صفحه نخست / عمومی
چهارشنبه   ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۰۶۵
تعداد بازدید: ۱۲۷۸

هم افزایی سازمان های کوثر و اتکا برای تنظیم بازار و خدمت به جامعه ایثارگری

تفاهمنامه همکاری میان سازمان های اقتصادی کوثر و اتکا با حضور دکتر ناصر فخاری و دکتر مرتضی اعلمی مدیران عامل این دو سازمان امضاء شد. در این نشست مقرر شد ظرفیت فروشگاه های اتکا برای توزیع محصولات میان جامعه معزز ایثارگران مهیا و تا هفته دولت فروشگاه مرکزی اتکا برای ارائه خدمت به جامعه هدف بنیاد شهید آماده شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، دکتر فخاری با اشاره به فعالیت این سازمان در بخش های کشاورزی، معدن، صنعت، سد سازی، راه و ساختمان، انرژی و صنایع غذایی گفت: امنیت غذایی یکی از اهداف اصلی و مشترک سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اتکا است و امروز شاهد یک هم افزایی مهم میان این دو نهاد انقلابی و اقتصادی هستیم.

هم افزایی سازمان های کوثر و اتکاء برای تنظیم بازار و خدمت به جامعه ایثارگری

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: این تفاهمنامه بر همکاری و هم افزایی در 3 بخش مهم تأکید دارد.اول، تامین مواد اولیه و نهاده ها. دوم در بخش تولید مواد غذایی و سوم در توزیع کالا که مطمئناً هم افزایی این دو سازمان در غنی تر شدن سفره و معیشت مردم اثر قابل توجهی خواهد داشت.

دکتر فخاری ادامه داد: بخشی از نهاده ها را با بکارگیری مزارع و مراتعی که در اختیار دو سازمان است می توان تولید کرد. بخش های خصوصی هم توانمندی های مناسبی دارند که هر دو سازمان بایستی با مشارکت با بخش های خصوصی، بهترین و بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر با دستورکار قراردادن رشد تولید و تنظیم بازار با هرگونه سوداگری چه از سوی خارج از کشور که بوی دشمنی می دهد و چه از طرف سودجویان داخلی که مطامع شخصی را به قیمت ضرر عمومی دنبال می کنند، مقابله خواهد کرد. زمانی از تحریم های بین المللی هراس داشتیم که البته تحریم ها خیری بود که خداوند برای ما مقّدر کرده بود و امروزه با کمک شرکت های دانش بنیان، در بسیاری از موارد به خصوص در صنعت طیور به واسطه دو سویه ای که پرورش می دهیم، خودکفا شده ایم. لذا این هم افزایی در دو سازمان گام بلندی برای خودکفایی و نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی است.

هم افزایی سازمان های کوثر و اتکاء برای تنظیم بازار و خدمت به جامعه ایثارگری

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه هدف گذاری سازمان اقتصادی کوثر برای تامین 20 درصد از گوشت مرغ کشور است، گفت: امروز اعلام می کنیم که کشور در تأمین جوجه های اجداد و لاین مرغ خودکفا شده و نیازی به واردات ندارد.

دکتر فخاری ادامه داد: سازمان های اتکا و اقتصادی کوثر تقریباً به 20 درصد از مردم شامل خانواده نیروهای مسلح و خانواده معظم شهدا و ایثارگران خدمت می رسانند. بنابراین ما اگر بتوانیم با توجه به ظرفیت تولیدی خویش، سفره و معیشت این بخش را توسعه بدهیم مطمئناً بخش بزرگی از فشار اقتصادی در بازار شکسته خواهد شد. چرا که سفره و معاش مردم دستخوش سوداگری ها شده و مردم را در مضیقه قرار داده است.

هم افزایی سازمان های کوثر و اتکاء برای تنظیم بازار و خدمت به جامعه ایثارگری

در ابتدای این نشست دکتر مرتضی اعلمی مدیرعامل سازمان اتکا ضمن خوشامد به دکتر فخاری و هیأت همراه از سازمان اقتصادی کوثر، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار سال برای نهادها و سازمان های انقلابی، یک فرمان محسوب می شود، لذا تاکید ایشان این است که شیرینی و حلاوت تلاش و کوشش سازمان های دولتی و خصوصی و تولیدکنندگان در سال «رشد تولید و مهار تورم» بر سر سفره و معیشت مردم نمودار شود.

مدیرعامل سازمان اتکا افزود: سازمان اقتصادی کوثر یکی از موفق ترین بخش های تولیدی کشور بخصوص در تأمین امنیت غذایی است و هم افزایی و همگرایی بین این دو سازمان تولیدی گام موثری در تحقق شعار سال است.

دکتر اعلمی همکاری دو سازمان در بخش های دام و طیور، نهاده ها و مواد اولیه و همکاری های فروشگاهی را مهمترین محورهای این تفاهمنامه دانست و گفت: هر دو سازمان توانمندی های بسیاری برای پرورش و تولید گوشت و فرآورده های دامی دارند لذا مشارکت این بخش در تولید می تواند به افزایش تولید دو مجموعه منجر شود.

وی ادامه داد: یکی از چالش های مهم بخش پرورش دام و طیور، تامین منابع و نهاده های اولیه است که غالباً وارداتی می باشد لذا با استفاده از ظرفیت های مراتع کشاورزی دو سازمان می توان از میزان نیاز به واردات نهاده ها کاست.

مدیرعامل سازمان اتکا تصریح کرد: در بخش طیور، سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اتکاء توانمندی های بسیار خوبی دارند که تلفیق این دو ظرفیت می تواند تا حد قابل توجهی نیاز بازار داخلی به تخم مرغ و گوشت مرغ را پاسخ دهد.

دکتر اعلمی از آمادگی فروشگاه های اتکا چه در داخل و چه خارج کشور برای پذیرش و فروش محصولات تولیدی سازمان اقتصادی کوثر خبر داد و گفت: مهمترین شاخصه هم افزایی این دو سازمان می تواند در بخش تحقیقات و امور فناورانه باشد که ثمره آن اقتصاد دانش بنیان در سطح کلان کشور خواهد بود.

در پایان این مراسم، مدیران عامل سازمان های اقتصادی کوثر و اتکا تفاهمنامه همکاری فی مابین را امضاء کردند.

هم افزایی سازمان های کوثر و اتکاء برای تنظیم بازار و خدمت به جامعه ایثارگری

 

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار