اخبار سازمان / گزارش ویژه
دوشنبه   ۰۶ تير ۱۴۰۱ / ۰۶:۵۹
کد خبر: ۱۷۲۹
تعداد بازدید: ۳۲۹۰

نظر دادگاه و نتیجه بررسی ادعای سوءاستفاده در معاملات بورسی سازمان

یکی از افرادی که علیه وی ادعای خلاف واقع صورت گرفته و حکم منع تعقیب دریافت کرده است، شکایتی علیه اشخاص حقیقی مسبب پرونده‌سازی در مرجع قضایی مطرح کرده که در دست رسیدگی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، چندی پیش شایعاتی در فضای مجازی در خصوص چند تن از مسئولان فعلی و سابق سازمان اقتصادی کوثر مطرح شد که ادعا شده بود این اشخاص با سوءاستفاده از اطلاعات نهانی شرکت‌های بورسی به سود‌های کلانی دست پیدا کرده‌اند.

یکی از کسانی که مورد اتهام قرار گرفته، مدیرکل اسبق حراست سازمان اقتصادی کوثر است که با بررسی انجام شده مشخص شد وی با حکم دادگاه از اتهام خرید و فروش رانتی سهام شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر تبرئه شده است.

چندی پیش چند کانال معدود تلگرامی مدعی شدند که مهدی ابراهیمی، مدیرکل وقت حراست سازمان اقتصادی کوثر «با رانت اطلاعاتی نسبت به شرکت‌های زیر مجموعه بصورت شخصی اقدام به خرید و فروش سهام این شرکت‌ها نموده و از این سوداگری سود سرشاری در بورس بدست آورده و به دارایی‌های بنیاد شهید خسارات فراوان مادی و معنوی زده است.»

پیگیری‌های صورت گرفته از مبادی ذی‌ربط نشان می‌دهد پاسخ استعلام مرجع قضایی از سازمان بورس و اوراق بهادار گویای کذب بودن مفاد شکواییه علیه مهدی ابراهیمی و یکی از بستگان وی بوده است. بر این اساس بازپرسی شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۳۲ تهران با احراز حقیقت، در آبان ماه سال ۱۴۰۰ اقدام به صدور قرار منع تعقیب کرده است.

همچنین یکی از بستگان ابراهیمی که علیه وی نیز ادعای خلاف واقع صورت گرفته و حکم منع تعقیب دریافت کرده است، بر اساس ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی با توجه به افترای وارد شده به وی و به منظور احقاق حقوق حقه خویش، شکایتی علیه اشخاص حقیقی مسبب پرونده‌سازی انجام شده در مرجع قضایی مطرح کرده است که در دست رسیدگی قرار دارد.

نتیجه بررسی اداره کل حقوقی در دوره جدید مدیریتی سازمان

اداره کل حقوقی سازمان نیز در دوره مدیریتی جدید با ورود به موضوع و با توجه به نواقص موجود در پرونده شکایت از افراد، اقدام به اخذ استعلام‌های جدید از مبادی ذی ربط کرد.

بر این اساس، مهدی آل ابراهیم و نزدیکان و بستگان وی، هیچگونه سابقه معاملاتی در سهام شرکت‌های بورسی سازمان (بزاگرس، زکوثر، زماهان، زشریف و غدام) نداشته‌اند.

همچنین هیچگونه سابقه معاملاتی برای حمید مهدوی‌راد، اطرافیان و اقوام وی بر روی سهم‌های بزاگرس، زماهان، زشریف و غدام وجود ندارد. تنها ۸۰۱ سهم از نماد زکوثر با فروش به قیمت هر سهم ۱۷۰۰ ریال و مجموعاً ۱.۳۶۱.۷۰۰ ریال در میان سبد سهام این افراد مشاهده شد.

در خصوص معاملات سهام روی کد بورسی متعلق به علیرضا قدرتی، اعضای خانواده و نزدیکان وی، سابقه معامله بر روی نماد‌های زماهان و غدام وجود نداشت. در این سوابق فروش ۴۰۲ سهم از نماد زکوثر به قیمت ۲۹۶۹۰ ریال به ازای هر سهم و مجموعاً ۱۱.۹۳۵.۳۸۰ ریال و خرید محدود شده توسط سازمان بورس بر روی سهام عرضه اولیه زشریف و بزاگرس به قیمت هر سهم ۱۰۰۰ ریال مشاهده شد.
 
شایسته است انتشار دهندگان محتوا، با رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای، صحت و سقم ادعاها را پیش از انتشار مورد بررسی قرار داده و در دام جریان‌های منفعت‌طلب و نفوذی در جامعه معظم ایثارگری قرار نگیرند.

انتهای پیام/
آخرین اخبار

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

افتتاح خط تولید پروتئین سویای انسانی

پربازدیدترین اخبار