بازنشر / اقتصادی
سه‌شنبه   ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۷۸۳
تعداد بازدید: ۶۰۸
معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد؛

بازگشت اقتدار اقتصادی به کشور با همکاری دولت و بخش خصوصی

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: همکاری بخش خصوصی، دولت و جوانان دانشمند به بازگشت اقتدار اقتصادی کشور منجر می‌شود.

بازگشت اقتدار اقتصادی به کشور با همکاری دولت و بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی در همایش تقدیر از کارآفرینان برتر استان تهران با اشاره به اهمیت بهبود محیط کسب و کار برای رشد کارآفرینی با توجه به مزایای اقتصادی کشور گفت: در یکی از سفرهای استانی همراه با رئیس جمهور که بودیم یکی از معدن داران به رئیس جمهور گفت با ظرفیت فعلی معادن مس کشور می‌توانیم ۱۲.۲ میلیارد دلار صادرات مواد معدنی داشته باشیم.

وی افزود: این رقم برای من عجیب بود و پرس و جو کردم آیا این حجم از صادرات کارشناسی است که معدن داران پاسخ مثبت دادند. حتی می‌گفتند این رقم برای معادن کشف شده و در حال استحصال است که ۷ درصد معادن مس کشور را تشکیل می‌دهند.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: اگر بتوانیم در حوزه معدن که یکی از مزایای نسبی ایران است تنها ۵۰ درصد معادن را استحصال کنیم دیگر نیازی به صادرات نفت نخواهیم داشت. این در حالی است که باید برای اسکورت واردات نفت خام از ناوگان نظامی هم استفاده کنیم. در صورتی که معادن کشورمان را استحصال و صادر کنیم باز هم نیاز به صادرات نفت هست؟ در این صورت دیگر دشمنان نمی‌توانند نفت ما را تحریم کنند بلکه این ما هستیم که نفت خود را به آنها نمی‌دهیم.

مرتضوی با بیان اینکه کشور ما می‌تواند مؤلفه‌های اقتصادی را اصلاح کند، یادآور شد: در این صورت هم تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابد و هم ایجاد درآمد می‌کند و هم می‌توانیم فاصله طبقاتی و ضریب جینی را کاهش دهیم.

در حاشیه این مراسم معاون اجرایی رئیس جمهور درباره بازگشت اقتدار اقتصادی به کشور اظهار داشت: با همکاری سه ضلع دولت، بخش خصوصی و جوانان دانشمند می‌توانند دست به دست هم بدهند و به اقتدار اقتصادی برسند.

وی افزود: در دولت سیزدهم بستر این فرآیند فراهم و اراده دولت بر رفع موانع تولید است.

مرتضوی ادامه داد: جلسات متعددی هم در حوزه معاونت رئیس جمهور و هم خود ریاست جمهوری برای رفع موانع تولید برگزار می‌شود؛ رئیس جمهور کارگروه‌هایی را برای بازگشت بنگاه‌های راکد به فرآیند تولید تشکیل و آنها را مأمور به رفع موانع تولید کرده‌اند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در مورد آزاد سازی سواحل تصریح کرد: در سواحل شمالی کشور همه سواحل آزاد شده‌اند اما ایجاد امکانات در سواحل زمان بر است. براساس اعلام استانداری‌های شمالی ۲۰۰ نقطه برای استفاده مردم از سواحل در نظر گرفته شده و وزارت کشور متولی پیگیری آن است.

وی در خصوص پرداخت یارانه جاماندگان گفت: رئیس جمهور همواره بر رعایت حق مردم و سخت گیری در پرداخت یارانه معترضان تأکید دارد.

وی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: دولت فرآیند تصمیم گیری در این خصوص را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار کرده است.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار