اخبار سازمان / گزارش ویژه
شنبه   ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۴۴۸
تعداد بازدید: ۱۷۹۳

نشست مشترک مدیرعامل سازمان با استانداری کرمانشاه در آخرین شورای اداری پائیز ۱۴۰۰ استان

روز چهارشنبه 24 آذرماه 1400 دکتر ناصر فخاری مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره سازمان در نشستی مشترک با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در شورای اداری استان، بر رفع موانع و مشکلات پروژه ها و طرح های موجود سازمان در آن استان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر, با توجه به اینکه طرح های سرمایه گذاری این سازمان با اولویت اجرا در مناطق کمتر برخوردار کشور انجام می شود پروژه های چند ده هکتاری گلخانه های هلیلان ایلام و اسلام آباد کرمانشاه و مجتمع پرورش و نگه داری 5 هزار رأسی دام سبک دینه ور کرمانشاه از جلمه طرح های توسعه ای این سازمان در مناطق کمتر توسعه یافته دو استان غربی کشورمان بوده که ضمن رونق اقتصادی در این مناطق، اشتغال زایی قابل توجه علی الخصوص برای جامعه هدف این دو استان را در برداشته است.

نظر به تأکیدات مقام عالی سازمان نسبت به اتمام و تکمیل پروژه های مذکور, طی هفته گذشته بازدیدی 12 ساعته از محل این سه پروژه با حضور مقامات استانی و مدیرعامل محترم سازمان انجام گرفت و پس از این بازدید ها، جلسه ای در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه با حضور جناب آقای دکتر فخاری مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر، جناب آقای هوشنگ بازوند استاندار محترم کرمانشاه، جمعی از سایر مسئولین استانی و مدیران عامل پروژه های مذکور برگزار شد تا ضمن بررسی راه کارهای تسریع در فرآیند تکمیل این طرح ها، سایر ظرفیت های همکاری فی مابین طرفین نیز بیان گردد.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر در این نشست بیان داشت: با تلاش سازمان اقتصادی کوثر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری کرمانشاه مجموعه گلخانه ای کوثر چند سالی است که توسط شرکت توسعه پیشگامان کشاورزی کوثر شروع به فعالیت کرده ‌که احداث این مجموعه گلخانه ای در اسلام آبادغرب به علت تحولات اقتصادی و مسائل تأمین مالی در دوره های مختلف با وقفه مواجه شده بود.

ناصرفخاری با اشاره به پیشرفت حدود 80 درصدی پروژه گلخانه هیدروپونیک اسلام آباد غرب و ابراز امیدواری برای اتمام این پروژه تا انتهای سال جاری افزود: با اجرای کامل این پروژه برای ۳۰۰ نفر از جوانان به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی خواهیم داشت و ظرفیت تولید سالیانه آن تا ۱۰ هزار تن محصولات گلخانه ای خواهد رسید. وی افزود: تلاش می شود با مساعدت های استانداری محترم کرمانشاه تأمین منابع مالی بخشی از پروژه گلخانه اسلام آبادغرب تکمیل شود و انشالله تا پایان سال به بهربرداری کامل برسد که این امر به رونق امر اشتغال استان با اولویت خانواده ایثار گران، کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به ظرفیت های کم نظیر مزرعه اصلاح نژاد و پرورش دام سبک دینور کرمانشاه در کشور ادامه داد: اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک در فارم دینور شرکت اجداد سپیدان کوثر در استان کرمانشاه, یک برند برای این استان محسوب می شود که در مراحل توسعه این طرح با برنامه ریزی ها و تزریق منابع مالی, تعداد ۵ هزار رأس دام سبک فعلی را به ۱۰ الی ۱۵ هزار رأس دام افزایش خواهیم داد. وی ادامه داد: با همکاری استانداری محترم کرمانشاه مقرر شد تا مبلغ 150 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به پروژه دامپروری شرکت اجداد سپیدان کوثر تخصیص یابد.

ناصر فخاری در پایان از تشکیل کارگروه ویژه ای برای پیگیری مشکلات مربوط به پیشرفت پروژه های سازمان در استان کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: مقرر شد تا کارگروهی متشکل از دستگاه های اجرایی مرتبط در استانداری برای پیگیری مسائل و مشکلات پروژه های احداث شده سازمان اقتصادی کوثر در کرمانشاه تشکیل شود که این موضوع برای پیشبرد اقدامات و طرح ها بسیار حائز اهمیت است.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: بهره برداري از بزرگترين و پيشرفته ترين گلخانه هیدروپونیک ضمن اينكه ايجاد اشتغال پايدار و توسعه كشاورزي را به همراه دارد مي تواند سبب تأمين نيازهاي داخلي و توسعه صادرات محصولات به دليل دسترسي مناسب به بازار عراق شود. شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر كه ساخت گلخانه اسلام آبادغرب را بر عهده دارد؛ امروز مشكلاتي را براي تأمين منابع مالي با استفاده از تسهيلات داشت كه با مساعدت بانك كشاورزي اعتبارات تأمين مي شود.

بازوند در انتهای این نشست از تمامی دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه درخواست کرد تا تمهیدات و اقدامات لازم برای تکمیل هرچه سریع تر پروژه های سازمان اقتصادی کوثر در این استان من جمله مساعدت در تأمین منابع مالیِ مورد نیاز اتمام این طرح ها را در دستور کار خود قرار دهند.

دکتر ناصر فخاری پیش از شروع این جلسه با همراهی مقامات استانی و محلی از پروژه های استان کرمانشاه در گلخانه اسلام آبادغرب و دامپروری صحنه و همچنین از گلخانه هلیلان در استان ایلام به صورت میدانی بازدید و مشکلات این پروژه ها را مورد بررسی قرار داد.
 

انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار