بازنشر / اقتصادی
دوشنبه   ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۸۶
تعداد بازدید: ۵۴۳
نبش خیابان سیزدهم؛

کج دار و مریز شاخص بورس با اخبار سیاسی / بازار دوباره غش کرد

بازار سهام امروز در حالی نیمه اول را با شوق عبور از کانال حمایتی فعلی شاخص آغاز کرد که در میانه معاملات امروز همسو با افزایش خبر‌های پیرامون مذاکرات دوباره به جای قبلی خود غش کرد.

به نقل از خبرنگار مهر، امروز دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با ریزش ۴ هزار و ۲۷۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افت یک هزار و ۳۹۴ واحدی عدد ۳۴۵ هزار و ۸۴ واحد را به نمایش گذاشت.

کج دار و مریز شاخص بورس با اخبار سیاسی / بازار دوباره غش کرد

 

شاخص بازار اول اما با ۴ هزار و ۱۵۵و احد ریزش به رقم ۹۹۳ هزار و ۶۱۹ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۵ هزار و ۴۱۱ واحد کاهش، عدد ۲ میلیون و ۵۱۷ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۴ هزار و ۶۵۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۱۷ هزار و ۹۸۷ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۳ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۸۷۵ واحد دست یافت. در این بازار امروز سه میلیارد و ۱۲۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش ۱۵۰ هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان معامله شده که از این رقم مبلغ ۱۴۸ هزار میلیارد تومان مربوط به عملیات بازار باز بانک مرکزی در بازار اوراق بدهی بوده است.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر شاخص کل بورس تهران امروز نمادهای ملی صنایع مس ایران با ۶۹۸ واحد، بانک ملت با ۵۵۷ واحد و فولاد مبارکه با ۴۳۸ واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی ایران خودرو با ۵۷۹ واحد، نفت و گاز پارسیان با ۳۸۴ واحد و پالایش نفت بندر عباس با ۲۶۸ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بورس تهران امروز نیز نظاره گر معاملاتی کم رمق و توأم با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بود با این تفاوت که در نیمه اول بازار امروز حجمی از تقاضا در اغلب نمادهای معاملاتی از جمله در گروه خودرویی‌ها شکل گرفت اما در ادامه با انتشار خبرهای پیرامونی از مذاکرات هسته‌ای و بیم و امیدها از نتیجه آن دوباره به جای دیروز خود برگشت.

این وضعیت در حالی بود که در برخی نمادها حتی شکل گیری صف فروش پایدار از جمله در گروه بانک‌ها مشاهده شد اما با حمایت محکم بازرگردان، صف‌های فروش در اغلب نمادهای معاملاتی جمع آوری و روند معاملات متعادل شد.

به نظر می‌رسد بازار سهام تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات تلاش خواهد کرد تا نماگر اصلی خود را در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد حفظ و تثبیت کند.

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار