اخبار سازمان / انتصابات
سه‌شنبه   ۲۸ آذر ۱۳۹۶ / ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۹۱
تعداد بازدید: ۳۳۹۰
در نشست هم اندیشی معاون توسعه منابع و پشتیبانی و جوانان شاغل در ستاد سازمان مطرح شد

نظام فکری ساختار سازمانی یکپارچه، نیاز امروز و عامل موفقیت و پیشرفت سازمانی

مالک رحمتی گفت: ما باید در زندگی شخصی و در حوزه کاری از یک نظام فکری منسجم بهره‌مند شویم و در یک سازمان اگر یک نظام فکری منسجم حاکم نباشد، هیچ چیز حاکم نخواهد بود. بدون شک نظام فکری ساختار سازمانی یکپارچه، نیاز امروز و عامل موفقیت و پیشرفت سازمانی است.

نظام فکری ساختار سازمانی یکپارچه، نیاز امروز و عامل موفقیت و پیشرفت سازمانی

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، نشست صمیمانه معاون توسعه منابع و پشتیبانی و جوانان شاغل در ستاد سازمان، ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۶ در محل سالن جلسات ستاد سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد.

در این نشست، مالک رحمتی گفت: اشتغال در سازمان اقتصادی کوثر یا و نظام مقدس جمهوری اسلامی، توفیق می‌خواهد، زیرا که جامعه هدف ما، جامعه مقدسی است و این بدان معناست که شما به این خدمت مقدس، دعوت شده‌اید.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان از نظام فکری یکپارچه که از آن تحت عنوان سخت‌افزار نام برده می‌شود، توان روحی بالا که از آن تحت عنوان نرم‌افزار یاد می‌کنند و طرح عملی یا اقدام که اجرا و ماحصل دو مرحله قبل می‌باشد، به عنوان عوامل و مراحل موفقیت سرمایه انسانی در یک سازمان الگو نام برد و افزود: امروز که همه شما عزیزان در این نشست صحبت کردید، یعنی دارای یک چارچوب فکری هستید، زمانی این چارچوب فکری برای یک مجموعه کارایی دارد که همه در یک نظام فکری باشیم. اگر این نظام فکری ساختار سازمانی، یکپارچه نباشد، طبیعتاً هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

مالک رحمتی گفت: ما باید در زندگی شخصی و در حوزه کاری از یک نظام فکری منسجم بهره‌مند شویم و در یک سازمان اگر یک نظام فکری منسجم حاکم نباشد، هیچ چیز حاکم نخواهد بود. بدون شک نظام فکری ساختار سازمانی یکپارچه، نیاز امروز و عامل موفقیت و پیشرفت سازمانی است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی با بیان این‌که در حقوق اداری می‌گوییم انتصابات نظام‌مند نیست یا این‌که کسی امروز مدیر است، فردا نیست، اظهار داشت:، اما پرسنل را از رده کارشناسی نمی‌شود خلع کرد، همه شما کارشناس هستید. اگر بهترین سرمایه انسانی در رأس هرم بنشیند و بین این رأس هرم با پایین هرم یک نظام شبکه‌ای برقرار نشود، هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید انقلابی عمل کنیم و مهمترین ضابطه انقلابی هم در فرمایشات مقام معظم رهبری، نشاط و جوان‌گرایی است و غیـر از این هم راهی نداریم، ولی نه هر جـوانی، جـوانی که برای خـود نظام فکری داشته باشد، مثل شهدایی که با خـواندن وصـیت‌نامه‌شـان، انسـان خجـالت می‌کشــد، محاسبه‌اش جای خودش، مراقبه‌اش جای خودش، اما متأسفانه ما امروز از این‌ها بهره برداری دیگری می‌کنیم.

مالک رحمتی افزود: هر انقلابی چه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) چه حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) چه ذریه‌شان حضرت امام (قدس‌سره) و چه ذریه‌شان مقام معظم رهبری، هر جایی بخواهند کار بزرگی انجام دهند، از نیروی انسانی جوان با نظام فکری متناسب با آن کار و کار کرده روی خود، صاحب سبک، مسلط بر خود و نفس خود استفاده می‌کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی گفت: امروز مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر هم در این سازمان حرکت بزرگی انجام داده‌اند و بهره‌گیری از مدیران و پرسنل جوان، مصداق حرکت انقلابی و جهادی است.

وی افزود: بدیهی‌ترین انتظارات سازمان از شما جوانان این است: اولین نکته آگاهی است، آگاهی و دانش خود را نسبت به همه امورات، بیشتر کنیم. امروز اگر بنده در جایگاه و مسئولیتی باشم، اما آگاهی نداشته باشم، خیانت کرده‌ام.

دومین نکته، سازمان اگر مشاهده کند که آگاهی شما در مجموعه رو به رشد است، باید جایگاه شما را ارتقاء دهد. سازمان در زمینه آموزش و توانمندسازی کارکنان خود، از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید. اگر شما دانش خود را در کار بالا ببرید، وظیفه سازمان است که برای شما انگیزه ایجاد کند و در کنار این انگیزه، مهمترین نظام، نظام تشویق و تنبیه است.

در پایان و با تأکید معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان، مقرر شد دبیرخانه نظام جامع پیشنهاد‌های سازمان تشکیل و گزارشات آن به طور مستمر و منظم به مدیرعامل سازمان ارسال شود.

در ابتدای این نشست صمیمانه که ۱۸۰ دقیقه به طول انجامید، جوانان شاغل در رده‌ها و حوزه‌های مختلف ستاد سازمانی، با بیان دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات صریح خود، بر استمرار این جلسات تأکید نمودند.

لازم به یادآوری است این سلسـله نشسـت‌ها که در راستای پیاده‌سازی نظام جامع پیشنهاد‌های سازمان و در مسیر هم‌فکری، هم‌اندیشی و مشـارکت تمامی سطوح سازمانی در روند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها و در جهت ارتقاء بهره‌وری سازمانی انجـام می‌پذیرد، به صـورت منظم و مسـتمر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار