اخبار سازمان / مراسمات
سه‌شنبه   ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۰
تعداد بازدید: ۸۵۲۶
مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران:

حفظ پویایی و نشاط جامعه با پاسداشت ارزش‌های زن

برگزاری آئین میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام علیها) 7 اسفند ماه 97

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، آئین ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و پاسداشت مقام والای مادر و روز زن با حضور مدیران و کارکنان ستادی برگزار شد.

در این مراسم سید صادق نجابت مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران ضمن تبریک به مناسب این میلاد مسعود، به فضائل و جایگاه حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) پرداخت.

وی گفت: گروهی ازحضرت امام صادق (علیه السلام) پرسیدند: چرا فاطمه را زهرا نامیدند؟ ایشان فرمودند:، زیرا فاطمه چنان بود که، چون در محراب می‌ایستاد، نوری از او برای اهل آسمان درخشش می‌کرد، همان طور که ستارگان برای اهل زمین درخشش دارند.

حجت الاسلام سید صادق نجابت با اشاره به یکى از رفتارهاى پدرانه پیامبرگرامى اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در برابر حضرت زهرا (سلام الله علیها)، گفت: از رفتار‌های معنادار حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بوسیدن مکرر زهرای طاهره بود؛ بوسه‌هایى که انگیزه‌هایى همچون تکریم و احترام، معرفى منزلت و جایگاه فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، ملکوتى و بهشتى بودن آن حضرت و در نهایت، محبت‌ورزى پیامبر به ایشان داشت.

وی یادآور شد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اگر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مرد بودند، یقیناً ایشان به درجه پیامبری نائل می‌شدند، آن بانوی بزرگوار نقش یک رهبر را در زندگی و جامعه خود ایفا می‌نمود.

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران ادامه داد: آلوسی یکی از مفسران برجسته اهل سنت در مورد جایگاه حضرت زهرا (سلام الله علیها) بیان داشته است «خذوا کل دینکم عن الزهراء»، همه دین را از حضرت زهرا بگیرید؛ به این معنا که اگر عالم نیاز به روشنایی داشته باشد، آن روشنایی حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) هستند؛ کما این که حضرت امام باقر (علیه السلام) حدیثی مبنی بر نامحدود بودن لطف و معرفت حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای تمام قرن‌ها را بیان می‌کند.

حجت الاسلام سید صادق نجابت با اشاره به حادثه عاشورا گفت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با تمام عظمتش مظلوم نبود، زیرا از گذشته تا به حال آحاد مردم حقیقت این حادثه را پذیرفتند، اما در غدیر با وجود جمعیت زیاد این اتفاق رخ نداد و تنها حضرت زهرا (سلام الله علیها) مدافع ولایت و محور این جریان بودند.

وی اظهار داشت: ابوالقاسم فرات بن ابراهیم بن فرات کوفی، صاحب تفسیر «فُرات کوفی» از امیرالمؤمنین (علیه السلام) و ایشان از حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) حدیث شریف و نسبتاً طولانی نقل می‌کند: فَإِذَا صِرْتِ فِی أَعْلَى الْمِنْبَرِ أَتَاکِ جَبْرَئِیلُ (علیه السلام) فَیَقُولُ لَکِ یَا فَاطِمَهُ سَلِی حَاجَتَکِ فَتَقُولِینَ یَا رَبِّ شِیعَتِی فَیَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ غَفَرْتُ لَهُمْ! فَتَقُولِینَ یَا رَبِّ شِیعَهُ وُلْدِی فَیَقُولُ اللَّهُ قَدْ غَفَرْتُ لَهُمْ! فَتَقُولِینَ یَا رَبِّ شِیعَهُ شِیعَتِی فَیَقُولُ اللَّهُ انْطَلِقِی فَمَنِ اعْتَصَمَ بِکِ فَهُوَ مَعَکِ فِی الْجَنَّهِ فَعِنْدَ ذَلِکِ یَوَدُّ الْخَلَائِقُ أَنَّهُمْ کَانُوا فَاطِمِیِّینَ و ...، هنگامى که توی فاطمه بر فراز منبر می‌روى، جبرئیل از طرف خداوند سبحان نزد تو مى ‏آید و مى‏ گوید: اى فاطمه! حاجت خویشتن را بخواه! تو مى ‏گویی: پروردگارا! من شیعیان خود را مى‏ خواهم. خداوند رئوف مى‏ فرماید: من گناه آنان را آمرزیدم. تو مى ‏گویى: بار خدایا! من شیعیان فرزندانم و دوستان ایشان را مى ‏خواهم. خداوند سبحان مى ‏فرماید: برو هر کدام از آنان را که دست به دامن تو شود، او را وارد بهشت کن!  (در آن روز عموم خلایق آرزو مى ‏کنند کاش از جمله فاطمیون) شیعیان و دوستان فاطمه بودند! و ...، مضمون این حدیث از حاضر شدن حضرت زهرا (سلام الله علیها) در روز محشر و حوادث و اتفاقاتی که در این روز رخ می‌دهد، سخن می‌گوید.

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران افزود: جایگاه زن در خانواده و اجتماع از اهمیت زیادی برخوردار است، اگر ارزش‌های زن را پاس بداریم آن جامعه پویا و با نشاط خواهد بود، همانطور که حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در قضیه فدک که جنبه اقتصادی هم داشت، ایستادند و دفاع کردند، حرکت کردند و اشک ریختند؛ دلیل این ایستادگی دفاع از حق و مظلوم بود که این خود الگویی برای تمام زنان و مردان تاریخ است.

وی در پایان گفت: در مکتب حضرت زهرا (سلام الله علیها) خمودگی و سستی راه ندارد، بلکه عزت مندی باید باشد؛ آن هم به معنای دوری از گناه و نیکوکاری است؛ باید به دنبال حق رفت، زیرا اگر تاکنون نوری از امام و شهدا و انقلاب کبیر اسلامی ایران مانده است، بر پایه همان اعتقاد به منویات و سفارشات آن بانوی بزرگوار و فرزندان مطهرشان است.

برگزاری آئین میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) 7 اسفند ماه 97

برگزاری آئین میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) 7 اسفند ماه 97

برگزاری آئین میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) 7 اسفند ماه 97

برگزاری آئین میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) 7 اسفند ماه 97

انتهای پیام /

آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار