صفحه نخست / عمومی
دوشنبه   ۱۹ تير ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۰۳۲
تعداد بازدید: ۱۱۵۸

امضای تفاهمنامه میان مرکز آمار ایران و سازمان اقتصادی کوثر

با حضور دکتر ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و دکترجواد حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران، تفاهمنامه ای دوجانبه با موضوع همکاری های گوناگون در زمینه تبادل اطلاعات و داده های آماری منعقد و امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر دکتر فخاری در حضور خبرنگاران با بیان اینکه مقوله صحت و دقت آمار، موضوعی مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری به حساب می آید، تصریح کرد: دلیل برگزاری این جلسه و انعقاد این تفاهمنامه، دغدغه مشترک سازمان اقتصادی کوثر و مرکز آمار ایران برای رسیدن به شفافیت آماری و داده ها و اطلاعات صحیح و دقیق در موضوعات مختلف بخصوص در حوزه امنیت غذایی کشور است.

آمار

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: در علم مدیریت معتقدند، چیزی را که نشود اندازه گیری کرد نمی توان آن را مدیریت کرد و با توجه به آنکه عمده فعالیت این سازمان در بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور متمرکز شده نیازمند آمار و اطلاعات به روز و صحیح تا در تصمیم گیری های اقتصادی از آنها بهره بگیریم.

 

نائب رئیس هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به سامانه هوشمند این سازمان، افزود: از طریق این سامانه، اطلاعات و آمار به صورت شفاف در اختیار شبکه تصمیم گیری سازمان اقتصادی کوثر و شرکت های تابعه قرار می گیرد. اطلاعات و آمار دقیقی در بخش های اداری و مالی، انبارداری، بازرگانی و تولید در این سامانه به روزآوری می شود.

آمار

وی امضای این تفاهمنامه را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: در یک بخش این تفاهمنامه سازمان اقتصادی کوثر قرار دارد که به موضوع امنیت غذایی کشور کمک می رساند و در بخش دیگر مرکز آمار ایران است که به تصمیم گیری های کلان کشوری بخصوص در حوزه اقتصادی یاری می کند.

 

فخاری در پایان سخنان خود اعلام کرد: سازمان اقتصادی کوثر آماده است تا داده ها و اطلاعات آماری خود را به صورت شفاف در اختیار وزارت جهاد کشاورزی، مرکز آمار ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت بگذارد. مطمئناً داده ها و اطلاعات مرکز آمار ایران نیز در رشد و تولید و افزایش ضریب امنیت غذایی به ما کمک می کند.

 

در ادامه این جلسه، دکتر جواد حسین زاده با ابراز مسرّت از انعقاد این تفاهمنامه گفت: سازمان اقتصادی کوثر یک نهاد انقلابی و ارزشمند است که هدف اصلی آن خدمت به خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری کشور است و از این حیث برای مرکز آمار ایران نیز فرصتی پیش آمده تا در این خدمتگذاری تشریک مساعی داشته باشد.

آمار

وی افزود: در سالهای اخیر و در بخش هایی مانند کشاورزی، دامپروری و صنعت، اطلاعات و آمار بسیار با ارزشی در مرکز آمار ایران تهیه شده است که می تواند در اختیار سازمان اقتصادی کوثر قرار گیرد تا در پیشبرد اهداف تولیدی به این سازمان کمک کند.

 

رئیس مرکز آمار در پایان، حکمرانی بدون آمار را رانندگی با چشمان بسته توصیف کرد و گفت: نبود آمار و اطلاعات دقیق باعث می شود که میزان تولید و بهره وری در بخش های اقتصادی کاهش یابد و مدیریت ها کارایی لازم خود را از دست دهند.

 

در پایان این جلسه و در حضور مدیران ارشد سازمان اقتصادی کوثر و مرکز آمار ایران و خبرنگاران، دکتر فخاری و دکتر حسین زاده تفاهمنامه همکاری دوجانبه ای میان سازمان اقتصادی کوثر و مرکز آمار ایران را به امضاء رساندند. 

امضای تفاهمنامه میان مرکز آمار ایران و سازمان اقتصادی کوثر  

دکتر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در پاسخ به سوال خبرنگاران  گفت: به تازگی در وزارت جهاد کشاورزی تصمیم بر آن شده که 10 تا 15 درصد ذخایر استراتژیک مرغ کشور از لاین آرین باشد، بنابراین سازمان اقتصادی کوثر با توجه به ظرفیت های خود می تواند امسال 300 هزار تن مرغ آرین برای تامین ذخایر استراتژیک کشور تولید کند.

بهبود ضریب تبدیل مرغ لاین آرین

فخاری با بیان اینکه ضریب تبدیل مرغ لاین آرین هم بهبود یافته است، عنوان کرد: بخش اعظمی از تولید گوشت مرغ توسط بخش خصوصی انجام می شود لذا تولید برای مرغدار باید به صرفه باشد تا آنها به سمت جوجه ریزی و تولید بیشتر گوشت مرغ روی آورند.

فخاری در پاسخ به خبرنگاری که پرسید، آمارهایی که تاکنون در اختیار است تاخیر یکساله دارد، آیا این تاخیر در ارائه آمارها‌ تأثیری در تأمین امنیت غذایی دارد؟ گفت:‌ متاسفانه آمارهایی که در بخش کشاورزی ارائه می‌شود به روز و یا قابل اتکا نیستند و حتی بعضی آمارهای مهم اصلاً تولید نمی‌شود، بنابراین ما تلاش خواهیم کرد از طریق همکاری با مرکز آمار ایران این آمارها را به صورت روزآمد در اختیار داشته باشیم و معتقدیم مدیریت بدون اشراف به آمار روزآمد پیامد مثبتی به بار نمی آورد.

فخاری در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید، تفاهم‌ نامه امروز با مرکز آمار ایران تا چه اندازه در سرعت روند مولد‌سازی‌ها تأثیر خواهد گذاشت؟ مطرح کرد: سامانه ای که بر پایه ی آمارهای معتبر برون سازمانی شکل بگیرد راه شناسایی و تصمیم گیری در مورد دارایی ها و اموال راکد را هموارتر می سازد. لذا با اطلاع از ظرفیت های پنهان و هزینه بر، می توانیم بخش تولید را تقویت کنیم.

 

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار