صفحه نخست / عمومی
سه‌شنبه   ۰۶ تير ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۰۱۲
تعداد بازدید: ۱۲۵۴

روایت زیان؛ بازخوانی کارنامه دهه نود شرکت آبزی اکسیر

روایت زیان باتوجه به انتشار مطالب خلاف واقع عملکرد شرکت آبزی اکسیر کوثر را از منظر اسناد و آمار معتبر مورد واکاوی و ارزیابی قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر؛ شرکت آبزی اکسیر کوثر وابسته به هلدینگ کشاورزی کوثر که از زیرمجموعه های سازمان اقتصادی کوثر به شمار می رود روایت تلخی از سوء تدبیرها و ضعف های مدیریتی را در تاریخ خود ضبط کرده که گاه نشر گوشه ای از آن با هدف تنویر افکارعمومی قابل تامل است..

 

از اوایل دهه نود شمسی شرکت مورد اشاره با هدف تنوع بخشی به پرتفوی سازمان اقتصادی کوثر با رویکرد صید و پروار انواع ماهی سردابی و گرمابی با نام آبزی اکسیر به مجموعه های سازمان اقتصادی کوثر افزوده شد این مجموعه که در ادامه مسیر با بلند پروازی های غیرمسئولانه و خانمان سوز از ایده پروار ماهیان به تولید تخم چشم زده ماهی منحرف شد در مسیر تحمیل زیان های هنگفت به بنیاد شهید قرار گرفت.

روایت زیان؛ بازخوانی کارنامه دهه نود شرکت آبزی اکسیر

 

آنچه در این مجال شایسته بررسی و پرسش به نظر می رسد این است که در شرایطی که مزارع پرورش ماهی از سود سرشار به تداوم حیات و توسعه فعالیت نائل می‌شوند چرا آبزی اکسیر کوثر با وجود حمایت های دست و دل بازانه مالی و اعتباری از سوی سازمان اقتصادی کوثر در دهه نود همواره در شرایط زیان بوده و آنچنان که آمارهای رسمی نشان میدهند نه تنها در افق تامین امنیت غذایی و سودرسانی به جامعه فرهیخته ایثارگر نقش منفی داشته بلکه چیزی جز تحمیل زیان انباشته به سازمان و هلدینگ کشاورزی کوثر به ارمغان نیاورده است.

 

گزارش ها از زیان انباشته ۲۵ میلیارد تومانی از سوءمدیریت های این شرکت تا سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۹/۳۰ حکایت دارد و چنانکه از  مرور اسناد و آمار سایت کدال برمی آید خرید بی حساب و کتاب سایت ها و فارمهای پرورش ماهی احرار و فیروزکوه که بجز تحمیل ضرر هنگفت موجب تشکیل دعاوی قضایی در محاکم نیز گردیده و معضلات حقوقی به بار آورده محل استیضاح و مطالبه از مدیران سابق ارشد و مستقیم این شرکت به حساب می آید.

 

آنچه توجه جویندگان را به خود جلب می کند مسأله بغرنج غرق شدن کشتی خریداری شده توسط این شرکت در دریای خزر است که به جز آنکه تاکنون تمام تلاش‌ها برای خروج آن از بستر دریا را ناکام گذارده به جان باختن ۴ خدمه آن منجر شده که از سوی دو خانواده از قربانیان این فضاحت مدیریتی پرونده های مفتوحه در محاکم قضایی منتظر اخذ رای و تعیین تکلیف اند.

 

اگر چه کوشش این وجیزه که با هدف آشنا سازی افکار عمومی با باتلاق به ارث رسیده از مدیران سابق به مدیران دولت انقلابی به گوشه ای از وضعیت اسف بار این شرکت اختصاص یافت اما نکته های بیشماری برای رعایت اختصار از قلم افتاد و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که از ابتدای تحویل آن به مدیران جدید دولت تلاش ها برای نجات این شرکت از این وضعیت تاسف برانگیز با مرارت های بسیار مواجه شده است.

 

در خاتمه توجه مخاطب محترم را به جدول فعالیت اقتصادی این شرکت در ده ساله اخیر جلب می‌نماید.

 

روایت زیان؛ بازخوانی کارنامه دهه نود شرکت آبزی اکسیر

 

آخرین اخبار

تغییر نگاه ها به کوثر چشم انداز ما بوده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

پربازدیدترین اخبار