اخبار سازمان / گزارش ویژه
سه‌شنبه   ۱۹ مهر ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۸۲۶
تعداد بازدید: ۱۳۶۱
ناصر فخاری در رویداد رابطین نوآوری سازمان:

ایجاد مزیت و ارزش افزوده زیر بنای طرح‌های نوآورانه است

رویداد رابطین نوآوری شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر با حضور ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، علیرضا یوزباشی مدیرعامل موسسه رویش کوثر، برخی از مدیران ارشد ستادی و رابطین نوآوری شرکت‌های تابعه سازمان با هدف شناخت وظایف، تعریف امور مربوطه، ارائه راهکار‌های علمی و عملیاتی و آموزش فرآیند و فنون نواوری برگزار شد.

ایجاد مزیت و ارزش افزوده زیر بنای طرح‌های نوآورانه است

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، رویداد رابطین نوآوری شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر دیروز دوشنبه هجدهم مهر ماه ۱۴۰۱ با حضور دکتر ناصر فخاری مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره سازمان، دکتر علیرضا یوزباشی مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر، برخی از مدیران ارشد ستادی و رابطین نوآوری شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر در محل سالن اجتماعات سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

در ابتدای این رویداد، ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با تأکید بر ضرورت پیاده سازی راه و روش عملیاتی برای اجرای نوآوری گفت: اگر شما رابطان نوآوری نتوانید راه پیاده کردن ایده‌ها را طراحی کنید و خودتان این ایده را اجرا کنید، آن ایده فقط به درد کتابخانه می‌خورد.

ایجاد مزیت و ارزش افزوده زیر بنای طرح‌های نوآورانه است


وی بیان کرد: آنچه در برابر ایده جدید مقاومت می‌کند فرهنگ سازمانی است؛ باید کمک کنیم این فرهنگ سازمانی عوض شود که این امر با شلاق و تشر صورت نمی‌گیرد بلکه با همان روش پیغمبری محقق می‌شود، یعنی باید لذت و مزیت مسیر جدید را به او نشان بدهیم، باید مواردی مانند افزایش درآمد، کاهش هزینه، همراهی همکاران، راحت شدن کار و ... را مطرح کنیم.

فخاری همچنین افزود: در واقع ایده شما باید کمترین هزینه و بیشترین فایده را در کوتاهترین زمان و همچنین پیش‌بینی آینده را داشته باشد که موانع اجرای ایده را رفع کند و مدیرعامل را به اجرای آن تشویق کند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: مجموعه تیم موسسه رویش کوثر یک ترکیب قوی و ارزشمند از سرآمدان عرصه نوآوری و دانش‌بنیان هستند، اما رابطه رویش با شرکت‌ها هنوز مشخص نیست و ممکن است شرکت‌ها احساس مداخله کنند.

ایجاد مزیت و ارزش افزوده زیر بنای طرح‌های نوآورانه است


وی ادامه داد: رویش دارای یک علم است، علمی که که شامل چگونگی پیاده‌سازی نوآوری، چگونگی پیاده‌سازی دانش در شرکت‌ها و چگونگی ارتباط بین صنعت و حوزه‌های دانش‌بنیان و خلاق است و قرار نیست خود رویش بیاید در حوزه طیور یا کشاورزی ایده تخصصی بدهد بلکه قرار است ارتباط با حوزه‌های دانش‌بنیان را برقرار کند.

ناصر فخاری در پایان یادآور شد: از مهم‌ترین وظایف رابط‌های نوآوری شرکت‌های تابعه این است که گروه‌های تخصصی دانش‌بنیان مرتبط با حوزه کاری شرکت‌ها را پیدا و به مدیر عامل معرفی کنند.

در ادامه این رویداد علیرضا یوزباشی مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر با تأکید بر اهمیت جایگاه رویش گفت: موسسه رویش کوثر تنها نهاد زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر است که با بقیه اجزا در ارتباط بوده و به صورت مستقل فعالیت نمی‌کند. بر این اساس موسسه رویش ۲ وظیفه اصلی دارد؛ یکی نوآوری و دیگری مشاوره مدیریتی است.

ایجاد مزیت و ارزش افزوده زیر بنای طرح‌های نوآورانه است


یوزباشی بیان کرد: در چند ماه اخیر و با تغییرات هیئت مدیره موسسه رویش اتفاقات خوبی رخ داد؛ از جمله اینکه کانون ارزیابی ایجاد شد و حدود ۸۰۰ انتصاب از مقطع کارمندی تا مدیریتی بر اساس ارزیابی‌های رویش در سازمان اقتصادی کوثر انجام گرفت که این موضوع محقق نمی‌شد مگر با حمایت شخص مدیرعامل سازمان.

وی در پایان تصریح کرد: براساس تفاهمی که با هلدینگ کشاورزی کوثر صورت گرفته، ما ۲ رویداد پیش رو داریم که یکی برای دام سبک و سنگین و دیگری برای طیور است و ان‌شاءالله در آبان و دی برگزار می‌شود و در سایر حوزه‌ها هم آمادگی برگزاری رویداد را داریم.

ایجاد مزیت و ارزش افزوده زیر بنای طرح‌های نوآورانه است


در نهایت، رویداد رابطین نوآوری شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر با برگزاری کارگاه‌های آشنایی با ساختار احصاء چالش و چارچوب تدوین نیازنامه و فرصت‌نامه، آشنایی با زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان کشور و نقش و وظایف هر یک از بازیگران زیست‌بوم، آشنایی با تجاری‌سازی و فرآیند‌های تامین مالی، مبانی و فرآیند مدیریت دانش و دستورالعمل همکاری و شبکه‌سازی فی‌مابین شرکت‌های تابعه و کارگاه تعاملی تعیین نقش و تدوین شرح وظایف رابطین نوآوری شرکت‌ها در ساعت ۱۸ عصر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار