بنیاد شهید و امور ایثارگران / دیدارها
يکشنبه   ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۵۳۰
تعداد بازدید: ۱۶۵۹

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با سفیر کرواسی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با سفیر کشور کرواسی در ایران بر انتقال تجارب دو کشور در موضوع‌های مختلف مانند زنده نگه داشتن یاد قهرمانان جنگ و تشخیص هویت سربازان مفقود تأکید کرد و گفت: دانش ایران در تشخیص هویت پیکر شهدای گمنام بی‌نظیر است
دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با سفیر کرواسی
 
به نقل از «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار که در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به «دراگو اشتامبوک» سفیر کشور کرواسی و هیئت همراه گفت: ایران و کرواسی دارای ریشه مشترک هستند و خوشبختانه شما نیز پزشک و اهل ادب، فرهنگ و هنر هستید و بدین سبب احساس نزدیکی زیادی با شما وجود دارد.

معاون رئیس جمهور گفت: کرواسی برای ما ایرانی‌ها کشور شناخته شده‌ای است و اگرچه ارتباط ایران با شرق اروپا از نظر تاریخی اندک بوده است، اما در مورد کشور کرواسی وضعیت متفاوت است و امیدوار هستیم ارتباطات بیشتر از قبل و گسترده شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به سفیر کرواسی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران دو وظیفه کلی دارد. وظیفه اصلی این سازمان حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است، زیرا حضرت امام خمینی (ره) به ما آموخته اند " کشوری که شهادت دارد، اسارت ندارد" یعنی اگر جوانان ما حاضر به جان‌فشانی نباشند کشورشان به اشغال بیگانگان در می‌آید. برای حراست از کشور نیاز به حفظ روحیه قهرمانی داریم و این اصلی‌ترین وظیفه بنیاد است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وظیفه دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وظیفه دوم ما حفاظت و حراست از خانواده‌هایی است که در راه حفظ نظام و کشور ایثار کرده‌اند یا دچار آسیب شده‌اند. این افراد برای دین، فرهنگ و تمدن و سایر مردم فداکاری کردند و هم‌اکنون نیاز به خدمت دارند. این جامعه است که باید وظیفه خود را ادا کند و نباید این تصور پیش بیاید که مردم قهرمانانشان را رها کردند بنابراین اقدام دوم ما در راستای وظیفه اول است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سؤال سفیر کرواسی که چگونه یاد قهرمانان کشورتان را زنده نگه می‌دارید؟ گفت: ما این فرهنگ را با حفظ روحیه و فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسعه می‌دهیم و از طرف دیگر با تکریم خانواده‌های ایثارگران در این مسیر گام بر می‌داریم هرچند که مسائل اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه به ما اجازه نداد آنگونه که قانون به ما اجازه داده است در بخش دوم عمل کنیم. امیدواریم در دولت جدید و آمدن حضرت آیت الله رئیسی اقدامات مؤثری انجام شود.

آقای قاضی‌زاده هاشمی با استقبال از انتقال تجارب بین دو کشور، ادامه داد: کرواسی کشور دوست و برادر ماست و به هم نزدیک هستیم و می‌توانیم به هم کمک کنیم من از معاون رئیس جمهور کرواسی دعوت می‌کنم که به کشور ما سفر کنند و اقدامات ایران در این زمینه را مشاهده کنند و متقابلاً فعالیت‌های کرواسی در مورد خدمات رسانی به بازماندگان جنگ را ارائه کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به صحبت‌های سفیر کرواسی در خصوص اقوام گم شده در زمان جنگ گفت: شما به دو موضوع اقوام گم شده و همچنین شهدایی که مدت‌ها در زیر خاک مدفون بوده یا پیکر آن‌ها آسیب دیده و قابل شناسایی نیستند اشاره کردید. در ایران مرکزی وجود دارد که در غرب آسیا بی‌نظیر است و در زمینه «دی ان ای» و «ژنتیک» فعالیت می‌کند تا پیکر مطهر شهدای گم شده را به خانواده‌های آن‌ها برساند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: مراکزی در ایران وجود دارد که حتی از نظر باستان‌شناسی، قومیت و نژاد می‌توانند پیکر‌های مربوط به ۳ هزار سال قبل را از طریق استخوان آن‌ها تشخیص دهند که در زمینه‌های مختلف کاربردی است.

آقای قاضی‌زاده هاشمی در پایان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: خیلی خوشحال هستیم که در حوزه‌های مختلف هم‌نظر هستیم و امیدوارم در عرصه‌های مختلف فناوری، اقتصادی، بهداشت و درمان نیز با هم همکاری داشته باشیم.

«دراگو اشتامبوک»، سفیر کشور کرواسی در ایران نیز در این نشست ضمن بیان تجارب مشترک دو کشور ایران و کرواسی در خصوص جنگ تحمیلی از همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران استقبال کرد و خواستار انتقال تجارب ایران در زمینه شناسایی افراد مفقود شده در جنگ تحمیلی شد.
 
انتهای پیام/
 
آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار