اخبار سازمان / مراسمات
دوشنبه   ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۲۴۳
تعداد بازدید: ۶۱۵۸
آئین گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان

تشریح جنایات آمریکا علیه دولت و مردم ایران از شهریور ماه ۱۳۲۰ تاکنون

محمد رضا باقری عضو هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت که اختلاف آمریکا با ما شعار مرگ بر آمریکا نیست، بلکه تفکر مقاومت و نپذیرفتن ذلت از سوی ما است. آمریکایی‌ها با اصل نظام اسلامی مسأله دارند.

محمد رضا باقری مشاور مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در مراسم 13 آبان

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر آئین گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در ستاد سازمان برگزار شد. در این آئین محمد رضا باقری عضو هیأت مدیره سازمان با اشاره به گذشت چهل سال از حماسه ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ گفت: به لطف پروردگار با گذشت سال‌های متمادی، امروز این شور و شعور حماسی را در جای جای کشور عزیزمان مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: در سیزدهم آبان سه حادثه بزرگ به وقوع پیوسته که تبعید حضرت امام خمینی (قدس سره) در سال ۱۳۴۳ به کشور ترکیه، شهادت تعداد زیادی از دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال ۱۳۵۸ را می‌توان برشمرد؛ امروز به حق روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شد و تعابیر بلند و مهمی، چون مقاومت در شعار‌های سال جاری بسیار جای بحث و تحلیل دارد.
 

افزایش بینش سیاسی اجتماعی با  مطالعه تاریخ 


عضو هیأت مدیره سازمان ادامه داد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تسخیر لانه جاسوسی دلیل آغاز دشمنی‌های آمریکا با ما نیست. متأسفانه امروز شاهد ترویج این افکار در جامعه هستیم و از آن نتیجه گیری هم می‌کنند که دلیل وجود مشکلات و ناملایمات کشور تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بوده است. آمریکایی‌ها سال‌ها قبل از تسخیر لانه جاسوسی آن‌ها در تهران نسبت به ملت ایران ظلم کرده اند. آن‌ها نفت ما را غارت کرده، مسئولین رژیم طاغوتی را تحقیر کرده و علیه آن‌ها کودتا نموده و تاریخ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما، سرشار از تعدیات و دخالت‌های آن‌ها در امور داخلی ما بوده و البته از پیروزی انقلاب اسلامی هم سیلی خورده و عصبانی شده اند.

محمد رضا باقری اظهار داشت: برخی از افراد هم معتقدند که مرگ بر آمریکا گفتن خوب نیست و باعث تشویش هرچه بیشتر روابط بین دو کشور می‌شود و اصولا کار درستی نیست در حالی که خداوند متعال در قرآن کریم سوره مبارکه بروج آیه ۸۵ می‌فرماید: قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ، یعنی مرگ بر اصحاب اُخدود. در فراز‌هایی از زیارت عاشورا هم لعن‌هایی را می‌خوانیم، بنابراین مرگ بر آمریکا گفتن ریشه در باور‌های ما دارد و مربوط به زمان پیروزی انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نیست.

وی یادآور شد: زمانی که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به تهران سفر کرد، و به او دکتری افتخاری از دانشگاه تهران دادند، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران تظاهرات کردند و شعار مرگ بر آمریکا دادند؛ بنابراین این شعار از دهه ۴۰ و نه در سال ۵۷ و ۵۸ از طرف ملت ایران گفته می‌شده است. شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران و نام گذاری روز ۱۶ آذر به نام روز دانشجو هم به همین دلیل بوده است بنابراین این شعار، پیشینه و قدمتی طولانی دارد.

وی در ادامه گفت: دکتر مصدق اشتباه کرد که برای مبارزه با انگلیس‌ها به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، همان کاری که رضاخان در مورد آلمان‌ها انجام داد، در کودتای ۲۸ مرداد آمریکایی‌ها با انگلیسی‌ها توافق کردند و به دکتر مصدق خیانت کردند. تا چه زمانی بعضی از افراد اصرار بر درس نگرفتن از تاریخ دارند؟

محمد رضا باقری ادامه داد: زمانی ما به آمریکایی‌ها نفت می‌دادیم در مقابل سلاح می‌گرفتیم تا از منافع آن‌ها در منطقه دفاع کنیم و اگر در ظفار کشور عمان شورشی صورت می گرفت می‌گفتند ارتش ایران برود و درآن جا بجنگد، در واقع ارتش ایران به نوعی ژاندارم آمریکا شده بود که در هرجایی لازم بود با نیروی ایرانی و پول عربستان باید مقابله‌ای صورت می‌گرفت.
 

آغاز انقلاب دوم به دست دانشجویان انقلابی با تسخیر لانه جاسوسی

 
عضو هیأت مدیره سازمان تصریح کرد: شهریور سال ۱۳۲۰ سران از سه قدرت بزرگ دنیا یعنی آمریکا، شوروی و انگلیس بدون اطلاع شاه ایران وارد کشور می‌شوند و این در حالی است که در کوچک‌ترین کشور آفریقایی برای ورود افراد به کشور قوانینی وجود داشت، اما در آن سال با حضور شاهنشاه، بدون هماهنگی وارد کشور می‌شوند و شاه نیز اطلاعی نمی‌یافت و جالب این که برای دیدن آن‌ها وقت ملاقات درخواست می‌شد و زمانی هم که شاه به دیدار آن‌ها می‌رود هیچ کدام احترامی برای او قائل نشده و از جای خود بلند نمی‌شوند. این بود آن شکوه و عظمتی که از آن دم می زدند؟
 
وی ادامه داد: خیانت دیگر آمریکایی ها، جدایی بحرین (معدن نفت) از ایران بوده است. اختلاف مرزی که بین ما و امارات عربی متحده ایجاد کردند که تا امروز هم پابرجاست. در واقع اختلاف آمریکا با ما شعار مرگ بر آمریکا نیست، بلکه تفکر مقاومت و نپذیرفتن ذلت از سوی ما است. آمریکایی‌ها  با اصل نظام اسلامی ما مسأله دارند. قبل از تسخیر لانه جاسوسی درخواست ما از آمریکا مبنی بر پس دادن شاه به ایران بود که آمریکا از این درخواست سرباز زد. سفارت آن‌ها در تهران نه تنها برای ایران بلکه برای همه کشور‌های منطقه توطئه می‌کرد. ‌یک زمانی بنده مدارک اسناد لانه جاسوسی را در مورد کشور ترکیه به مسئولین آن‌ها دادم و خواستم تا مطالعه کنند. آمریکایی‌ها حتی از داخل ایران، امور ترکیه را رصد و جاسوسی می‌کردند. فریب و دشمنی آن‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست.

محمد رضا باقری یادآور شد: در ابتدا توده ای‌ها تصمیم بر تسخیر لانه جاسوسی داشتند و تحرکاتی هم انجام دادند، اما حضرت امام (قدس سره) حساس بودند که انقلابیون وجه المخاصمه بین آمریکا و شوروی نشوند، به این خاطر از توده ای‌ها حمایت نکردند، ولی چند روزی بعد از اشغال سفارت توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، ایشان در سخنرانی عمومی گفتند: این انقلاب دوم بود؛ تعبیر حضرت امام (قدس سره) از تسخیر لانه جاسوسی به انقلاب دوم برای دانشجویان انقلابی موجب دلگرمی و ادامه حرکت آن‌ها شد.
 

محمد رضا باقری در پایان گفت: امروز آمریکایی ها می بینند و می گویند که با وجود هزینه های بسیار در عراق و سوریه و لبنان، شاهد حضور و نفوذ ایران در منطقه هستند و به همین دلیل در سوریه پایگاه می زنند تا نفت را غارت کنند و تلاش می کنند تا در عراق حضور فیزیکی و معنوی ایران را مخدوش نمایند.

 

انتهای پیام/.

 

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار