صفحه نخست / عمومی
سه‌شنبه   ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۶۸۶
تعداد بازدید: ۸۳۷

حمایت ایران از سرمایه گذاران قطری در زمینه نانوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی

معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار هیات تجاری ایران و تجار قطری از آمادگی دولت ایران برای حمایت همه‌جانبه از تجار و سرمایه‌گذاران قطری در زمینه نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و ساخت تجهیزات پزشکی خبر داد.
 
حمایت ایران از سرمایه گذاران قطری در زمینه نانوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در این دیدار گفت: برگزاری نشست‌های مشترک میان تجار و بازرگانان بخش خصوصی، از جمله الزاماتی است که مورد تاکید دولت‌های ایران و قطر است و هر دو کشور در تلاشند روابط تجاری پایداری را ایجاد کنند.
علیرضا پیمان پاک تصریح کرد: استقرار رایزن بازرگانی ایران در قطر نخستین گام در مسیر توسعه تجارت دو کشور بود که این اتفاق طی روز‌های گذشته با هدف هماهنگی و حمایت بیشتر از فعالیت‌های تجاری دو کشور روی داد و مرکز تجاری ایران در قطر نیز با هماهنگی اتاق بازرگانی به زودی افتتاح می‌شود.
وی افزود: مساله مبادلات مالی بین دو کشور چالش دیگری است که با آن مواجه هستیم و در این زمینه بانک‌های مرکزی دو کشور در حال طراحی ساز و کاری برای بهبود روابط مالی هستند.
معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در زمینه حل چالش‌های مالی پیشنهاداتی کوتاه‌مدت ارائه و تایید شده است. صندوق ضمانت صادرات نیز مکلف شده با هماهنگی اتاق‌های بازرگانی برای تجار قطری پس از اعتبارسنجی، بیمه‌نامه صادر کند که این بیمه‌نامه می‌تواند جایگزین ضمانت‌های بانکی باشد.
همچنین پیمان پاک در زمینه آمادگی ایران برای کاهش اختلاف و ریسک تجار اظهار داشت: در کشور‌های عمان، امارات و ترکیه، ساز و کار‌هایی برای انتقال پول ایجاد کرده‌ایم که موفق بوده است و این آمادگی وجود دارد که در کشور قطر نیز از همین مسیر ورود کنیم.
معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص حمل و نقل دریایی نیز گفت: با حمایت سازمان بنادر ایران، کشتی‌های کوچک حمل و نقل میان دو کشور اضافه شده است و خطوط جدید دریایی طراحی شده و این آمادگی وجود دارد که پس از توافق با طرف قطری و با حمایت اتاق بازرگانی، شرکت‌های خصوصی حمایت‌ها و معافیت‌های خاص دریافت کنند.
پیمان‌پاک در ادمه افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری در ایران آماده توسعه همکاری‌ها به ویژه در بخش امنیت غذایی و کشت فراسرزمینی هستیم. همچنین با توجه به پیشرفت‌های ایران در زمینه نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و ساخت تجهیزات پزشکی، در این زمینه نیز آماده همکاری مشترک با سرمایه‌گذاران قطری هستیم.
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار