اخبار سازمان / مراسمات
دوشنبه   ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۷
تعداد بازدید: ۷۸۸۳

نقش تفکرات و اندیشه های دائمی، عمل و اقدام در زندگی در اشتهار شخصیت انسانی و ملکوتی و طراز اولی امام راحل (قدس سره)

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، آئین بزرگداشت سی اُمین سالگرد ارتحال امام عظیم الشأن (رضوان الله تعالی علیه) و گرامیداشت قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ و تجلیل از خادمان قرآنی رمضان الکریم ۱۴۴۰ با حضور مدیران و کارکنان در نمازخانه ستاد برگزار شد.

محمدرضا باقری عضو هیأت مدیره سازمان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در دو بخش به بیان سخنان خود پرداخت.

وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) جمع اضداد بود، به این معنا که فیلسوف، عالم، مجتهد، عارف، عابد و سیاستمدار بزرگی بود؛ این جمیع ویژگی‌های ممتاز که صرفاً در وجود اهل بیت (علیهم السلام) یافت می‌شود، در وجود فرد بزرگی، چون امام یافت شد و همانند اجداد خود، خصایص روحانی بسیاری را برای خود برگزیده بود.

عضو هیأت مدیره سازمان با اشاره به سلوک مبارزه جویی و کفرستیزی حضرت امام (قدس سره) گفت: در این راستا ایشان از هر آن چه که رنگ غیرخدایی داشت، دور بودند و این سلوک‌ها را گذرانده و تدریس کرده بودند؛ حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) طی نامه‌ای وصیت گونه با مضمون اخلاقی - عرفانی به فرزند برومند خویش حاج سید احمد خمینی بر اهمیت نماز در ترقیات روحانی اشاره کرده و موضوعاتی ارزنده، ماندگار و تأثیرگذار را مطرح کردند و کتاب شریف سرالصلوه (معراج السالکین و صلاه العارفین) را به ایشان اهدا کردند و در بخشی از این کتاب به فرزند خویش فرمودند: " امید و خوف به غیر از خداوند، شرک و کفر است. "

باقری ادامه داد: حضرت امام (قدس سره) در طول دوره زندگی با برکت خود بار‌ها اذعان داشت هیچ ترسی به غیر از خداوند در من وجود ندارد؛ این سلوک در رشحات بسیار پایین‌تر برای عامه مردم قابل تعمیم می‌باشد، لذا باید باور کرد به جای ترس از بندگان خدا در همه حالات، خداوند را ناظر بر اعمال خویش ببینیم.

وی افزود: همه افراد در مواقعی از زندگی ترس از غیر خداوند و چشم امید به درگاهی به جز درگاه خداوند داشته اند، در صورتی که حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) با صراحت این دو مسأله را رد و با عمل به آن در زندگی شخصی خود به ما آموزش می‌دهد در انجام این کار تلاش کنیم.

عضو هیأت مدیره سازمان یادآور شد: حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) اهتمام ویژه‌ای به تعبد و مبارزه نفس داشتند؛ در هواپیما از حضرت امام سؤال کردند شما هنگام آمدن به خاک ایران، چه احساسی دارید؟ امام فرمودند: برای من خاک ایران، خاک عراق، خاک فرانسه تفاوتی ندارد و من از این که قدم به این خاک می‌گذارم، احساس فوق‌العاده‌ای همانند احساسی که به جا‌های دیگری نداشتم، ندارم؛ اما احساس در برابر فداکاری‌های مردم، احساس در برابر شهدا، در برابر معلولین انقلاب یا در برابر آن همه عواطف و احساساتی که مردم ایران از خودشان نشان می‌دادند، مطلب دیگری است؛ تفکرات و اندیشه‌های دائمی و اقدام و عمل در زندگی، دلیل پاسخ حضرت امام (قدس سره) به این سؤال بود.

باقری اظهار داشت: باور به ما می‌توانیم و توانایی ملت شریف ایران از عقاید محکم و استوار امام بود و چیزی که امروز ما به آن نیازمند هستیم، به ارث بردن اعتقاد امام به این باور است.

وی در ادامه گفت: در این روز‌ها توصیه می‌کنم در مورد واقعه عظیم ۱۵ خرداد بیاندیشید که چگونه در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) با مردم و مردم با ایشان پیوند مستحکمی را رقم زدند و ثمره آن را در سال ۱۳۵۷ دیدند، زیرا هر مدیری که مسئولیتی به عهده خود دارد، در ابتدا باید باور به مردم را در خود تقویت کند؛ این است میراث امام برای مردمانش، حضرت امام (قدس سره) بر وحدت مسلمانان جهان تأکید داشتند و زمزمه ایشان وحدت در داخل و خارج از کشور بود؛ چیزی که امروز در جامعه به قدری مخدوش شده است، ضمن این که مقصرین این عوامل بر همگان روشن است.

عضو هیأت مدیره سازمان در این رابطه گفت: امام (قدس سره) به طور دائم نگران فاصله مسئولان با مردم بود، مسئولان با مسئولان و مردم با مردم بودند؛ ایشان در ابتدای وصیت نامه خود حدیث ثقلین را مطرح می‌کنند و می‌فرمایند از افتخارات ما شیعه حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و پیروی از مکتب حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) می‌باشد، اما می‌بینیم در جایی دیگر فرمودند: در مکه پشت سر عالم دینی سنی نماز به جا آورید؛ در این راستا افرادی هستند که از این کار اجتناب می‌کنند و می‌گویند این کار به دلمان نیست، این احساسات بی معنا و خلاف فتوای حضرت امام (قدس سره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را به کرات دیده ایم، در صورتی که اهداف این بزرگان مبنی بر این موضع حفظ وحدت امت اسلامی بوده است و این را به ما هم آموختند.

وی با اشاره به تأکید حضرت امام (قدس سره) مبنی بر ارتباط با همه کشور‌ها گفت: باید با همه کشور‌ها ارتباط مسالمت آمیز داشت و با آن‌ها از موضع قوت، اما مهربان برخورد شود؛ این خطی است که حضرت امام (رحمت الله علیه) به ما نشان دادند.

عضو هیأت مدیره سازمان ادامه داد:، اما اسرائیل را هیچ گاه به رسمیت نشناختند و به عنوان کشوری مستقل نپذیرفتند و از آن به عنوان غده سرطانی جعلی یاد می‌کردند؛ به جز این حضرت آقا (حفظه الله) همانند حضرت امام (قدس سره) فقط یک کشور را ملاحظه داشتند و آن هم آمریکا بود.

وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (قدس سره) باور به حرکت محرومین و مستضعفین داشت و پیام ایشان به مستضعفین جهان این بود که اعتراض کنید تا قوی شوید، نه آن که صبر کنید قوی شوید و بعد اعتراض کنید و تأکید بر اصل ولایت فقیه که امروز در عرصه‌های جهانی باعث افتخار و البته قابل دفاع است.

محمدرضا باقری همچنین به فعالیت‌های امام (قدس سره) و تلفیق اسلامیت با مردم سالاری دینی به عنوان حرکت مهمی که ایشان در آن گام نهادند، اشاره کرد و گفت: در حالی که تمام دنیا و در طول تاریخ برای تعیین یک سیستم حاکمیتی، تکیه بر نظریه " آریستوکراسی " به معنای نخبه سالاری، " تیموکراسی " به معنای مالک سالاری، " اُتوکراسی " به معنای یکه سالاری، " دموکراسی " به معنای مردم سالاری و یا " تئوکراسی " به معنای حاکمیت دینی کرده است، امام راحل (قدس سره) حرف تازه‌ای داشتند و گفتند حکومت خدا بر مردم همراه با دخالت مردم در واقع جمهوریت به همراه مشروعیت و مطلوبیت به این معنا که هم مشروع باشد و هم مردم بخواهند، که این موارد را حضرت امام تحت عنوان مردم سالاری دینی مطرح کردند.

عضو هیأت مدیره سازمان در ادامه افزود: حضرت امام (قدس سره) پیشگویی‌ها و پیش بینی‌های مهمی  را در ارتباط با مسائل منطقه و جهان داشتند، به طوری که امام راحل عظیم الشأن، رفتن شاه ملعون، سقوط شوروی، حمله صدام به کویت، از بین رفتن حکومت صدام و پیروزی ایران در جنگ و شعار " آمریکا هیچ غطی نمی‌تواند بکند " را تبدیل به حقیقت کردند.

محمدرضا باقری در پایان گفت: توصیه بنده به شما این است که در هر مناسبت سعی کنید با صاحب آن مناسبت بیشتر آشنا بشوید؛ نامه ارزشمند ایشان به گورباچف را یک بار بخوانید؛ حضرت امام (قدس سره) تیمی که فرستادند فردی با عنوان مرجع تقلید به نام آیت الله جوادی آملی و در کنار ایشان یک خانم را همراه می‌کند؛ آن زمان این اقدامات و رفتار‌ها معنا‌های بسیار زیادی داشت. ان شاءالله توفیق بیابیم همراه با امام و اندیشه‌های ایشان باشیم.

انتهای پیام/
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار