صفحه نخست / عمومی
چهارشنبه   ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۰۸۶
تعداد بازدید: ۱۳۸۲

احیای شرکت های زیان ده در کوثر

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر از احیاء 6 شرکت زیان ده تا سودآوری 2.000 میلیارد ریالی این شرکت ها در سال مالی 1401 خبر داد.

دکترحمیدرضا جعفری درگفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، تغییر رویکرد سازمان در حوزه شرکت داری و اینکه سازمان تمام و کمال در خدمت بنیاد شهید و جامعه هدف قرار گرفته را نقطه قوت سازمان اقتصادی کوثر نسبت به گذشته عنوان کرد و افزود: این تغییر رویکرد همراه با اصلاح ساختار و اجرای اقتصاد رهنما، باعث شد عملکرد تعداد 6 شرکت از شرکت های سازمان که در سال مالی 1400مجموعاً بیش از 1.750 میلیارد ریال زیان تحمیل سهامداران خود و ذینفعان سازمان نمودند، در سال 1401 منجر به سود آوری شود. در این فرایند و با احیاء این شرکت ها علاوه بر توقف روند نزولی و زیاندهی آن‌ها، در سال مالی 1401 مجموعاً حدود 2.000 میلیارد ریال سود خالص و با کیفیت نصیب ذینفعان و جامعه ایثارگری شد. لازم به توضیح است به طور کلی در سال 1401، شاهد بهبود عملکرد 70 درصد از شرکت‌های تابعه سازمان بودیم که از این میان سود خالص حدود 53درصد از آنها بیش از 2 برابر شده است.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به تنگناها و موانع سال مالی گذشته، کسب توفیقات جاری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: سال 1401 به دلایل مختلف سالی بسیار سخت برای سازمان اقتصادی کوثر بود که با اتخاذ استراتژیهای مناسب و راهبری اثربخش و خردمندانه هیات مدیره محترم و مدیرعامل محترم سازمان، بسیاری از این موانع برداشته و نتایج قابل قبولی حاصل شد که طی آن سازمان از مسیری پرچالش به مسیری رو به رشد، سوق داده شد.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر گفت: مجموع درآمدهای سازمان و شرکت های تابعه در سال 1401 به نسبت سال 1400 بیش از 2 برابر شد که در نتیجه آن مجموع سود خالص شرکتها نیز بیش از 2.2 برابر گشت و این مورد توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکتها تائید شده است. در ارتباط با عملکرد سازمان اقتصادی کوثر نیز لازم به توضیح است سود خالص سازمان در سال 1401، بیش از 2.6 برابر سال 1400 گردید که امیدواریم با تلاش همکاران در کلیه سطوح سازمان و شرکتها، این رشد عملکرد در سال مالی جاری نیز مجدد تکرار شود.

آخرین اخبار

اصلاح نهادی و بازآرایی ساختاری مراکز تابعه بنیاد انجام شد

تحولی بزرگ؛ از سازمان اقتصادی کوثر تا بنیاد کوثر

گزارش تصویری مراسم بزرگداشت شهید مالک رحمتی

بازدید مدیرعامل بنیاد کوثر از نمایشگاه دام و طیور

دکتر فخاری در مجلس ختم والده مهندس اسکندری

هلدینگ کشاورزی کوثر و فرصت بزرگ نمایشگاهی

حراست دوست دلسوز همکاران سازمان

رشد ۲/۵ برابری سود پایه هر سهم بزاگرس

سه موفقیت ارزنده هلدینگ کشاورزی کوثر

پایان فاز نخست بهسازی و بازسازی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج

انتصاب کوراوند به سرپرستی اداره کل پشتیبانی و املاک

بهبود چشمگیر عملکرد شرکت‌های هلدینگ صبا

پایداری تولید در گرو افزایش صادرات است

واردات گله اجداد تخم گذار توسط شرکت مرغک

انتصاب سرپرست اداره کل مجامع سازمان اقتصادی کوثر

سوددهی شیمی دارو پس از ۱۱ سال زیان

روایت دکتر فخاری از پیشرفت‌های بتلند

رویش در نمایشگاه آبادیران

بازدید میدانی دکتر فخاری از مزرعه شریف آباد

تصاویر مراسم بزرگداشت همسر شهید صیاد شیرازی

پربازدیدترین اخبار