سایر اخبار / کشاورزی
شنبه   ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۰
تعداد بازدید: ۲۷۹۷۲
پس از ۴۲۰ روز تلاش متخصصین شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد:

عرضه نخستین محموله جوجه یک روزه آمیخته تجاری لاین مرغ آرین در بازار

عرضه نخستین محموله جوجه یک روزه آمیخته تجاری لاین مرغ آرین در بازار
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، نخستین محموله جوجه یک روزه آمیخته تجاری لاین داخلی مرغ آرین، پس از ۴۲۰ روز از اجرای «طرح ملی ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ کشور» با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان اقتصادی کوثر و سایر فعالان خودکفایی صنعت طیور و با همت و تلاش مجدّانه جوانان متخصص «شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد» (زنجیره شمال شرق)؛ روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه ۹۹، روانه بازار شد.
 

آغاز جهادی دیگر در راستای ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ پس از ۴۲۰ روز


دکتر روح الله زحمتکش مدیرعامل «شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد» با اشاره به اقدامات و مقدمات این دستاورد ملی گفت: از مهرماه سال ۹۸ به همراه یک گروه کارشناسی، مزرعه لاین مرغ آرین در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی را بازدید کردیم که نهایتاً جوجه اجداد این لاین به یکی از مزارع شرکت منتقل شد. در خرداد ماه سال ۹۹ اولین فارم مرغ مادر آرین جوجه ریزی شد و امروز و پس از گذشت ۱۵ سال، شاهد تولید اولین محموله جوجه تجاری آمیخته آرین در کشور هستیم که پس از طی ۴۲۰ روز تلاش‌های شبانه روزی کارشناسان جوان این شرکت وارد بازار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در کشور حدود ۲۰ فارم مرغ مادر در حال پرورش و تولید سویه آرین هستند که از یک فارم اجداد جوجه ریزی شده در سال ۹۸ شرکت دیزباد به دست آمده و ۲ فارم اجداد نیز در سال ۹۹ جوجه ریزی شده که ان-شاء ا... از بهمن ماه سال جاری تولید یکی دیگر از گله ها شروع خواهد شد. با احتساب مزارع سازمان اتکا و با تولیدات پیش رو، خوشبختانه به سرعت سهم بازار این نژاد در حال توسعه است.
 
عرضه نخستین محموله جوجه یک روزه آمیخته تجاری لاین مرغ آرین در بازار
 

تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز گوشت مرغ کشور تا سال ۱۴۰۱ از لاین مرغ آرین


زحمتکش اظهار داشت: تا پایان سال جاری ۵۰ درصد جوجه ریزی اجداد آرین طبق برنامه طراحی شده عملیاتی می‌شود که سهم سازمان اقتصادی کوثر تا پایان سال، ۱۰۰ هزار قطعه جوجه اجداد آرین از ۱۲۶ هزار قطعه برنامه ریزی شده کشوری است. طبق برنامه عملی که تدوین شده است تا پایان سال ۹۹ یک فارم GGP دیگر نیز توسط شرکت دیزباد راه اندازی خواهد شد و برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود مجموع فارم‌های وزارت جهاد کشاورزی، سازمان اتکا و شرکت دیزباد، ۵۰۰ هزار قطعه جوجه اجداد آرین خواهد داشت که این رقم بسیار بالاتر از نیاز کشور می‌باشد و خودکفایی در این صنعت را به همراه دارد.

وی یادآور شد: برنامه‌های تحقیقاتی بر پایه پژوهش‌ها و بررسی‌های کارشناسانه ابعاد مختلف تولید و پروش لاین آرین همزمان با جوجه ریزی اولین محموله جوجه تجاری آمیخته آرین با هدف ایجاد بستر حمایتی و آموزشی برای بهره مندی سایر مرغ دارانی که این نژاد را برای پرورش انتخاب کرده اند طراحی شده است. برنامه وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۰، تأمین ۱۰۰ درصد جوجه اجداد آرین هست که شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد به عنوان متولی بخشی از این کار، تمام تلاش خود را به طور مستمر و دقیق انجام خواهد داد تا این برنامه ریزی محقق و عملیاتی شود.
 

فراخوان همکاری شرکت‌های زنجیره‌ای طیور برای افزایش سهم بازاری آرین


مدیرعامل جوان شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد بیان کرد: البته با توجه به بزرگی و وسعت بحث تولید و پرورش لاین مرغ آرین، پیشنهاد ما علاوه بر فعالیت و توسعه تولید مشارکتی خود شرکت دیزباد، همکاری سایر شرکت های زنجیره ای طیور کشور در بخش جوجه ریزی مادر و تجاری می باشد تا بر اساس شرایطی مانند امکانات، تعداد نیروی انسانی و کارشناسی و تنوع و گستردگی مناطق جغرافیایی در یک زنجیره، بازخورد مطلوب‌تر و مؤثرتری برای تولید اقتصادی آرین مانند: بهترین سن کشتار یا ترکیب جیره غذایی و یا سایر پارامتر‌های اقتصادی را از آن‌ها دریافت کنیم تا به عنوان راهنمایی در پرورش برتر در نسل های آتی به کار گرفته شود.

 
عرضه نخستین محموله جوجه یک روزه آمیخته تجاری لاین مرغ آرین در بازار
 

درخشش ویژگی‌های سلامت، پایداری و اقتصادی بودن لاین مرغ آرین در زیست اقتصادی


زحمتکش با اشاره به برخی ویژگی‌های مرغ آرین گفت: هیچ گاه به طور قاطع نمی‌شود در مورد برتری یا رد یک نژاد مرغ صحبت کرد. ویژگی‌هایی متنوع در سویه‌ها یا نژاد‌های مختلف عامل مهمی بر انتخاب آن‌ها در شرایط مختلف و متنوع اقلیمی یا اقتصادی می باشد. مرغ لاین آرین دارای شاخص‌های مهمی از جمله: مقاومت در برابر بیماری‌های اپیدمیک، سایز بودن مرغ و تطابق با استاندارد جهانی، کوتاهی دوره تولید و در نتیجه درجه سلامت بالا و کاهش استفاده (و حتی عدم نیاز به استفاده) از آنتی بیوتیک، چربی پایین وکیفیت بالای لاشه گوشت، دورریز کمتر لاشه و نیز سایر ویژگی‌های مطلوب بوده که قاعدتاً در مقوله زیست اقتصادی (بایواکونومیک) دارای رتبه قابل قبولی است. البته بر اساس مؤلفه‌های بهینه آرین می‌شود گفت که مرغی سالم تر، مقاوم‌تر و اقتصادی تر برای تولیدکنندگان خواهد بود.


لاین داخلی مرغ آرین، مظهر اقتدار و تحقق امنیت غذایی کشور


مدیرعامل شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد اظهار داشت: در شرایط امروز کشور، داشتن پرنده اجداد و پرنده لاین مهم می‌باشد، چراکه هر یک پرنده اجداد معادل ۱۴ تا ۱۵ تن و هر یک پرنده لاین معادل با ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن گوشت مرغ در سال است. از این رو و با توجه به اهمیت و سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور؛ استمرار و محافظت از لاین مرغ آرین بیش از پیش ضرورت دارد. در واقع لاین داخلی مرغ آرین، مظهر اقتدار و تحقق امنیت غذایی کشور است و نباید آن را در معرض آسیب فنی و غیر فنی قرار داد. یکی از نکات مهم در ارتقاء و تثبیت لاین مرغ آرین در بُعد امنیت غذایی، داشتن ظرفیت اصلاح نژادی است که خوشبختانه در کشور متخصصان عرصه اصلاح نژادی جوان و با انگیزه و کارشناس وجود دارند.
 
عرضه نخستین محموله جوجه یک روزه آمیخته تجاری لاین مرغ آرین در بازار
 

ابلاغ بسته حمایتی، تشویقی و ترویجی توسعه لاین مرغ آرین


مدیرعامل شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد با اشاره به ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از پرورش دهندگان مرغ لاین آرین بیان کرد: مرداد ماه سال جاری بسته حمایتی – تشویقی بسیار خوبی برای تولیدکنندگان مرغ سویه آرین از سوی وزارت محترم جهاد کشاورزی ابلاغ گردید که به طور خاص، اختیار اجرای این مشوق‌ها نیز به شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد داده شده است. تأمین نهاده (ذرت و کنجاله سویا) دولتی به صورت دوماهه و همچنین دارو و واکسن با نرخ مصوب، ارائه تسهیلات با نرخ ترجیحی شش درصد به تولیدکنندگان مرغ مادری آرین، به ازای هر قطعه جوجه مادری دو میلیون ریال با بازپرداخت دوازده ماهه و به ازای هر قطعه جوجه گوشتی آرین دویست هزار ریال با بازپرداخت شش ماهه، بخشودگی ۵۰ درصد بیمه تکمیلی و اجباری سهم بیمه گذار، مجوز ویژه صادرات برای مرغ آرین و چندین برنامه تشویقی دیگر از عناوین بسته ترویجی توسعه لاین مرغ آرین است.


اهمیت هم افزایی شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان در محافظت از استمرار بهینه تولید مرغ آرین


روح الله زحمتکش در پایان با اشاره به ظرفیت‌های فنی و حمایتی مطلوب و مفید فایده در سازمان اقتصادی کوثر گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های در دسترس و مؤثری در سازمان اقتصادی کوثر وجود دارد که در حوزه کسب و کار شرکت مرغ مادر و اجداد دیزباد باعث هم افزایی میان شرکت‌های درون سازمانی از جمله تأمین مکمل ها، داروها، کارتن سازی و سایر موارد مرتبط می‌شود. هر چند در خصوص لاین مرغ آرین می‌بایست در یک بازه زمانی نه چندان طولانی پس از تولید، نیازمند‌های بهداشتی و سلامتی آن با توجه به شرایط پرورش مشخص شود و سپس در خصوص میزان و نوع دریافت خدمات از شرکت‌های هم گروه یا مشارکت شرکت‌های دانش بنیان تصمیم گیری کرد.
 
 
عرضه نخستین محموله جوجه یک روزه آمیخته تجاری لاین مرغ آرین در بازارعرضه نخستین محموله جوجه یک روزه آمیخته تجاری لاین مرغ آرین در بازار
 
 
 
 
انعکاس رسانه‌ای عرضه نخستین محموله جوجه یک روزه آمیخته تجاری لاین داخلی مرغ آرین (خبر ساعت ۲۱ ، شبکه یک سیما)
 
 
انعکاس رسانه‌ای عرضه نخستین محموله جوجه یک روزه آمیخته تجاری لاین داخلی مرغ آرین (خبر ساعت ۲۲:۳۰ ، شبکه دو سیما)
 
 
(شبکه پنج سیما ،۲۴انعکاس رسانه‌ای عرضه نخستین محموله جوجه یک روزه آمیخته تجاری لاین داخلی مرغ آرین (خبر ساعت
 

 


انتهای پیام /
 
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار