اخبار سازمان / گزارش ویژه
دوشنبه   ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۳۰۷
تعداد بازدید: ۳۳۷۱

برگزاری همایش مجازی شرکت‌های برتر کشاورزی با رویکرد جهش تولید

همایش مجازی «بررسی علل و عوامل ارتقا و کارآمدی زنجیره‌های تامین با رویکرد جهش در تولید» با حضور ۲۰۰ نفر از مدیران شرکت‌های برتر حوزه کشاورزی و امنیت غذایی کشور به همت «دبیرخانه جایزه ملی تعالی و پیشرفت» و با همکاری روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر صبح امروز ۲۲ اردیبهشت ۹۹ برگزار شد.
برگزاری همایش مجازی شرکت‌های برتر کشاورزی با رویکرد جهش تولید
 
در این همایش مجازی آقایان دکتر محمد جواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر بهروز کریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر و دکتر سجاد شکوهیار، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی از سخنرانان اصلی بر خط بودند.

دکتر محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط تصویری آنلاین با این همایش اظهار داشت: ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی با توجه به دانش منابع انسانی، دانش بنیانی کشور و ظرفیت عظیم اشتغال زائی در کل زنجیره ارزش، انتفاع و ارزش افزوده بالای داخلی و خارجی از مرحله پژوهش ترویج، تولید، صنایع تبدیلی و تکمیلی و مصرف در بازار بزرگ داخلی و بازار‌های منطقه‌ای و بین المللی و امنیت غذائی جمعیت بالای کشور آن را در زمره پیشران‌های اقتصاد ملی قرار می‌دهد. شرایط اقتصادی پساکرونائی در جهان نیز اهمیت راهبردی امنیت غذائی را بیشتر کرده، ممنوعیت صادرات مواد غذائی و داروئی از علائم افول جهانی سازی و آغاز حمایت-گرائی توسط لیبرال‌ترین کشورهاست. ولی اقتصاد مقاومتی در کشور ما تدبیر شایسته‌ای بود که از سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد و بایستی به سرعت اجرائی شود.

دکتر ایروانی در ادامه افزود: اقدامات راهبردی برای تأمین جهش تولید از جمله تسهیل در صنایع تبدیلی و تکمیلی، هدایت منابع نظام بانکی برای تأمین سهم بایسته و درصد مشخص از منابع مالی موردنیاز بخش کشاورزی بایستی از ابتدای سال تبیین و ابلاغ گردد. سیاست کور بی جهتی در نظام بانکی، ضد توسعه‌ای است. تقویت و افزایش سرمایه انواع صندوق‌های حمایتی کشاورزی و مشوق‌های صادراتی و مشوق‌های بهره وری در مصرف آب کشاورزی، نظام آموزشی مهارت محور در بخش کشاورزی و نظام توزیع محصولات با ایجاد تعاونی‌های ملی، منطقه‌ای و استفاده از فناوری‌های نوین توزیع و بازاریابی با هدف سهم بری عادلانه فعالان در زنجیره ارزش موجب برچیده شدن نظام دلالی فربه که فراری از مالیات نیز هست می‌شود و موجب افزایش جهش تولید است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان عنوان کرد: اصولاً در شرایط فعلی اقتصاد ایران پایداری تولید هر محصول و مصنوع در صورتیکه صادراتی شود تضمین کننده ۱- کاهش قیمت تمام شده تولید و ۲- الزاماً بالا بردن کیفیت و استاندارد محصول و نیز برندسازی است و برای تحقق این امر نقش دولت بعنوان مقررات گذار حیاتی است که توازن بین رفع نیاز ملی و صادرات و منافع تولیدکننده و مصرف کننده را ایجاد نماید و همچون پدری به همه ذینفعان اطمینان دهد و از تصمیمات شتابزده اجتناب نماید و شورائی برای هر کالا بایستی تشکیل شود و همه ذینفعان را دور یک میز جمع و تصمیمات متضمن رشد تولید را اتخاذ نماید. هدایت این کار فقط توسط دولت می‌تواند شکل گیرد. مانند تجربه تشکیل شورای لبنیات کشور در وزارت جهاد و فعالیت این نهاد که موجب شد در حوزه لبنیات کشور ۷۰ میلیونی آن زمان از واردکننده، به صادرات بهترین محصول لبنی جهان تبدیل شود.

همچنین در این همایش دکتر بهروز کریمی عضو هیات علمی دانشگاه امیر کبیر با بیان اهمیت مدیریت زنجیره تامین در دستیابی به جهش تولید مراحل تحول جهت نیل به زنجیره تامین مطلوب را بیان داشت. وی همچنین با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات زنجیره تامین در صنایع غذایی و کشاورزی، مشکلات موجود در این بخش را نیز برشمرده و به برخی راهکار‌های رفع مشکلات و موانع نیز اشاره نمود.


دکتر سجاد شکوهیار عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، دیگر سخنران این همایش مجازی نیز با موضوع مدیریت ریسک در زنجیره تامین مواد غذایی و کشاورزی به ایراد سخن پرداخت. وی با اشاره به مبانی شناسایی ریسک‌ها و ریسک‌های موجود در مدیریت زنجیره تامین، راهکار‌های مدیریت این ریسک‌ها را برشمرده و به بیان اقدامات عملی در مدیریت زنجیره تامین با رویکرد جهش تولید پرداخت.

همایش مجازی «بررسی علل و عوامل ارتقا و کارآمدی زنجیره‌های تامین با رویکرد جهش در تولید» به همت اداره کل روابط عمومی «سازمان اقتصادی کوثر» و «دبیرخانه جایره ملی تعالی و پیشرفت»، صبح امروز ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۹ و با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران شرکت‌های فعال در حوزه امنیت غذایی از اقصی نقاط کشور برگزار گردید.
 
انتهای پیام / 
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار