بازنشر / اقتصادی
شنبه   ۲۵ تير ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۷۵۹
تعداد بازدید: ۴۵۹
میرتاج‌الدینی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به اینترنت اشیا و هوشمندسازی در برنامه هفتم توسعه

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: باید استفاده از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در صنایع بزرگ و دولت الکترونیک در برنامه هفتم توسعه کشور مدنظر قرار گیرد.
ضرورت توجه به اینترنت اشیا و هوشمندسازی در برنامه هفتم توسعه
 
حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، در مراسمی به مناسبت روز ملی فناوری که با حضور برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و نمایندگان شرکت‌های فعال در حوزه ICT و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: دنیای امروز در نسل چهارم صنعتی قرار دارد و فناوری اطلاعات و ارتباطات در جوامع بشری نقش بسزایی در تولید ثروت و اشتغالزایی در کشور‌ها ایفا می‌کند و باید بدانیم شبکه‌های اجتماعی و زیرساخت‌های زنجیره هوشمندسازی، کسب و کار‌های دیجیتال پیوند ناگسستنی پیدا کرده‌اند.

وی افزود: همچنین توجه به توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های ارتباطات نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و افزایش میزان تولید ناخالص ملی کشور، خواهد داشت.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه ویژه به ایجاد بستر‌های اینترنت اشیا، ایجاد شهر و جوامع هوشمند و استفاده از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در صنایع بزرگ و دولت الکترونیک باید از الزامات برنامه هفتم توسعه کشور باشد، عنوان کرد: در این راستا وزارتخانه‌های بزرگ کشور از قبیل وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت بهداشت، وزارت آموزش پرورش و نیز شهرداری‌ها که زیرساخت‌های حیاتی کشور را در اختیار دارند، باید نگاه ویژه‌ای به ایجاد زنجیره هوشمندسازی در زیرساخت‌های خود و تکمیل لایه‌های مختلف هوشمندسازی اعم از زیرساخت‌های فیزیکی هوشمندسازی، سیستم‌های اندازه‌گیری الکترونیکی، ایجاد بستر‌های ارتباطات امن، رایانش ابری و توسعه اپلیکیشن‌های تخصصی داشته باشند.

میرتاج‌الدینی افزود: در این راستا فراکسیون راهبردی مجلس یازدهم به عنوان یکی از بزرگترین فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه و تخصصی به فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های ارتباطی در کشور دارد و طی سال گذشته با همکاری و مشارکت بخش‌های حاکمیتی، دولتی، نظام صنفی رایانه‌ای و بخش خصوصی، خوشبختانه بخشی از مشکلات این صنعت در مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری مرتفع شد.

وی با اشاره به مهمترین مسائلی که از سوی این فراکسیون در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دنبال شده است، اعلام کرد: طراحی و پیگیری استفساریه در خصوص قانون بودجه ۱۴۰۰ و خارج کردن شرکت‌های بدون شبکه دسترسی از شمول آن قانون، اصلاح طرح قانون افزایش دو درصدی از محل سهم دولت از درآمد‌های اپراتور‌های موبایل در قانون بودجه ۱۴۰۱ و خارج کردن اپراتور‌های ثابت از شمول این قانون بخشی از این اقدامات است.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلام: افزود ارائه طرح ایجاد صندوق توسعه شبکه فیبر خانگی از محل درآمد‌های دولت از اپراتور‌ها دیگر مورد پیگیری شده است و منابعی که برای صندوق پیش‌بینی می‌کنیم نزدیک به ۶،۰۰۰ میلیارد تومان در سال است و در اختیار اپراتور‌هایی قرار می‌گیرد که بتوانند شبکه فیبر خانگی را در اختیار مردم قرار دهند.

میرتاج‌الدینی با اشاره به روز ملی فناوری اطلاعات و در نظر گرفتن چنین روزی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی: گفت زادروز دانشمند بزرگ ایرانی، محمدبن موسی خوارزمی، پدر علم داده‌ورزی، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی فناوری اطلاعات نامگذاری شده است. وی ملقب به شیخ‌الرئیس، ریاضیدان، ستاره‌شناس، فیلسوف، جغرافیدان و مورخ شهیر ایرانی بود و عالم بنام قرون وسطی به شمار می‌رفت که همچنان حاصل تحقیقاتش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/
 
آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار