سایر اخبار / سایر شرکت ها
سه‌شنبه   ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۷۱۹
تعداد بازدید: ۱۸۹۲

مدیرعامل معین کوثر: نگاه غیر فنی را در برج‌های دوقلوی خرم‌آباد ادامه ندهیم

مدیرعامل شرکت معین کوثر می‌گوید: از مسئولان استان لرستان انتظار داریم نگاه غیرفنی را در ساخت برج‌های دوقلوی خرم‌آباد ادامه ندهیم، منبع مالی را اولویت دوم و اولویت اول را مطالبه مردم و اثر این پروژه بر شهر خرم‌آباد بگذاریم.

گزارش تسنیم از پشت‌پرده ابرپروژه شهری خرم‌آباد/ برج‌های دوقلو در بن‌بست/ پروژه‌ای که به نفع مردم نیست

 

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، صفحه استان لرستان در خبرگزاری تسنیم در گفتگویی با مدیرعامل شرکت معین کوثر، مجری طرح برج‌های دوقلوی خرم‌آباد، به ابعاد موضوع پروژه بر زمین مانده این برج‌ها پرداخت.
 
در ادامه متن گزارش این خبرگزاری را می خوانید:
 
اوایل سال ۹۳ بود که ساخت برج‌های دوقلوی خرم‌آباد به‌عنوان یک ابرپروژه عمرانی در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع در بهترین نقطه شهر خرم‌آباد با مشارکت ۲۵ درصدی شهرداری و ۷۵ درصدی سرمایه گذار آغاز و بنا شد ۳۶ ماهه احداث شود.

این طرح که که در ۳۰ طبقه بنا بود تحول بزرگی در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مرکز استان لرستان ایجاد کند نه‌تنها در بازه زمانی مقرر به بهره‌برداری نرسید بلکه با گذشت هفت سال، تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تکمیل این پروژه شهری سال‌هاست یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم مرکز لرستان است که به‌همین علت «خبرگزاری تسنیم» را بر آن داشت تا در گزارشات متعددی به وضعیت نامعلوم و پر از ابهام این ابَرپروژه مرکز استان بپردازد.

بعد از انتشار آخرین گزارش خبرگزاری تسنیم با عنوان «سرنوشت برج‌های دوقلو خرم‌آباد در هاله‌ای از ابهام/ مقصر زمین‌گیر شدن ابر پروژه مرکز لرستان کیست؟» که بازتاب زیادی داشت نماینده، ولی فقیه در استان لرستان نیز در چند مرحله در خطبه‌های نماز جمعه از وضعیت موجود برج‌های دوقلو خرم‌آباد انتقاد کرد و خواهان تعیین‌تکلیف آن‌ها شد.

به همین منظور در ادامه پیگیری‌های خبرگزاری تسنیم برای روشن‌شدن افکار عمومی، به سراغ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار برج‌های دوقلو خرم آباد رفتیم تا آخرین وضعیت این پروژه را تشریح کرد.

حسین زاهدی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با بیان اینکه مبنای کار شرکت سرمایه‌گذاری معین کوثر روشنگری و شفافیت در حوزه فنی و اجتماعی کار است، اظهار داشت: سازمان اقتصادی کوثر در استان لرستان چندین پروژه فعال در حوزه کشاورزی و معدن دارد و در حوزه عمران نیز میراث‌دار پروژه برج‌های دوقلو کیو هستیم.

وی افزود: خوشبختانه دو گروه معادن و کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر در استان لرستان بسیار موفق و در حال فعالیت هستند، ولی در پروژه برج‌های دوقلو که به‌عنوان شریک سرمایه‌گذار از سال ۹۳ ورود کرده‌ایم سبب معضل و دغدغه مردم شهرستان خرم‌آباد شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه عمران و ساختمان معین کوثر عنوان کرد: از حدود هشت ماه پیش با استقرار تیم جدید گروه عمران و ساختمان شرکت سرمایه‌گذاری معین کوثر، موضوع برج‌های دوقلو خرم‌آباد و دنا در شهرستان یاسوج از اولویت‌های این شرکت قرار گرفتند.

وی در رابطه با پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد بیان کرد: جلسات متعددی در رابطه با پروژه برج‌های دوقلو خرم‌آباد با مسئولان استانی برگزار کرده‌ایم و مبنای کار حل‌شدن مشکل این پروژه است.

گزارش تسنیم از پشت‌پرده ابرپروژه شهری خرم‌آباد/ برج‌های دوقلو در بن‌بست/ پروژه‌ای که به نفع مردم نیست


برج‌های دوقلو پیوست فرهنگی ندارد

زاهدی گفت: شهردار و اعضای شورای شهرخرم‌آباد معتقدند میزان سرمایه‌گذاری برج‌های دوقلو و سهم شهرداری عادلانه نیست، ما نیز براساس سیاست شفاف‌سازی که در پیش داریم به شهرداری اعلام کرده‌ایم تیم جدید معین کوثر به‌دنبال حل مشکل این پروژه است و حاضریم طی یک صورت‌جلسه چنانچه در حق مردم خرم‌آباد از طرف ما ظلم شده قرارداد را فسخ کنید.

وی با بیان اینکه به شهرداری اعلام کرده‌ایم براساس نظر کارشناسی کارشناسان رسمی دادگستری میزان فعالیت انجام‌شده را بررسی و با تعیین قیمت کارشناسی مشخص می‌شود شرکت سرمایه‌گذار چه میزان هزینه کرده و قرارداد فسخ می‌شود، تصریح کرد: متعهد می‌شویم جهت نشان‌دادن حسن نیت و تعهدی که به جامعه هدف در استان لرستان داریم پول نقد یا غیرنقدی که شهرداری تهاتر می‌کند را بابت هزینه‌ای که کرده‌ایم در همین استان در قالب‌های کشاورزی، آبزی‌پروری و معدن سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برج‌های دوقلوی خرم‌آباد خاطرنشان کرد: در ارتباط با پروژه برج‌های دوقلو سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا ساخت برج‌های دوقلو در ۳۰ طبقه پیوست فرهنگی دارد؟
 
وی اظهار داشت: خرم‌آباد یک منطقه گردشگری است و برج‌های دوقلو در بهترین نقطه گردشگری شهر است و باید این برج‌ها پیوست فرهنگی داشته باشد، ولی این مسئله مهم در ساخت برج‌های دوقلو در نظر گرفته نشده است.

زاهدی افزود: با توجه به کمبود زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ساخت برج‌های دوقلو با ۴۰۰ مغازه تجاری به نفع مردم شهر نیست و باید سؤال کرد آیا خرم‌آباد ظرفیت ۴۰۰ مغازه تجاری را دارد؟ آیا با توجه به بافت تجاری که برای این برج‌ها در نظر گرفته شده به معضل ترافیک این خیابان توجه شده است؟ ما باید به موضوع واقع‌بینانه و فنی نگاه کنیم، چون شرکت معین کوثر یک مجموع نهادی بوده و موظف است به آرامش مردم توجه ویژه کند.
 
گزارش تسنیم از پشت‌پرده ابرپروژه شهری خرم‌آباد/ برج‌های دوقلو در بن‌بست/ پروژه‌ای که به نفع مردم نیست
 

ساخت برج‌های دوقلو به نفع مردم نیست

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برج‌های دوقلو عنوان کرد: به‌طور یقین انتظار مردم و رسانه‌ها از مجموعه معین کوثر به‌عنوان نهاد وابسته به بنیاد شهید توجه به پیوست فرهنگی پروژه‌هاست، ولی به‌دلیل بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شرکت سرمایه‌گذار و یا کار‌های تبلیغاتی در گذشته قرارداد برج‌های دوقلو بدون درنظرگرفتن هیچ‌گونه پیوست فرهنگی بسته شده است.

وی بیان کرد: با توجه به موارد فوق و عدم توجیه اقتصادی پروژه مذکور و همچنین نهی‌شدن سازمان‌های نهادی از «مال‌سازی» و رسالت سازمان اقتصادی کوثر در خدمت‌رسانی به جامعه هدف بنیاد شهید، طبیعتاً اگر اجرای پروژه برج‌های دوقلو متوقف شود بهتر از این است که کاری انجام شود و با ایجاد مشکلات و معضلات شهری سبب نارضایتی مردم شود.

زاهدی گفت: ساخت برج‌های دوقلو با حدود ۷۰۰ واحد ساختمانی که هیچ‌گونه پیوست فرهنگی ندارد به نفع مردم خرم‌آباد نیست و نمی‌خواهیم در آینده با ساخت این پروژه که نه تنها نفعی برای مردم ندارد بلکه مشکلات عدیده اجتماعی نیز ایجاد می‌کند ذهنیت مردم نسبت به نهاد بنیاد شهید خدشه‌دار شود.

وی تصریح کرد: طی جلسات متعدد شفاف به مسئولان لرستان اعلام کرده‌ایم با ساخت برج‌های دوقلو بدون پیوست فرهنگی و صرفاً ساخت یک برج به‌دنبال نمادسازی نباشند و مشکلات مردم را بیشتر نکنند بلکه با یک خرد جمعی به‌دنبال حل مسئله باشند.
 
گزارش تسنیم از پشت‌پرده ابرپروژه شهری خرم‌آباد/ برج‌های دوقلو در بن‌بست/ پروژه‌ای که به نفع مردم نیست
 

پیوست اجتماعی پروژه کارشناسی شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برج‌های دوقلو با بیان اینکه مشکل عمده ما این است که در پروژه‌های عمرانی به‌دنبال قیچی‌کردن روبان هستیم، امروز را می‌بینیم و به فکر آینده نیستیم عنوان کرد: چه کسی تعهد می‌دهد با ساخت برج‌های دوقلو در ۳۰ طبقه بدون پیوست فرهنگی مترو پلی دیگر نه از جهت آوار‌شدن سازه بلکه در زمینه معضلات بافت اجتماعی و محیطی اتفاق نیفتد؟

وی با بیان اینکه باید براساس مطالعه بافت فرهنگی و واقعیت‌های موجود خرم‌آباد برج‌های دوقلو شروع به‌کار کند بیان کرد: از مسئولان لرستان انتظار داریم به هر دلیلی چه از طرف شرکت سرمایه‌گذار و چه از طرف شریک سرمایه‌گذار کار غیر فنی در گذشته انجام شده است این نگاه غیرفنی را ادامه ندهیم، منبع مالی را اولویت دوم و اولویت اول را مطالبه مردم و اثر این پروژه بر شهر خرم‌آباد بگذاریم.

زاهدی گفت: پروژه برج‌های دوقلو در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ادامه این پروژه با ۳۰ طبقه نه‌تن‌ها از جهت معضلات اجتماعی از جهت اقتصادی نیز توجیه ندارد، ولی می‌شود با تصمیم‌گیری درست به این پروژه با نگاه فنی نگاه کنیم.

وی در رابطه با جرثقیل‌های (تاورکرین) برج‌های دوقلو که سبب نگرانی مردم خرم‌آباد شده است تصریح کرد: تاور کرین که نام دیگر آن جرثقیل برجی است و در پروژه‌های بلند مرتبه توانایی بالا بردن اجسام سنگین‌وزن را دارد متعلق به شرکت سرمایه‌گذار (معین کوثر) نیست بلکه متعلق به شرکت پیمانکار طراحی و اجرای اسکلت فلزی به‌عنوان شریک سرمایه‌گذار مستقر دراین پروژه است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برج‌های دوقلو خاطرنشان کرد: یکی از اصول و استاندارد تاور‌ها قفل‌نبودن و چرخیدن آن‌هاست، ولی با توجه به اینکه مردم و مسئولان لرستان احساس خطر می‌کنند که ممکن است این جرثقیل‌ها (تاور) سقوط کنند جهت رفع دغدغه مردم و مسئولان اظهار نامه‌های حقوقی و قضایی برای شرکت پیمانکار ارسال کرده‌ایم که طی بازه زمانی مشخص اقدام به جمع‌آوری کند در غیر این صورت علی‌رغم اینکه ما هیچ‌گونه وظیفه‌ای نداریم، ولی به دلیل رفع دغدغه مردم تیم کارشناسی شرکت معین کوثر اقدام به دمونتاژکردن تاور‌ها (بازکردن تاور‌ها) می‌کند.
 
گزارش تسنیم از پشت‌پرده ابرپروژه شهری خرم‌آباد/ برج‌های دوقلو در بن‌بست/ پروژه‌ای که به نفع مردم نیست
 

جرثقیل‌های برج‌های دوقلو جمع‌آوری می‌شود



وی با بیان اینکه طی یک ماه آینده جرثقیل‌های (تاورکرین) برج‌های دوقلو جمع‌آوری می‌شود، اظهار داشت: واحد اچ‌سی‌ای شرکت سرمایه‌گذار تمام چک‌لیست‌های مربوط به تاور‌های برج‌های دوقلو را به‌صورت ماهیانه بررسی می‌کند و از بابت خطرآفرین بودن این جرثقیل‌ها (تاورکرین) هیچ‌گونه دغدغه‌ای نیست، ولی به دلیل بُعد روانی که مردم احساس خطر می‌کنند هزینه بازکردن جرثقیل‌ها را شرکت سرمایه‌گذار به‌عهده گرفته است.

زاهدی افزود: مردم و رسانه‌ها باید از مسئولان درخواست کنند زیرساخت‌ها و پیوست اجتماعی پروژه برج‌های دوقلو مجدد کارشناسی شود و کاملاً فرصت‌ها و تهدید‌های این پروژه مشخص شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برج‌های دوقلو عنوان کرد: مردم لرستان باید مدل مطالبه خود را تغییر بدهند و به‌دنبال ساخت یک نماد که نه‌تن‌ها آورده اقتصادی برای شهر و شهروندان ندارد بلکه معضلات زیست اجتماعی و فرهنگی غیرقابل جبرانی برای شهروندان به‌بار می‌آورد نباشند.

وی بیان کرد: برج‌های دوقلویی که قرار است روزانه پذیرای هزارن نفر باشد آن هم در یک خیابان کم‌عرض و در مجاورت پارک کیو آیا می‌تواند نفع مردم باشد؟ آیا مردم عامه قدرت خرید واحد ساختمانی از برج‌های دوقلو را دارند؟ شاید عده قلیلی از مردم این استان قدرت خرید واحد‌های این ساختمان را داشته باشند، ولی عامه مردم باید معضلات ترافیک خیابان به‌واسطه ساخت این برج‌ها را تحمل کنند.

انتهای پیام/ 
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار