اخبار سازمان / مراسمات
پنجشنبه   ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۵۲۳
تعداد بازدید: ۱۸۶۳
شکری
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ویژه برنامه «ایران، پلاک ۵۷» که چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سازمان برگزار شد، به ترجمه و تفسیر آیات ۱۰ تا ۱۳ سوره صف پرداخت.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در ترجمه این آیات خداوند شما را بشارت می‌دهد به یک تجارت پر سود که شما را از عذاب دردناک نجات داده و مانند دژی محکم شما را در برمی گیرد تا هیچ آفت و گزندی به شما نرسد؛ آیا کسی می‌داند این تجارت چیست؟
 

لا اله الا الله، تجارتی امنیت زا است.

حجت الاسلام و المسلمین شکری با اشاره به حدیث سلسله الذهب افزود: " کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها. " از امام رضا (ع)، تطبیق شده با کلام قرآن است. این تجارت بزرگ و امنیت زا، حصار خداوند و جریان خیری است که حاکم بر نظام آفرینش می‌باشد.
 
وی ادامه داد: این نظام هستی بر پایه حق، عدل و خیر می‌چرخد و نه باطل یا ظلم و شر. اگر ایمان و باور قلبی داشته باشیم که چرخه این نظام آفرینش بر پایه خیر بنا شده، خواهیم پذیرفت که هرچیزی در جای خود قرار دارد که اگر غیر این باشد و من در جای خود نباشم و از جای خودم خارج شوم باطل می‌شوم.

حجت الاسلام و المسلمین شکری با اشاره به اینکه اگر باور کنیم در امنیت الهی هستیم دیگر ظلم نمی‌کنیم گفت: چرا ظلم می‌کنیم؟ چون فکر می‌کنیم نظام آفرینش بر پایه ظلم است، لذا ما هم ظلم میکنیم و، چون فکر می‌کنیم هرچه باطل است پیروز است بر محور حق نمی‌چرخیم.


جریان حق سبب صدور انقلاب شد.

وی اظهار داشت: این انقلاب ثابت کرد باطل می‌چرخد و از بین می‌رود. نشان داد باطل مثل حباب و کف روی آب است که از بین می‌رود و آنچه می‌ماند آب است. آنچه به نفع مردم است می‌ماند و آنچه به ضرر آن هاست از بین می‌رود.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر صدور انقلاب اسلامی در جهان گفت: اگر باور داشته باشیم که هرکار انجام دهیم در چرخه خیر باشد می‌ماند. به همین دلیل است که شهدا ماندند و، چون در جریان حق بودند یکی از آن‌ها کافی بود تا کشوری نجات پیدا کند و انقلاب اسلامی، چون در مسیر حق بود پیروز و جهانی شد.


امام؛ محور هدایتگر انقلاب اسلامی

وی همچنین افزود: محوری که انقلاب را هدایت می‌کرد یک محور آگاه، حکیم و فرزانه بود؛ آن هم امام بود. مردم اورا قبول داشتند و اورا برگزیدند. خیر گزینی کردند. در نتیجه به سمت خیر رفتند لذا به برکت شهیدان این راه بود که امام فرمودند ما انقلاب را صادر کردیم. ما فهم، شعور و اندیشه ظلم ستیزی را از این انقلاب صادر کردیم و وقتی جریان حق آمد جامعه را به پیروزی رساند.
 

مدیر کارآمد در جریان خیر گام برمی دارد.


حجت الاسلام والمسلمین شکری خطاب به مدیران و مسئولین بیان کرد: مطمئن باشید در جریان مدیریت خود در این سازمان اگر بر جریان حق بچرخید می‌مانید و این مانند به معنای ماندن فیزیکی نیست، همانگونه که شهدا جسمشان رفت و این یاد و نام و عملکرد آنهاست که باقی مانده. در مسیر خیر گام بردارید بدون شک خیر شما خواهد ماند در نتیجه شما ماندگار شدید.


این انقلاب می‌ماند.


وی در پایان یادآور شد: نظام آفرینش بر محور خیر و حق جاری است، لذا هر آنکس که در این مسیر باشد خواهد ماند. لذا هر آنکس که در این مسیر باشد خواهد ماند. شهدا که نه تنها یادشان در دل‌ها مانده، پیامشان، نسل انقلابی که به وجود آوردند، روح بلندشان نیز ماندگار است و فردا در قیامت نیز به عنوان یک رهبر می‌ماند و همه را با خود به بهشت می‌برد؛ و در مقابل انسان‌های کوته فکر و سطحی نگر در جریان باطل چه بسا جسمشان هست، اما به فرموده امیرمومنان (ع) به سان مردگان متحرک می‌مانند.
 

انتهای پیام/
 
آخرین اخبار

اصلاح نهادی و بازآرایی ساختاری مراکز تابعه بنیاد انجام شد

تحولی بزرگ؛ از سازمان اقتصادی کوثر تا بنیاد کوثر

گزارش تصویری مراسم بزرگداشت شهید مالک رحمتی

بازدید مدیرعامل بنیاد کوثر از نمایشگاه دام و طیور

دکتر فخاری در مجلس ختم والده مهندس اسکندری

هلدینگ کشاورزی کوثر و فرصت بزرگ نمایشگاهی

حراست دوست دلسوز همکاران سازمان

رشد ۲/۵ برابری سود پایه هر سهم بزاگرس

سه موفقیت ارزنده هلدینگ کشاورزی کوثر

پایان فاز نخست بهسازی و بازسازی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج

انتصاب کوراوند به سرپرستی اداره کل پشتیبانی و املاک

بهبود چشمگیر عملکرد شرکت‌های هلدینگ صبا

پایداری تولید در گرو افزایش صادرات است

واردات گله اجداد تخم گذار توسط شرکت مرغک

انتصاب سرپرست اداره کل مجامع سازمان اقتصادی کوثر

سوددهی شیمی دارو پس از ۱۱ سال زیان

روایت دکتر فخاری از پیشرفت‌های بتلند

رویش در نمایشگاه آبادیران

بازدید میدانی دکتر فخاری از مزرعه شریف آباد

تصاویر مراسم بزرگداشت همسر شهید صیاد شیرازی

پربازدیدترین اخبار