سایر اخبار / سایر شرکت ها
سه‌شنبه   ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۳۱۱
تعداد بازدید: ۲۲۲۶
امروز شرکت‌های بزرگ و معتبر فعال در حوزه تولید سیم و کابل همچون شرکت سیم و کابل تبریز با برند سیمکات نقش مهمی در تامین نیاز‌های صنایع کشور بازی می‌کنند. شرکت سیمکات با استراتژی‌های افزایش تولید، افزایش کیفیت، نوآوری در تولید و ایجاد ارزش رقابتی در محصولات تلاش کرده تا علاوه بر تولید انواع محصولات سیم و کابل در راستای اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی کشور، حفظ و ارتقاء کیفیت همگام با تکنولوژی پیشرفته دنیا اتفاق بیافتد.
 
۱۵۰ متخصص در چهار خط تولید مجزا هفت هزار تن کابل آلومینیومی ۹/۵ و ۱۲ میلی متر و ۶۵۰۰ تن سیم و کابل مسی به صورت مفتول ۸ میلی متری، تسمه مسی و لوله مسی تولید می‌شود. در بخش گرانول سازی این شرکت نیز تولید روکش، عایق بی‌رنگ و فیلر تولید می‌شوند. تولید مواد اولیه در این کارخانه باعث شده تا تکمیل زنجیره تولید، امکان ایجاد تنوع محصول و اعمال دانش در فرایند تولیدی دستاورد‌های متعددی را برای سیمکات در پی داشته باشد.
 
 
در ادامه روند موفقیت‌های این شرکت، دستیابی به فناوری تولید مفتول‌های فولادی را نیز باید اضافه کرد که ایران را با تولید روزانه ۲۲۰ هزار متر مفتول‌های فلزی، از واردات این محصول بی نیاز کرده است. یکی از کاربرد‌های مفتول فولادی که امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته، استفاده به عنوان دماغک‌های مورد نیاز ماسک‌های بهداشتی است. متخصصان شرکت سیمکات با احساس وظیفه و درک نیاز امروز جامعه به تولید انبوه ماسک و نظر به اینکه دماغک‌های مورد استفاده در ماسک‌ها یا وارداتی بوده و یا با ظرفیت تولید داخل اندک و در اختیار چند شرکت محدود بوده، در راستای احساس مسئولیت اجتماعی مقابله با بیماری کرونا خط تولید خود را با صرف خلاقیت و ابتکار عمل، در عرض ۵ روز توانستند خط تولیدی مجزا برای تولید این محصول مورد نیاز جامعه را ایجاد کنند و تا کنون سیم دماغک ۵/۲ میلیون ماسک را تامین نمایند.
 
دستیابی به فناوری تولید پودر آلومینا به عنوان ۱۸ مین کشور دارنده این تکنولوژی، تولید کابل‌های فاصله دار طبق استاندارد‌های معتبر، هادی‌های هوایی روکشدار، طراحی و تولید هادی‌های پرظرفیت TACSR طبق استاندارد بین المللی IEC، کابل‌های خودنگهدار فشارضعیف و آکرودیته نمودن آزمایشگاه و اخذ گواهینامه ISIRI ISO / IEC ۱۷۰۲۵ از جمله دستاورد‌های مهم این شرکت در سال‌های گذشته می‌باشند. ظرفیت تولید روزانه ۳۶ تن مفتول آلومینیومی، ۱۶ تن مفتول مسی نشان از توان تولیدی سیمکات در سال جهش تولید دارد. به طوری که صادرات ۶ میلیون دلاری محصولات این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ نمونه‌ای از موفقیت تجاری آن در خارج مرز‌ها به شمار می‌آید.
 
 

چنین ظرفیت بزرگ تولیدی در کشور نمود اعتماد به متخصصان و صنعتگران توانمند داخلی می‌باشد که خودکفایی، احترام به برند داخلی و توجه به مسئولیت اجتماعی به رخ می‌کشد.
 
انتهای پیام / 
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار