱۵ استان بر اساس نیاز و مراجعه متقاضیان جامعه هدف روستایی مورد حمایت مؤسسه در زمینه مشاغل خانگی قرار می‌گیرد و پیش بینی می‌شود بالغ بر ۵ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

براساس این گزارش مؤسسه در ابتدای فعالیت خود با شناسایی دو استان کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی به عنوان پایلوت و سپس افزودن جنوب خوزستان (جزیره مینو) به این پروژه کاری و راه اندازی کسب و کار در حوزه پرورش طیور (مرغ بومی، بوقلمون گوشتی، تخم مرغ محلی)، فعالیت‌های خود را با نام «رویش، همیاری روستا» پی گرفت.
راه اندازی کسب و کار مناسب با زیست بوم مناطق در اولویت فعالیت‌های موسسه رویش کوثر
 
در ادامه و در سال ۹۹ با گسترش حوزه فعالیت‌های خود در راستای تحقق شعار جهش تولید و پیگیری منویات مقام معظم رهبری فعالیت‌های خود را با افزودن استان کرمان (شهرستان راور) در دو حوزه پرورش سایر ماکیان و آبزی پروری در حوضچه‌های متراکم ادامه خواهد داد. لازم به ذکر است مراحل مقدماتی این مشاغل اعم از طی کردن مراحل آموزشی و تشکیل تعاونی ایثارگران انجام شده و ادامه فعالیت‌ها از جمله ایجاد زیرساخت و فضا برای پرورش در دست اقدام است.

از سوی دیگر این فعالیت‌ها را در حوزه کشاورزی و تولید چوب در مناطق روستایی با مشارکت مردم گسترش خواهد داد.

بر اساس این گزارش فعالیت‌های موسسه در شهر یاسوج در حوزه‌های پرورش قارچ و پرورش زالو در حال پیگیری است که هم اکنون دوره‌های آموزشی این طرح‌ها در حال برگزاری است.

یکی از سیاست‌های مؤسسه رویش کوثر جهت دهی فعالیت‌ها در قالب تعاونی‌ها و ثبت هر دسته از فعالیت‌ها در یک تعاونی مشخص و ذیل یک برند خاص است.

در همین راستا تاکنون دو تعاونی با محور‌های بسته بندی خشکبار و مواد غذایی، فعالیت‌های مربوط به کشت و صنعت و تعاونی پشتیبان مشاغل خانگی را راه اندازی کرده است.

براساس این گزارش یکی از سیاست‌های مهم مؤسسه شناسایی زیست بوم مناطق محل فعالیت و راه اندازی کسب و کار متناسب با پتانسیل‌ها و زیست بوم هر منطقه است.
 
انتهای پیام / 
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار