اخبار سازمان / مراسمات
سه‌شنبه   ۱۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۳
تعداد بازدید: ۲۸۴۴
کارشناس مطالعات بین الملل و مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی گفت:

ضرورت نگاهِ از بالا به هجمه‌های دشمن در ایجاد بصیرت و برون رفت از بُحران

ضرورت نگاهِ از بالا به هجمه‌های دشمن در ایجاد بصیرت و برون رفت از بُحران
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، روز گذشته آئین گرامیداشت حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در نمازخانه ستاد سازمان برگزار شد. در این مراسم که با حضور مالک رحمتی عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل، مدیران و کارکنان سازمان برگزار گردید، جناب آقای راغ کارشناس مطالعات بین الملل و مسئول تحلیل و بررسی سازمان بسیج دانشجویی کشور با تحلیل برخی هجمه‌های سیاسی و اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا و اعوان آن، اتفاقات دهه اخیر را نیز مورد بررسی قرار داد.
 

ویژگی انسان برتر از زبان پیامبر عظیم الشأن اسلام 


وی با اشاره به حدیثی از پیامبر عظیم الشأن اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در خصوص ویژگی انسان برتر گفت: مردم از پیامبر پرسیدند منظورتان از این افراد چه کسانی هستند؟ ایشان فرمودند کسانی که ما را ندیده و کلام ما را نشنیده اند، ولی با شنیدن تنها یک حدیث، اسلام را می‌پذیرند، جان خود را فدای اسلام می‌کنند و عمر خود را در این راه می‌گذرانند. چه بسا پیامبر مردم عصر ما را مورد اشاره قرار داده اند، مردمی که به آخر الزمان معروف می‌شوند یا از زبان امام علی (علیه السلام) که در جنگ صفین از یارانشان گلایه کردند و آنان را به اشبه الرجال نام بردند و گفتند یاران معاویه حداقل در یک چیز محکم هستند آن هم در کفر و جهل خودشان پایبند هستند شما حتی در امر حق خودتان هم محکم نیستید.

راغ افزود: حضرت امام (قدس سره) در یکی از بیانات خود فرمودند که مردم ما از مردم زمان صدر اسلام برتر و بهتر هستند، تحلیل و تبیین این کلام را در کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دیدم که فرمودند امام حسن (علیه السلام) اگر شکست می‌خورد در مقابله معاویه و افرادی که در آن زمان مقابلشان مبارزه می‌کردند، علت، تحلیل سیاسی ضعیف مردم بود. حال ضروری است کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» نوشته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را مرور و مطالعه کرد.
 
ضرورت نگاهِ از بالا به هجمه‌های دشمن در ایجاد بصیرت و برون رفت از بُحران
 

فهم و درک مسائل الزامات بصیرت و آگاهی 


وی ادامه داد: در نگاه تشیع، فرق بین امیرالمومنین (علیه السلام) و پیغمبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وجود ندارد. در هر دوره هر کدام جابجا می‌شدند، همان فعل را انجام می‌دادند. طبق آیات قرآن انسان‌ها با هم فرق دارند و به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند، انسان‌ها که می‌فهمند و انسان‌هایی که نمی‌فهمند. این دو دسته اصلی هستند که در قرآن و بیشتر احادیثی در مورد بصیرت، آگاهی و بینش عنوان شده اند. حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در این راستا فرمودند: اگر فردی کور باشد، خیلی بهتر است از آنکه نادان و نا آگاه باشد.

مسئول تحلیل و بررسی سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: امروزه خیلی از آدم‌ها را مشاهده می‌کنیم حتی در سطح استاد تمام دانشگاه که در عین تلاش و کوشش چندین ساله در بستر علمی، در فهم برخی از مسائل عاجز اند. حضرت علی (علیه السلام) در حدیث دیگری می‌فرماید: کسانی که موقع مبارزه با دشمن در خواب هستند، با لگد دشمن بیدار می‌شوند و وقتی این اتفاق افتاد یعنی کار از کار گذشته و فرد در گرفتاری است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال گذشته فرمودند: این‌جوری نیست که ما هیچ اشکالی نداریم، هیچ مشکلی در کار ما‌ها نیست، فقط دشمن خارجی است که دارد [مشکل ایجاد میکند]؛ نه، مگس روی زخم می‌نشیند؛ زخم را خوب کنید، زخم را نگذارید به وجود بیاید.
 

نگاه هلی کوپتری به مسائل روز و هجمه های دشمن


 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع دانشجویان که فرمودند سعی کنید مسائل را با هلی کوپتر ببینید، یادآور شد: این رهنمود یعنی از بالا به پایین نگاه کنید، یعنی نگاه کلان، یعنی همه چیز باید دید جزئیاتی هم اگر از دستتان رفت هیچ اتفاقی نمی‌افتد. 

راغ در پایان تصریح کرد: در پی اتفاقات اخیر سال جاری و با رصد دقیق راهبرد جدید امریکا در منطقه و جهان، مشاهده خواهیم کرد که سیاست اصلی آن، بی دولت سازی است. نمونه آن در کشور یمن رخ داده است که در طی ۵ سال اخیر شاهد آن بوده ایم، اما در چند ماه گذشته سریعتر و با شدت بیشتری در حال رخ دادن است. نگاه ترامپ با دیگر رؤسای جمهور آمریکا در سرعت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است. در عین حالی که خط مشی سیاست مدارن اروپایی نیز با راهبرد آمریکا یک سو بوده است، یعنی سقوط فرآیند‌های اجتماعی ایران از راه فشار‌های اقتصادی؛ ترامپ عنوان کرد که برای تحقق براندازی عجله دارد. امروزه ضرورت نگاه از بالا به رویداد‌ها و رخداد‌های منطقه‌ای و عملکرد دشمن بیشتر احساس می‌شود و  می‌توان پیوند‌های حوادث را یافت و دنبال کرد تا با بصیرت و به هنگام بودن در صف اول مقاومت قرار گرفت.
 
در این مراسم، گروه بین المللی تواشیح اسراء نیز سرود‌های حماسی با موضوع بصیرت و ۹ دی را اجرا کردند.
 
ضرورت نگاهِ از بالا به هجمه‌های دشمن در ایجاد بصیرت و برون رفت از بُحران
 
انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار