سایر اخبار / سایر شرکت ها
يکشنبه   ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۷۹۹
تعداد بازدید: ۱۵۵۳
بررسی زمینه‌هایی همکاری در نخستین رویداد ملی تا ثریا
 
به گزارش روابط عمومی مؤسسه کسب و کار رویش کوثر، علیرضا یوزباشی مدیرعامل این مؤسسه به همراه تعدادی از شرکت‌های وابسته به سازمان اقتصادی کوثر از جمله: شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو)، شرکت کوثر به چین سامین، شرکت مرغ مادر دیزباد و شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان در نخستین رویداد ملی تا ثریا حضور یافتند.

این رویداد برای اولین بار و با هدف حمایت و سرمایه گذاری بر روی طرح‌های فناور و نوآور و به همت شرکت پیشگامان سپاه امام رضا (ع) مرداد ماه سال جاری در شهر مقدس مشهد و بجنورد و با حضور آقایان علیرضا یوزباشی مدیرعامل مؤسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر از مجموعه سازمان اقتصادی کوثر، مهدی حقی مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج، محمودرضا کفاش معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه امام‌رضا (ع) و سردار اسماعیل فرجی فرماندهی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) برگزار گردید.

دکتر یوزباشی طی سخنانی ضمن معرفی مؤسسه رویش کوثر و تشریح کارویژه‌های این مؤسسه از جمله احصاء چالش گفت: یکی از مزایای مهم حرکت به سمت فعالیت‌های اقتصادی دانش‌پایه، افزایش بهره‌وری در کنار کاهش هزینه‌های تولید است.

وی افزود: استفاده از دانش و نوآوری در حوزه‌های اقتصادی می‌تواند سرعت رشد اقتصاد، ایجاد اشتغال و کم شدن وابستگی کشور به واردات را تا حد زیادی سرعت ببخشد و ما در این زمینه آمادگی داریم با شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج همکاری کنیم.

یوزباشی در ادامه پس از معرفی سازمان اقتصادی کوثر به عنوان رکن اقتصادی بنیاد شهید و شرکت‌های مورد فعالیت در آن عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت سازمان معطوف به امنیت غذایی و رونق بخشی به حوزه‌های کشاورزی است و حضور این شرکت‌ها در چنین رویدادی، با هدف آشنا شدن با ظرفیت‌های مجموعه‌های فناوری است که در زمینه چالش‌ها و مسائل شرکت‌های خود، راهکار‌هایی نوآورانه برای ارائه دارند.

مدیرعامل مؤسسه رویش کوثر با اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری و مشارکت در طرح‌های پیشگامان خاطر نشان کرد: مؤسسه رویش که رکن دانش‌بنیان سازمان اقتصادی کوثر به شمار می‌رود مکلف است مسائلی را که بخش‌ها و شرکت‌های مختلف زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر با آن روبه‌رو هستند شناسایی و برای حل آن‌ها به روش فناورانه، به سمت استفاده از ظرفیت‌های اکوسیستم دانش‌بنیان برود؛ لذا رویش می‌تواند طی تفاهمی همین کارویژه را در فضای شرکت پیشگامان نیز پی بگیرد.

در ادامه مهدی حقی مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج بیان داشت: مهمترین مسأله‌ای که امروز کشور ما با آن روبه‌روست حوزه اقتصاد است و لازم است برای حل مسائل اقتصادی باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم.
وی افزود: این حوزه به طور کلی با اتصال سه ضلع پشتیبانی، شبکه حل مسئله و ایده‌ها به یکدیگر قابل تحقق است.

حقی در پایان گفت: امروز بزرگ‌ترین مأموریتی که بر عهده دولت قرار دارد، عملیاتی کردن اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است. در همین زمینه مجموعه پیشگامان به عنوان بازوی اقتصاد دانش‌بنیان مردمی سپاه تلاش دارد برای کمک به ظرفیت‌های سرمایه‌گذار خود ضمن تفاهم‌هایی که با سایر نهاد‌های پشتیبان و سرمایه‌گذار انجام داده است، به تیم‌های فناور و نوآور مردمی نیز در مسیر تجاری‌سازی محصولاتشان کمک کند.
 
انتهای پیام/.
آخرین اخبار

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

افتتاح خط تولید پروتئین سویای انسانی

پربازدیدترین اخبار