اخبار سازمان / گزارش ویژه
جمعه   ۲۸ آبان ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۴۳۴
تعداد بازدید: ۲۷۶۱

بازدید مدیرعامل سازمان از برخی شرکت‌های تابعه واقع در استان خراسان رضوی

طی روز‌های چهارشنبه و پنچشنبه ۱۹ و ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰، ناصر فخاری مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سازمان به همراه برخی از مدیران ارشد ستادی و تابعه از شرکت‌های جمکو، پنبه و دانه‌های روغنی خراسان و زنجیره تولیدی مرغ مادر و اجداد دیزباد واقع در استان خراسان بازدید و با مدیران و کارکنان آن شرکت‌ها گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، ناصر فخاری مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سازمان به همراه مهدی آل ابراهیم معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان، حامد عین افشار مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه صنعت کوثر صبا، محمدصادق واعظی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و برخی مدیران شرکت‌های تابعه از صبح تا شامگاه روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۹ و ۲۰ آبان ماه سال جاری از برخی شرکت‌های تابعه واقع در استان خراسان رضوی بازدید میدانی به عمل آورد.

فخاری در روز نخست این بازدید‌ها با حضور در شرکت ماشین‌های الکترونیکی جوین (جمکو) واقع در شهرستان جوین در شمال غربی شهرستان سبزوار از تمامی واحد‌های این مجتمع بزرگ صنعتی بازدید و نشستی با مدیران و کارکنان آن برگزار کرد که محمد رستمی مدیرعامل شرکت جمکو در این دیدار توضیحاتی پیرامون روند کاری بخش‌های مختلف این مجموعه صنعتی ارائه داد.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر گفت: از زمان تحویل شرکت از سازمان گسترش و نوسازی ایران تا کنون پیشرفت قابل توجهی در شرکت جمکو اتفاق افتاده و این پیشرفت در صنعت کشور در حال مشاهده است و سازمان تمام تلاش خود را جهت حمایت و رشد و تعالی شرکت جمکو انجام می‌دهد.

وی در جلسه با مدیران ارشد شرکت جمکو بیان داشت: ما امروز شاهد یک اتفاق خوب و حال ِخوب در مجموعه جمکو هستیم و ضمن تشکر از مدیریت و کارکنان شرکت، محقق شدن اهداف اقتصاد مقاومتی در این مجموعه را مدیون کار و مدیریت جهادی دانست و ادامه داد: شاخص، رضایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و جز با کار جهادی نمی‌شود به این رضایت دست پیدا کرد. به لطف خدا طی این چهار سال اتفاقات بسیار مثبتی افتاده است که به شخصه از شما متشکرم، اما قله بسیار بلند است و راه زیادی در پیش داریم.

ناصر فخاری افزود: ما باید کمک و همکاری کنیم که آینده را زیبا بسازیم و برای رسیدن به این هدف بلند باید استراتژی داشته باشیم و این استراتژی باید متبلور از نگاه شما عزیزان که در مرکز میدان هستید باشد. پیشنهاد اصلاح را شمایی باید بگویید که از نزدیک مشکلات را می‌دانید و راه حل‌ها را تشخیص می‌دهید و قطعاً در سطح سازمان براساس اسناد بالادستی تنظیم خواهد شد.

وی همچنین گفت: شرکت جمکو می‌بایست در ۵ سال آینده به قطب تولید الکتروموتور در منطقه دست پیدا کند و ادامه داد ان شاء الله به لطف خدا به این افق دست پیدا خواهیم کرد.
 
 
در ادامه ناصر فخاری مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سازمان به شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان رفت و از فعالیت این واحد تولیدی بازدید کرد.

شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان که با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و ظرفیت تولید ۵۰۰ تن انواع دانه‌های روغنی در نیشابور واقع شده است بزرگترین کارخانه روغن کشی شرق کشور بوده و همچنین بزرگترین خط تولید روغن کشی و بسته بندی روغن کنجد و هسته انگور با برند لیفود می‌باشد.

ناصر فخاری در این بازدید ضمن آشنایی با مراحل کار مجموعه و چگونگی تولید، از ظرفیت‌ها و نقاط قوت و توسعه کارخانه دیدن و بر رفع موانع تولید و نحوه تامین دانه و همچنین چالش واردات مستقیم مواد اولیه و صادرات محصولات تأکید کرد.
 
ابوالفضل بوژمهرانی مدیرعامل شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان در این دیدار روند پیشرفت شرکت از ابتدای راه اندازی تا کنون و خروج آن از شرایط زیان و رسیدن به سود دهی و همچنین رسیدن محصولات شرکت از ۵ محصول به ۲۱ محصول در دوره کاری ۱۰ ساله را بیان نمود.
 
 
در روز پایانی، ناصر فخاری مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر با حضور در کارخانه جوجه کشی ثامن شرکت دیزباد (واقع در شهرستان چناران) از روند تفریخ تخم مرغ‌های GGP و اجداد سویه آن بازدید کرد. مدیران این زنجیره نیز در خصوص مراحل تولیدی این تخم مرغ‌ها، تفریخ، تعیین جنسیت و ارسال جوجه‌های تولیدی به مقصد فارم‌های اجداد، توضیحاتی را ارائه کردند.

این کارخانه با ظرفیت تولیدی سالانه ۲۰ میلیون قطعه جوجه، با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های جوجه کشی، یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره دیزباد به شمار می‌رود.

ناصر فخاری در این دیدار یک روزه ضمن تأکید بر توجه هرچه بیشتر به افزایش بهره وری واحد‌های تولیدی این مجموعه افزود: بهره وری حداکثری از دارایی‌های جاری شرکت و استفاده بهینه از دارایی‌های غیر مولد (راکد) در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه از فارم‌های گوشتی زنجیره واقع در گلمکان که پیش از این بصورت فارم‌های مادری بوده و پس از توسعه روستا‌های اطراف و به دلیل شرایط امنیت زیستی، تبدیل به فارم‌های گوشتی گردیده بازدید کرد.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر در ادامه با حضور در روستای دیزباد سفلی از توابع نیشابور، از فارم ۶ زنجیره که یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین فارم‌های اجداد کشور می‌باشد، دیدن کرد.

این فارم در فضایی به مساحت ۸ هکتار و ۶ سالن دو طبقه کاملاً ایزوله با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا و با همت کارکنان دیزباد در سال ۹۶ توسط رئیس جمهور وقت به بهره برداری رسید.
 
 
انتهای پیام / 
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار