اخبار سازمان / گزارش ویژه
يکشنبه   ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۱۲۱
تعداد بازدید: ۱۹۴۴

دومین همایش مدیران منابع انسانی در سال 1402

دومین همایش مدیران منابع انسانی سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه در روز سه‌شنبه مورخ 25/07/1402 در سال جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد.

دومین همایش مدیران منابع انسانی در سال 1402 با تاکید بر توانمندسازی و ارزیابی عملکرد

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، دومین همایش مدیران منابع انسانی سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه در روز سه‌شنبه مورخ ۲۵/۰۷/۱۴۰۲ از ساعت ۰۸:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در سال جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد.

در این همایش موضوعات مهم و متعددی ارائه و مورد بررسی قرار گرفت که اهم آن‌ها شامل برنامه توسعه فردیِ مدیران، ارزیابی عملکرد مدیران منابع انسانی شرکت‌ها، ارائه تجربه‌های مدیریتی، تشریح قرارداد جدید بیمه درمان تکمیلی سازمان و آموزش مدیران منابع انسانی بود.

در ابتدای این مراسم دکتر فرشته باقری مدیرکل دفتر سرمایه انسانی به توصیف ضرورت برنامه‌ریزی توسعه فردی (IDP) برای مدیران منابع انسانی پرداخت. وی با تاکید بر توجه به جنبه‌های سه گانه بهبود و توسعه جسمی، ذهنی و روحی به برخی از موارد که باید در یک برنامه توسعه فردی لحاظ شوند؛ از جمله شناسایی مهارت‌های فردی و نقاط قوت و ضعف خود، هدف‌گذاری، ایجاد نقشه راه برای حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب (هدف‌گذاری‌شده)، ارزیابی نقشه راه، ثبت مسیر پیموده شده و زمانبندی مسیر حرکت اشاره نمود. سخنان مدیرکل دفتر سرمایه انسانی در این بخش با موضوع مهمِ «ارزیابی عملکرد مدیران منابع انسانی شرکت‌های تابعه» و اعلام آغاز فرایند ارزیابی برای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خاتمه یافت.

 

دومین همایش مدیران منابع انسانی در سال 1402 با تاکید بر توانمندسازی و ارزیابی عملکرد


در ادامه مهندس محمد الهی مدیرکل پشتیبانی و املاک سازمان به‌عنوان یکی از مدعوین جلسه به ایراد سخن درباره میزان ارتباط و تاثیر عملکرد مدیران و کارکنان مدیریت منابع انسانی با رضایت کارکنان پرداخت. در ادامه مدیر منابع انسانی شرکت خوراک دام پارس؛ جناب آقای راهوار درباره تجربیات و اهم اقدامات در حوزه منابع انسانی طی یک سال گذشته در شرکت مذکور سخنرانی کرد. گزارش کاملی از داده‌های منابع انسانی به‌همراه نمودار‌های تحلیلی و همچنین مسائل و مشکلات پیاده‌سازی پروژه‌های توسعه منابع انسانی از جمله مواردی بود که ایشان در ارائه خود به آن‌ها  اشاره نمود.


ارزیابی عملکرد مدیران منابع انسانی شرکت‌ها یکی از موضوعات مهم و اساسی دومین همایش بود که علاوه‌بر تشریح شاخص‌های ارزیابی، آغاز فرایند ارزیابی برای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به مدیران توسط معاون دفتر سرمایه انسانی؛ جناب آقای مهندس موسوی اعلام شد.

دومین همایش مدیران منابع انسانی در سال 1402 با تاکید بر توانمندسازی و ارزیابی عملکرد


آموزش و توانمندسازی همکاران همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مدیرعامل محترم و دفتر سرمایه انسانی می‌باشد. به همین دلیل، ازجمله موضوعات اصلی همایش مدیران منابع انسانی توجه به توسعه دانشی و مهارتی ایشان است. «رهبری سطح پنجم» موضوعی بود که توسط مدرس دوره؛ جناب آقای دکتر مودی برای حاضرین در جلسه ارائه شد که به شدت مورد استقبال آنان قرار گرفت. پنج سطح رهبری مورد اشاره در این دوره به‌طور خلاصه شامل موارد ذیل می‌شوند:

- رهبری سطح اول (موقعیت): افراد از شما پیروی می‌کنند، چون چاره‌ای جز این ندارند.
- رهبری سطح دوم (توافق): افراد از شما پیروی می‌کنند، زیرا خودشان آن را می‌خواهند.
- رهبری سطح سوم (تولید): افراد از شما پیروی می‌کنند، به‌دلیل کار‌هایی که برای سازمان انجام داده‌اید.
- رهبری سطح چهارم (رشد و پرورش دیگران): افراد از شما پیروی می‌کنند، به‌دلیل کار‌هایی که در حق آنان انجام داده‌اید.
- رهبری سطح پنجم (قله): افراد از شما پیروی می‌کنند، به‌دلیل پرورش رهبران سطح چهارمی که پرورش داده‌اید.

 

دومین همایش مدیران منابع انسانی در سال 1402 با تاکید بر توانمندسازی و ارزیابی عملکرد


مهندس فصیحی مدیرکل دفتر امور مالی سازمان و آقای شبابی مشاور امور بیمه‌ای سازمان، مهمانان دیگر دومین همایش مدیران منابع انسانی بودند که هر یک به تشریح موضوعات تخصصی و مرتبط با حوزه منابع انسانی پرداختند. اشتراکات کاری میان مدیران مالی و مدیران منابع انسانی و ضرورت همکاری و همیاری این دو گروه کاری در سازمان و همچنین ارائه مطالب و مسائل جدید حوزه تامین اجتماعی از جمله موضوعات مطروحه در این بخش از همایش بود.

دومین همایش مدیران منابع انسانی در سال 1402 با تاکید بر توانمندسازی و ارزیابی عملکرد


در بخش پایانی همایش دکتر حمید قمصری مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای ایمن پوشش کوثر به تشریح قرارداد جدید بیمه درمان تکمیلی سازمان و شرکت‌ها و بیان مزایا و تفاوت آن با قرارداد گذشته پرداختند. در ادامه مدیران منابع انسانی شرکت‌ها اقدام به طرح سوال‌ها و ابهام‌های مرتبط با قرارداد نمودند که توسط مدیرکل دفتر سرمایه انسانی و مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای ایمن پوشش کوثر به آن‌ها پاسخ کامل داده شد.

ان‌شاءالله سومین همایش مدیران منابع انسانی با هماهنگی شرکت‌ها در فصل زمستان برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار