اخبار سازمان / گزارش ویژه
دوشنبه   ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۸
تعداد بازدید: ۱۳۴۰۷

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر مطرح کرد: ضرورت افزایش توان بازدارندگی اقتصادی کشور با بسیج تمام امکانات

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر محمدرضا اسکندری در بخش دوم سخنان خود در آئین دیدار نوروزی ۹۸ گفت: دیروز جهاد مقدس (دفاع مقدس) و جهاد سازندگی بود و یکی از درس‌های مهم دوران هشت سال دفاع مقدس بحث بازدارندگی است و امروز در جنگ اقتصادی نیز ما باید از روش‌ها و الگو‌های بازدارندگی آن دوران، بهره‌مند شویم؛ مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) هم در بیانات ابتدای سال نیز اشاره داشتند که " امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه  می‌دانند؛ امّا این کافی نیست؛ حرف و مطالبه من از مجموع فعّالان گوناگون کشور این است که ما باید علاوه بر شکست دشمن، بازدارندگی ایجاد کنیم. "

وی ادامه داد: ما امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته‌ایم، مأموریت ما، رونق تولید است در راستای افزایش توان بازدارندگی اقتصادی و ما باید به عنوان مجاهدان عرصه جنگ اقتصادی با رمز عملیاتی رونق تولید به مصاف دشمنی برویم که تهاجم حداکثری را در دستور کار خود قرار داده و باید به سهم خود، نقش خود را در رسیدن کشور به نقطه بازدارندگی اقتصادی و اوج اقتدار اقتصادی به خوبی ایفا کنیم.

اسکندری یادآور شد: یکی از توجهات مهمی که باید در این جنگ داشت، اقدام و عمل در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است که لازمه تحقق بازدارندگی اقتصادی می‌باشد و باور کنیم که می‌شود و ما می‌توانیم.

وی همچنین ادامه داد: خداوند متعال در سوره انفال آیه ۶۰ می‌فرماید: واَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِه عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم " هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با دشمنان، آماده سازید! " " تُرهِبونَ بِه " همان چیزی است که در ادبیّات سیاسی امروز به آن قدرت بازدارندگی می‌گویند؛ ما باید با همه توان، با بسیج تمام امکانات در راه افزایش قدرت بازدارندگی اقتصادی پیش برویم.

مدیرعامل سازمان تصریح کرد: این مهم هم باید بررسی شود که سازمان اقتصادی کوثر در این جنگ اقتصادی و در شناسایی و معرفی عوامل افزایش توان بازدارندگی اقتصادی چه نقشی را می‌تواند ایفا کند؟ حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) می‌فرمایند: " امروز باید همه با هم باشیم، اگر چنین نباشیم، ما را از بین خواهند برد. همه قدرت­‌ها احساس کرده‌اند که اسلام برایشان ضرر دارد و بعضی از آن­ها صراحتاً می‌گویند که با این اسلامی که در دنیا ما مطرح کرده‌ایم، مخالف‌اند. آن­ها اسلامی مانند اسلام سعودی­‌ها را می‌خواهند. منافقین هم می‌گویند اسلامی که دست ببرد، اسلام نیست، با این که در قرآن صراحتاً آمده است. البته گرانی هست، کمبود هست و بیشترین صدمه‌اش به کارمندان دولت می‌خورد، ولی باید تحمل کرد. "

محمدرضا اسکندری با بیان فرمایش دیگری از حضرت امام راحل (قدس سره) که " برای مردم، ضربتی کار کنید، این را باید انسان توجه بکند به این که این چند روز می‌گذرد، این ریاست‌ها می‌گذرد. " تأکید کرد: احساس مسئولیت باید داشت، در آخرین جلسه شورای مدیران در سال ۹۷ نیز عرض کردم، رفع مسئولیت نکنید! احساس مسئولیت بکنید و روحیه تهاجمی در کار داشته باشید.

وی اظهار داشت: نمونه بحث احساس مسئولیت و اقدام به هنگام، در حوادث اخیر سیل است، برخی از مسئولین و آقایان در مانع تراشی مقدم اند، پیشگام تأخیر در انجام کار اند، چون با گاهاً بی سوادی و یا عدم شناخت دقیق موارد، باعث ایجاد خسارت برای مردم و حتی محیط زیست می‌شوند که می‌توان به نمونه‌ای از این بی تدبیری به طور خاص در خصوص گوزن زرد اشاره داشت، یعنی تدبیر در پی پیشگیری و بازدارندگی می‌آید، مثلاً به جای سند سازگاری با کم آبی می‌توان سند مقابله با سیل را تدوین کرد تا با این اقدام بازدارنده، مانع رخداد خسارات و معضلاتی برای هموطنان شود تا باران، این نعمت خداوندی را برای مردم به نقمت و زحمت تبدیل نکنند.

مدیرعامل سازمان همچنین این بیان ارزشمند از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را یادآور شد که: " ایمانی از نظر اسلام ارزش دارد که با عمل، با مسئولیت، با تکلیف، با تعهد همراه است. اگر تعهدی احساس نکردی، در مؤمن بودنِ خودت شک کن. "

اسکندری در پایان سخنان خود گفت: شهدای عزیز، حقّ بزرگی به گردن ما دارند، یاد شهیدان را زنده بداریم و بدانیم که پیام شهدا، نترسیدن و ناامید نشدن است و بعد از صبر و استقامت، پیروزی است؛ خداوند باری تعالی در آیه ۱۶۰ از سوره آل عمران می‌فرماید: " اگر خدا شما را یاری کند، محال است کسی بر شما غالب آید و اگر به خواری واگذارَد، آن کیست که بتواند بعد از آن شما را یاری کند؟ و اهل ایمان تنها به خدا باید اعتماد کنند. " و این همان امید به وعده نصرت الهی است با اعتقاد و اعتماد به خداوند.

انتهای پیام/
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار