اخبار سازمان / انتصابات
پنجشنبه   ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۹۳
تعداد بازدید: ۵۵۶۶
به همت سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد

اولین رویداد نوآورانه و استارتاپی کشاورزی در کشور

اولین رویداد نوآورانه و استارتاپی کشاورزی در کشور به همت سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد

رشد اقتصاد کشاورزی با انتقال علم به مزرعه و حمایت از طرح‌های نوآورانه و فناورانه
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، نخستین رویداد نوآورانه و استارت آپی (روناک) به همت سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد.

در این رویداد قائم مقام مدیرعامل با تأکید بر این‌که باید برای حمـایت و تأمیـن هزینه‌هـای جـوانان خوش‌فکر و صاحب ایـده وارد عمل شویم، افزود: در هر صنعتی از جمله صنعت کشاورزی در مرحله اول باید دارای ایده باشند که بتوانیم آن ایده را تعریف و تبدیل به طراحی کنیم و بعد از انجام طراحی، تولید آزمایشگاهی انجام شود که منجر به انبوه‌سازی و تجاری‌سازی شود.

دکتر مالک رحمتی تصریح کرد: سه گروه باید استارت‌آپ‌ها را حمایت کنند؛ در درجه اول نیاز به حمایت، پشتیبانی و سرمایه‌گذاری دولت است، در درجه دوم حمایت نهاد‌های اقتصـادی مانند سازمان اقتصادی کوثر و سایر نهاد‌های مرتبط و گروه سوم، مردم هستند که وظیفه سنگینی دارند تا از این طرح‌های نوآورانه‌ای که توسط جوانان این کشور انجام می‌پذیرد، حمایت کنند.

عضو هیأت مدیره سازمان در پایان با بیان این‌که اگر بخواهیم اقتصاد کشاورزی رشد کند، باید علم و دانش را به مزرعه و اگر خواستار تسریع این روند هستیم، باید از طرح‌های نوآورانه و فناورانه حمایت کنیم و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر را بپذیریم تا بتوانیم با سرعت قابل توجهی به رشد و بالندگی در این عرصه دست پیدا کنیم. /

 

حمایت از طرح‌های نوآور و مشارکت با بنگاه‌های اقتصادی دانش‌محورعامل رشد تولید سرانه ملی
جواد وکیلی با بیان این‌که در سازمان اقتصادی کوثـر توفیـق داریم که رویـدادی نـوآورانـه و فناورانه را در حوزه تجاری‌سازی، توجه به علم و ارتباط بین علم و ثروت داشـته باشیم، افزود: با برگزاری نخسـتین رویداد نوآورانه قدم‌های خوب و پایداری برداشته می‌شود.

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان افزود: از مهمترین مزایای استفاده از ایده‌های نوآورانه ایرانی برای تولید کالای ملی و ارائه خدمات به مردم، قدرت سازگاری و تطبیـق ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه با شرایط اقتصادی اجتماعی و برخواستن آن‌ها از نیاز‌های مبتنی بر الگوی زندگی و کسب و کار ایرانی اسلامی و معرفی به جامعه است.

وی اظهارداشت: یکی از عوامل اساسی رشد تولیـد سـرانه ملی، حمایت از طرح‌های نوآور و مشارکت با بنگاه‌های اقتصـادی دانش‌محور است و در حقیقت، یکی از راهکار‌های خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک، ارتقای فناوری و افزایش بهره‌وری عوامل تولید و استفاده از ظرفیت سازمان‌های بزرگ در جهت دانش‌بنیان نمـودن تولیـداتی است که ظرفیت آن‌ها در شرکت‌ها وجود دارد. /

 

رفـع مشـکلات بخش کشـاورزی با انجام فعالیت‌های نوآورانه و استارت‌آپی
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر در رویداد نوآورانه و استارت‌آپی کوثر (روناک) اظهار داشت: با توجه به اهمیت امنیت غذایی و ایمنی غذا، بخش کشاورزی در انجـام بسـیاری از فعالیت‌های نوآورانه و استارت آپی مظلوم واقع شده است و سازمان اقتصادی کوثر با برگزاری این رویداد و دعوت از مؤسسات غیردولتی به دنبال ایجاد شرکت‌های دانش بنیان است.

نوروزی با اشاره به این‌که نوآوری، مـزیت رقـابتی اصـلی شـرکت‌های پیشرو در دنیا به شمار می‌رود، افزود: سرعت رشد و پیشرفت فناوری‌های نوین در سـال‌های اخیـر به حـدی بوده که سبک زندگی و کاری افراد را طی تنها چند سال به طور کامل دچار تحول کرده است.

وی تغییـر تمـرکز شـرکت‌های پیشـرو از فناوری سخت افزاری به فناوری‌های نرم افزاری و همچنین از تولیدی به سمت خدماتی و ارائه راهکار‌های مدیریتی را یکی از پارادایم‌های کلیدی حوزه فناوری دانست و افزود: از بین رفتن انحصار سنتی فناوری در کشور‌های توسعه‌یـافته غربی از دیگر پـارادایم‌های کلیـدی حـوزه فنـاوری است که کارشناسان اقتصادی بر آن تأکید دارند و بسیاری از آن‌ها انتقال قدرت از غرب به شرق را یکی از مهم‌ترین تحـولات دهـه‌های پیشـرو می‌دانند که در پی آن جریانی از شرکت‌های نوپا، ایده‌ها و کارآفرینان از سمت بازار‌های توسعه‌یافته به بازار‌های در حال توسعه سرازیر خواهد شد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر ادامـه داد: اغلب شـرکت‌های دانش‌بنیـان، فـارغ التحصیلان جوان و خوش فکری هستند که فاقد تجربه مدیریتی کافی، منابع مالی مناسب و بازار و مشتری مستعد هستند که بسیاری از تلاش‌ها برای راه‌انـدازی کسـب و کار جدیـد به دلیـل برخی عوامل با شکست روبرو می‌شود.

مجتبی نوروزی مشـارکت در تجـاری‌سازی طـرح با صـاحبـان آن را یکی از روش‌هـای مطلوب حمایت از کارآفرینان دانست.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر تصریح کرد: با توجه به آن که مشکل کشاورزی در کشـور فیزیک منابع نیست و مغزافزار است، از این رو شرکت‌های دانش بنیان با ایده‌های نوآورانه و استارت‌آپی در حوزه کشاورزی راهکار مناسبی برای حل مشـکل بهره‌وری بخش کشـاورزی است که در ۴۰ سـال اخیـر اقدامات خوبی در زمینه مکانیزاسیون صـورت گرفت، اما برای به ثمر نشستن این اقدامات نیازمند مغزافزار خلاق در زمیـنه مدیریت و ارتقـای بهـره‌وری از منـابع فیزیکی هستیم که این امر بر عهده فارغ التحصیلان بخش کشاورزی است.

نوروزی با اشاره به جایگاه شرکت‌های تابعه گروه به عنوان یک هلدینگ تخصصی در امر سرمایه‌گذاری خطرپذیر تصریح کرد: کوثر در این عرصه با این شیوه، بازار قطعی برای استارت آپ‌های موفق ایجاد خواهد کرد تا این شرکت‌های نوپا از شبکه ارتباطات بسـیار با ارزش این شرکت بهره‌مند شوند و مسـیر رشد را بسیار سریع طی کنند و به بازار‌های جدیدی دست یابند؛ این در حالی است که این امـر برای اسـتارت‌آپ‌های کوچک امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر در پایان گفت: سرعت تصمیم‌گیری شرکت‌های تابعه گروه برای تأمین مالی در مراحل مختلف نیز بیشـتر از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر عمـومی است، در حالی که سـرمایه‌گذاران خطرپذیر عمومی  به دنبال دسـتاورد‌های مـالی هسـتند، اما کوثر به عنوان یک سـرمایه‌گـذار خطرپذیر شرکتی در بخش کشاورزی، به دنبال دستیابی به نتایج عملیاتی برای مشـکلات اسـت که در نتیـجـه دسـتاورد‌های مـالی بیشـتری را به دنبال خواهد داشت. /

 

پذیرش ۱۲۶ طرح در دبیرخانه رونـاک انتخاب ۷ طرح برتر از سوی داوران
یاسر عبدی مدیر کارآفرینی و مشارکت‌های سازمان اظهار داشت: از مجموع ۱۲۶ طرح ارائه شده به دبیرخانه روناک، ۹ طرح برتر در زمینه‌های کشت بافت، بازار آنلاین کشاورزی، روش جداسازی خروس‌های با توان بارورسازی بالا، دستگاه هوشمند گل زعفران، دستگاه ضدعفونی کننده بستر طیور، تولید ثروث از اراضی شور و بسیار شور، مکمل‌های خوراکی حیوانی و شوره‌زدایی معرفی و از بین آن‌ها به سه طرح برتر جوایزی اهدا شد که این طرح‌ها را گروه بازار آنلاین کشاورزی در رتبه نخست، روش جداسازی خروس با توان بارورسازی بالا در بدو تولید رتبه دوم و دستگاه هوشمند گل زعفران رتبه سوم را به خود اختصاص داد. /

 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار