صفحه نخست / عمومی
چهارشنبه   ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۰۸۶
تعداد بازدید: ۱۳۰۷

احیای شرکت های زیان ده در کوثر

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر از احیاء 6 شرکت زیان ده تا سودآوری 2.000 میلیارد ریالی این شرکت ها در سال مالی 1401 خبر داد.

دکترحمیدرضا جعفری درگفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، تغییر رویکرد سازمان در حوزه شرکت داری و اینکه سازمان تمام و کمال در خدمت بنیاد شهید و جامعه هدف قرار گرفته را نقطه قوت سازمان اقتصادی کوثر نسبت به گذشته عنوان کرد و افزود: این تغییر رویکرد همراه با اصلاح ساختار و اجرای اقتصاد رهنما، باعث شد عملکرد تعداد 6 شرکت از شرکت های سازمان که در سال مالی 1400مجموعاً بیش از 1.750 میلیارد ریال زیان تحمیل سهامداران خود و ذینفعان سازمان نمودند، در سال 1401 منجر به سود آوری شود. در این فرایند و با احیاء این شرکت ها علاوه بر توقف روند نزولی و زیاندهی آن‌ها، در سال مالی 1401 مجموعاً حدود 2.000 میلیارد ریال سود خالص و با کیفیت نصیب ذینفعان و جامعه ایثارگری شد. لازم به توضیح است به طور کلی در سال 1401، شاهد بهبود عملکرد 70 درصد از شرکت‌های تابعه سازمان بودیم که از این میان سود خالص حدود 53درصد از آنها بیش از 2 برابر شده است.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به تنگناها و موانع سال مالی گذشته، کسب توفیقات جاری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: سال 1401 به دلایل مختلف سالی بسیار سخت برای سازمان اقتصادی کوثر بود که با اتخاذ استراتژیهای مناسب و راهبری اثربخش و خردمندانه هیات مدیره محترم و مدیرعامل محترم سازمان، بسیاری از این موانع برداشته و نتایج قابل قبولی حاصل شد که طی آن سازمان از مسیری پرچالش به مسیری رو به رشد، سوق داده شد.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان اقتصادی کوثر گفت: مجموع درآمدهای سازمان و شرکت های تابعه در سال 1401 به نسبت سال 1400 بیش از 2 برابر شد که در نتیجه آن مجموع سود خالص شرکتها نیز بیش از 2.2 برابر گشت و این مورد توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکتها تائید شده است. در ارتباط با عملکرد سازمان اقتصادی کوثر نیز لازم به توضیح است سود خالص سازمان در سال 1401، بیش از 2.6 برابر سال 1400 گردید که امیدواریم با تلاش همکاران در کلیه سطوح سازمان و شرکتها، این رشد عملکرد در سال مالی جاری نیز مجدد تکرار شود.

آخرین اخبار

تغییر نگاه ها به کوثر چشم انداز ما بوده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

پربازدیدترین اخبار