صفحه نخست / عمومی
چهارشنبه   ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۰۴۷
تعداد بازدید: ۱۳۹۴

برنامه هلدینگ کشاورزی کوثر برای افزایش تولید

هلدینگ سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به همراه شرکت های تابعه با حضور در نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته، دستاوردها و نوآوری در تولیدات اقتصادی خود را در معرض نمایش گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، مدیران عامل شرکت های خوراک دام پارس، کشت و صنعت اشراق و کشت و صنعت خاوردشت در این رویداد ضمن گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر از ظرفیت های مجموعه خویش برای افزایش تولید و هم افزایی وگسترش بازارهای صادراتی به منظور کمک به کاهش تورم سخن گفته اند که در پی می آید.

برنامه هلدینگ کشاورزی کوثر برای افزایش تولید

 

ورود غدام به زنجیره تولیدگوشت مرغ با برند پارس

 

مهندس حامد جورابلی، مدیرعامل شرکت خوراک دام پارس، مرغ پارس را تازه ترین محصول این شرکت برای حرکت در مسیر خودکفایی و امنیت غذایی معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه رسالت اصلی این شرکت تولید خوراک دام است لذا محصول مرغ پارس نیز از محصولات همین شرکت تغذیه خواهد کرد. این امر از یک سو سبب کاهش هزینه تمام شده تولید مرغ پارس و از سوی دیگر سبب افزایش کیفیت این محصول می شود.

وی برند خوراک دام پارس را اولین و شناخته شده ترین برند تولید خوراک دام و طیور درکشور دانست و افزود: بواسطه برخورداری این شرکت از آزمایشگاهی مجهز و مستقل، کیفیت محصول، شرط اول تولیدات این شرکت است و میزان رضایتمندی بخش های مصرف کننده، نشان دهنده سطح بالای کیفیت خوراک دام پارس است.

جورابلی گفت: در حوزه خودکفایی، شرکت خوراک دام پارس همکاری خوبی با بخش های دانش بنیان دارد و از محصولات این بخش ها استفاده می کند. با توجه به کمبود و وارداتی بودن نهاده های پروتئینی، توانسته ایم با همکاری شرکت های دانش بنیان قسمتی از مواد اولیه مورد نیاز خود را در داخل تهیه کنیم. این امر نه تنها گامی برای خودکفایی بلکه صرفه جویی در هزینه ها را هم باعث شده است. 

برنامه هلدینگ کشاورزی کوثر برای افزایش تولید

 

سه خبر خوب از شرکت اشراق

دکتر ایوب لکی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اشراق گفت: در راستای نیل به خودکفایی در تولید گوشت دام سنگین خبر داد: با استفاده از اسپرم های تعیین جنسیت شده بزودی شاهد تولد تعداد قابل توجهی گوساله ماده در این شرکت خواهیم بود. همچنین با بکارگیری بهترین نژادهای گوسفندی ماهانه بالغ بر 400 راس بره آماده کشتار را روانه کشتارگاه ها می کنیم.

وی در ادامه افزود: بیش از 70 درصد هزینه فرآیند تولید در امور دام به بخش تامین نهاده های دامی مربوط می شود که اکثراً وارداتی است. لذا متخصصان این شرکت توانسته اند به یک ترکیب مناسب از علوفه با مقاومت بالا در برابر کم آبی و حتی شوری آب دست یابند که بخش عمده ای از علوفه دام های اشراق را تامین می کند.

لکی در قسمت دیگری از گفتگو با بیان فعالیت های این شرکت در بخش باغبانی، زراعت، تولید دام سنگین و سبک ادامه داد: امسال در تولید جو مجموعه اشراق به یک رکورد تازه رسید و به عنوان کشاورز نمونه از طرف اداره جهاد کشاورزی ورامین معرفی شد. به علاوه به مدت 6 ماه نیاز شرکت به جو برای تغذیه دام های سبک و سنگین شرکت اشراق تامین شد. همچنین 200 هکتار باغ پسته اشراق پیوندزنی شد که پیش بینی می کنیم در 2 سال آتی، سالانه حدود 400 تن پسته خشک تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود که سود قابل توجهی برای شرکت اشراق و بالطبع سازمان اقتصادی کوثر خواهد داشت. 

برنامه هلدینگ کشاورزی کوثر برای افزایش تولید

 

خاوردشت، اولین تولیدکننده روغن کاملینا در ایران

مهندس علیرضا نظری جهرمی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خاوردشت از تولید روغن خوراکی و کنجاله کاملینا خبر داد و گفت: این نوع محصول برای نخستین بار در کشور در شرکت کشت و صنعت خاوردشت تولید شده است.

جهرمی افزود: شرکت خاوردشت با 70 سال سابقه در بخش تولید انواع دانه های روغنی از جمله سویا، پنبه دانه، کلزا و کنجد و آفتاب گردان و سایر دانه های روغنی فعالیت دارد و در صورت حمایت حقوقی و مالی از این مجموعه، توان صادراتی هم حاصل خواهد شد.

گفتنی است که روغن کاملینا روغنی ارگانیک و گیاهی است که علاوه بر مصرف خوراکی، جنبه دارویی هم دارد. ترکیبات دانه گیاهی کاملینا شامل 35 درصد روغن و 30 درصد پروتئین گیاهی است.

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار