اخبار سازمان / گزارش ویژه
شنبه   ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۸۷۸
تعداد بازدید: ۱۵۷۸
در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه چندمنظوره آل یاسین اعلام شد:

تقدیر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید از سازمان در خدمت رسانی به جامعه هدف

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در آئین آغاز ساخت مجتمع چندمنظوره آل یاسین که به همت گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر اجرا خواهد شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و تقدیر از سازمان اقتصادی کوثر در اهتمام به خدمت‌رسانی به جامعه هدف بنیاد شهید اظهار داشت: در امر رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران همه مسئول هستند و هرکس بنا بر مسئولیت خود باید کمک کند اگر واقعاً این موضوع درک شود، نباید شاهد این مشکلات در خانواده شهدا و ایثارگران باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ در آئین آغاز ساخت مجتمع چندمنظوره آل یاسین در دولت‌آباد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و تقدیر از سازمان اقتصادی کوثر در خدمت‌رسانی به جامعه هدف بنیاد شهید اظهار داشت: در امر رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران همه مسئول هستند و هرکس بنا بر مسئولیت خود باید کمک کند اگر واقعاً این موضوع درک شود، نباید شاهد این مشکلات در خانواده شهدا و ایثارگران باشیم.

 

تقدیر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید از سازمان در خدمت رسانی به جامعه هدف

در ابتدای این برنامه حسین زاهدی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر به عنوان مجری طرح ضمن خیر مقدم به میهمانان در تشریح ابعاد و ویژگی های پروژه آل یاسین نکاتی را بیان کرد.

قاضی‌زاده هاشمی سخنران دیگر این نشست با اشاره به تلاش های بنیاد در ارتقا خدمات رسانی به اقشار هدف  اظهار کرد: از ابتدای این دوره ضمن پیگیری و تلاشی که در دولت و مجلس صورت گرفت، در طرح جهش ملی مسکن کار‌هایی انجام‌شده و تفاهم‌نامه‌ای در چارچوب خدمات و اقداماتی که شهرداری تهران انجام می‌دهد، امضا و در تمامی این پروژه‌ها بخشی از ظرفیت‌ها برای اختصاص به ایثارگران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۸۰ هزار خانواده شهید معسر در سطح کشور داریم که آورده اولیه جهت تهیه مسکن را ندارند لذا در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پیگیری می‌شود و ان شا الله تمامی ایثارگران و خانواده‌های شهدا را شامل خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور ابراز داشت: مأموریت‌های بخش اقتصادی بنیاد شهید به ایثارگر محوری شدن تغییر یافت تا ایثارگران از آن استفاده کنند و بنابراین آنچه در اختیار بنیاد شهید است باید تبدیل به خدمتی شود که ایثارگران از آن استفاده کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه عمده دارایی بنیاد شهید را املاک تشکیل می دهد، گفت: برنامه‌ریزی شده که از خام فروشی و هزینه کرد‌های غیر ضرور جلوگیری و به سمت ساخت مراکزی اعم از مسکن، بیمارستان، آسایشگاه، فرهنگی و ورزشی و ... پیش رویم که مورد استفاده ایثارگران قرار گیرد.


وی افزود: سال گذشته آسایشگاه خواهران جانباز نخاعی با پیگیری بنیاد شهید توسط معین کوثر ساخته شد و موسسه ایثار که در تمام مراکز استان‌های کشور مصوب شده بود، اما تمام پروژه‌ها نیمه کاره بود که با پیگیری از ۴ مرکز به ۲۸ مرکز در استان‌ها رسیده است.

قاضی‌زاده تصریح کرد: سازمان اقتصادی وابسته به بنیاد شهید که تا پیش از این فعالیت چندانی نداشت، در خدمات به خانواده معظم شهدا و ایثارگران فعال شد و خدمات قابل توجهی را به جامعه هدف داشته است.

وی ادامه داد: در سراسر کشور ۵ پروژه ساخت بیمارستان بزرگ و نیز ۵۰ هزار واحد مسکونی طراحی شده و کمک می‌کند تا ایثارگران با شرایط خاص را ساماندهی کنیم، اما در این راه در تأمین زمین، مجوز، نظارت دستگاه‌ها با مشکل مواجه شدیم که موجب شده کار با کندی پیش رود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این اقدامات شرکت معین کوثر بسیار خوب است و باید با زمان بندی دقیق انجام شود، زیرا که تغییرات مدیریتی ممکن است باعث تعویق در پروژه‌ها شود.

 

تقدیر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید از سازمان در خدمت رسانی به جامعه هدف


در ادامه ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در آیین آغاز به ساخت پروژه چندمنظوره آل یاسین اظهار داشت: سازمان اقتصادی کوثر در دولت مردمی خود را وقف بنیاد کرده و به‌طور میانگین ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان به بنیاد پرداخت کرده است.


وی افزود: در این دوره که مجلس و شورای شهر و دولت انقلابی هستند و و کمک‌های زیادی را از سوی به‌ویژه شورای شهر تهران شاهد بودیم، در صورت رفع موانع قانونی به وظایف خود عمل خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در ادامه گفت: در دیدار با خانواده‌های معسر شهدا بیشتر گلایه‌ها و گرفتاری‌ها در خصوص مسکن است لذا امروز رفع این مشکل خانواده‌ها با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها در اولویت قرار دارد.

 

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: دارایی‌های بسیاری در این سال‌ها داشته‌ایم که همت کردیم آن‌ها را نگاه‌داریم و برخی از آن‌ها نیز از دست رفته‌اند.

فخاری با بیان اینکه ایثارگران مشکل کهولت سن دارند و این دارایی باید به درد جامعه ایثارگری بخورد، گفت: این دارایی‌ها، مولد خواهد شد تا در سال‌های باقی مانده ایثارگران از آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: مدیران قصد دارند این دارایی‌ها برای خانواده شهدا و ایثارگران ملموس باشد و به خدماتی تبدیل شود که برای این قشر استفاده شود.

فخاری بیان کرد: با افزایش تعاملات در شهر تهران، بازسازی و... را برای این خانواده‌ها انجام خواهیم داد. باید این فرصت را مغتنم بشمریم و به جامعه هدف خود خدمات بیشتری را ارائه دهیم.

 

تقدیر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید از سازمان در خدمت رسانی به جامعه هدف


پرویز سروری عصر امروز با حضور در آیین آغاز ساخت مجتمع چندمنظوره آل یاسین دولت‌آباد، اظهار داشت: هر کجا دارایی‌های با دانایی‌ها جمع شود در نهایت هوشمندی، نوآوری، خلاقیت و مولدسازی تولید می‌شود.

وی افزود: مشکل کشور ما این است که دارایی داریم، اما برخی مواقع دانایی نداریم و گاهی دارایی‌ها به دست نادان‌ها می‌افتد و در نتیجه شاهد به هرز رفتن کارایی و کارآمدی هستیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: با اجرای پروژه‌های سازندگی در بنیاد شهید دارایی‌ها بر مرکب دانایی‌ها سوار می‌شود و در مسیر هم‌افزایی برای ارائه کارآمدی نظام قرار می‌گیرد.

سروری با تأکید بر اینکه تا بخشی نگری الگوی خدمات رسانی باشد شاهد کارآمدی نخواهیم بود ابراز داشت: صرفاً بنیاد شهید مسئول رسیدگی به خانواده شهدا نیست بلکه همه ارگان‌ها باید دست به دست هم داده تا دارایی‌های بنیاد شهید به امکانات و توانایی‌های مناسبی برای خدمت به بهترین‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: خرسندیم که آغاز خدمت‌رسانی به خانواده شهدا از شهرری و قبله تهران آغاز شده که مرکز مجاهدین، رزمندگان و شهدای گران‌قدری است که خدمات بزرگی به کشور ارائه کردند و بنیاد شهید و مدیریت شهری برای خدمت به مردم اشتراک منافع پیدا خواهند کرد.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به خدمات قابل توجه شهردار منطقه ۲۰ در مدت کوتاه گفت: در شهرری مشکل تأمین سرانه‌ها را داریم، اما مدیریت شهری تلاش کرده که هم‌افزایی برای ساخت و ساز و حرکت به سمت بالندگی و کارآمدی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در شنبه‌های امید افتخار پروژه‌های قابل توجهی در شهرری انجام شده که بخشی از آن نیز در زمینه تأمین مسکن بوده است و این اقدام بدین معناست که مدیریت شهری خود را جزئی از دولت می‌داند و شهرداری تهران باید با تمام قوا بایستد و در این مسیر حرکت کند.

سروری با اشاره به اقدامات بنیاد شهید در ساخت مسکن اظهار داشت: امروز که بنیاد شهید دارایی‌های خود را در اولویت‌های دولت قرار می‌دهد؛ هم مولد سازی کرده و دارایی بنیاد را توسعه می‌دهد و همچنین به هدف غایی دولت کمک می‌کند، زیرا که موفقیت دولت به معنای موفقیت انقلاب است.

نایب رئیس شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری باید به این اقدام بنیاد شهید پاسخ مثبتی دهد و در هر کجا که ممکن است کمک کند و با شناختی که از شهردار تهران دارم قوی می‌دهم هر کجا که لازم باشد به بنیاد شهید کمک شود.

 

گفتنی است پروژه ساخت مجتمع چندمنظوره آل یاسین توسط معین کوثر در ۲۴ ماه با رعایت استاندار‌دها و ضوابط به‌ منظور افزایش رفاه و آسایش مردم منطقه و در راستای ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی به مردم منطقه و نیز ارائه خدمات آموزشی، تجاری، خدماتی، فرهنگی و ورزشی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار