صفحه نخست / عمومی
دوشنبه   ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۹۸۳
تعداد بازدید: ۱۳۴۹
مهندس غلامی در بیان روایت سفر یاسوج:

انعطاف سازمان با ارائه سه پیشنهاد در مورد پیشگامان دنا

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر بر ضرورت تعیین تکلیف شرکت پیشگامان کشاورزی دنا مبنی بر احیاء و یا واگذاری آن به بخش خصوصی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر؛ مهندس ابراهیم غلامی در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی سازمان گفت: در سفر دکتر ناصر فخاری مدیرعامل این سازمان به شهر یاسوج و دیدار با نماینده ولی فقیه و دیگر مسئولین استانی، موضوع و دلایل رکود و زیان دهی کارخانه آرد پیشگامان کشاورزی دنا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انعطاف بالای سازمان با ارائه سه پیشنهاد

وی افزود: این کارخانه یکی از قدیمی ترین کارخانه های شهر یاسوج است و با دارا بودن ۴ خط تولید، وظیفه تولید انواع آرد، نشاسته و گلوکز را بر عهده دارد که متاسفانه از سالیان گذشته تا کنون در مسیر زیان دهی قرار گرفته و فقط یک خط تولید آن در حال فعالیت است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر گفت: با توجه به ماموریت بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر مبنی بر خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران از طریق فعالیت اقتصادی و تولید سرمایه، به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست که بخشی از دارایی های این دو بخش در مسیر زیان دهی و ورشکستگی قرار گیرد.

انعطاف بالای سازمان با ارائه سه پیشنهاد

غلامی با اشاره به بیانات سالهای قبل مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش تصدی گری دولتی و واگذاری بسیاری از بخش های تولیدی به مردم و بخش خصوصی، افزود: از سال ۱۳۹۹ مدیران سازمان اقتصادی کوثر تصمیم بر واگذاری این شرکت به بخش خصوصی گرفتند. در سال ۱۴۰۰ هیأتی از کانون کارشناسان دادگستری استان کهکیلویه و بویراحمد قیمت این کارخانه را ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد کردند. در حالیکه امروزه برخی از مسئولان شهر یاسوج قیمتی بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان را برآورد می کنند. این تفاوت نرخ برآوردها، تداعی گر تجربه تلخ واگذاری کارخانه قند به بخش خصوصی است. بنابراین؛ برخی گمانه زنی ها و حتی شایعات باعث شده در ۳ سال گذشته روند احیاء و یا واگذاری شرکت راکد و زیان ده پیشگامان دنا بلاتکلیف رها شود.

انعطاف بالای سازمان با ارائه سه پیشنهاد

این فعال اقتصادی با بیان اینکه احیای این کارخانه یکی از سه اولویت سازمان اقتصادی کوثر است، تصریح کرد: دکتر فخاری مدیرعامل این سازمان در دیدار با مسئولان استانی سه پیشنهاد هوشمندانه و سخاوتمندانه برای حل و برون رفت از وضعیت کنونی این شرکت ارائه داد که عبارتند از: 

 

یک: مسئولان استانی برای احیای کامل کارخانه ۱۴۰ میلیارد تومان را از محل اعتبارات استانی تأمین کنند و مابقی را سازمان اقتصادی کوثر تقبل کند.

دوم: در شهرک صنعتی یاسوج زمینی در اختیار سازمان اقتصادی کوثر قرار گیرد و این سازمان ظرف یکسال کارخانه ای نو با ظرفیت بسیار بالای تولید انواع آرد، نشاسته و گلوکز راه اندازی کند و کارخانه قدیمی را با سیاست مولدسازی تغییر کاربری دهد.

سوم: مسئولان استانی خودشان قیمت گذاری کنند، خودشان مشتری و فرد حقیقی واجد شرایط را انتخاب کنند تا سازمان اقتصادی کارخانه یادشده را با نظارت آنها به فروش برساند. به علاوه ۵۰ درصد از عایدی فروش کارخانه در استان و به نفع خانواده های شهدا و ایثارگران استان هزینه بشود.

غلامی افزود: این ۳ پیشنهاد براساس اولویت و اهمیت موضوع طرح شد که پیشنهاد سوم کاملا به نفع مردم استان کهکیلویه و بویراحمد است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر گفت: این سازمان تمام تلاش و حُسن نیت خود را با این ۳ پیشنهاد نشان داده است و انتظار می رود در روزهای آتی و پیش از پایان خردادماه جوابی منطقی و خردمندانه از سوی مسئولان استانی کهکیلویه و بویراحمد دریافت کند.

انعطاف بالای سازمان با ارائه سه پیشنهاد

این مدیر انقلابی در پایان مصاحبه با گله مندی از شایعه پردازی ها و خبرسازی های غیر موثق توسط برخی مدیران و رسانه های محلی گفت: وقتی رسالت و افتخار بنیاد شهید و مدیران این مجموعه خدمت رسانی به جامعه هدف خویش یعنی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است چگونه می توان تصور کرد که اقدامات سازنده ایشان، تخریب و یا چپاول سرمایه های یک استان تعبیر شود؟ اگر برخی رسانه های داخلی و انقلابی هم بخواهند مانند رسانه های بیگانه خبرسازی کنند و اخبار غیرموثق و مأیوس کننده را به مردم بدهند پس چه تفاوتی میان رسانه های خودی و غیرخودی وجود خواهد داشت!؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت و بزرگ شدن سفره مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پربازدیدترین اخبار