صفحه نخست / عمومی
دوشنبه   ۰۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۱۳۱
تعداد بازدید: ۲۷۶۵

واریز سود سهامداران "زکوثر" قبل از موعد

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری کشاورزی کوثر از واریز سود سهامداران حقیقی، صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردانان به مبلغ 550 میلیارد ریال پیش از موعد مقرر خبر داد.

مهندس ابراهیم غلامی درگفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به خوش حسابی هلدینگ کشاورزی کوثر در قبال ذینفعان بازار سرمایه بیان کرد: از سویی امسال برای اولین بار و پیش از موعد مقرر سود سهامداران حقیقی، صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردانان به مبلغ 550 میلیارد ریال به حسابشان واریز شد. از سوی دیگر در یکساله اخیر سهام «زکوثر» رشدی 100 درصدی را تجربه کرده است. همچنین 3 شرکت کشت و صنعت شریف آباد با نماد «زشریف»، مرغ ماهان با نماد «زماهان» و شرکت خوراک دام پارس با نماد «غدام» از بهترین و سودآورترین نمادهای بازار سرمایه در بخش زراعت هستند.

گزارش خوش حسابی سهام زکوثر

غلامی ادامه داد: برنامه مناسبی که امسال برای شفاف سازی شرکت های تابعه هلدینگ کوثر بخصوص شرکت های طیوری انجام شد، مقدمه ورود آنها به بازار سرمایه نیز به حساب می آید و تأمین مالی خوبی برای مجموعه های تولیدی تابعه ایجاد خواهد کرد. لذا ابتدا شرکت اجداد زربال و سپس شرکت های دیزباد و مرغک را تا پایان سال وارد بازار سرمایه خواهیم کرد. بنابراین تمام فرآیند پذیرش شرکت زربال انجام شده و مجوز آن از طرف بازار سرمایه اخذ شده و فقط منتظر تأیید صورت مالی شرکت زربال از موسسه مفیدراهبر هستیم.

 

ارتقاء نرخ بهره وری و سودآوری شریف آباد را کارآمد کرده است


این مدیر بخش کشاورزی با اشاره به افزایش سود برخی از شرکت های تابعه هلدینگ کشاورزی کوثر اظهار داشت: در سال گذشته و در هلدینگ کشاورزی یک تصمیم بزرگ و در عین حال سخت برای شرکت های تابعه گرفته شد و آن تصمیم سخت این بود که بودجه تمام شرکت ها رشدی 100درصدی پیدا کند که مجموعه کشت و صنعت شریف آباد توانست از این آزمون سرافراز بیرون آید به طوری که سود خالص اولیه شریف آباد که باید به سهامداران پرداخت می شد مبلغی معادل 75 میلیارد تومان بود لذا این سود خالص توسط هلدینگ کشاورزی کوثر از 75 به 110 میلیارد تومان افزایش یافت در نتیجه بودجه 110 میلیاردی به 118 میلیارد تومان ارتقا یافت و با بودجه ای که امسال پیش بینی کرده ایم با رشد 100درصدی شریف آباد، عملاً باید 220 میلیارد تومان به ما سود بدهد. گفتنی است که شرکت کشت و صنعت شریف آباد درحال حاضر توانسته 95 درصد از سود 100درصدی خود را محقق کند که با توجه به افزایش چندبرابری قیمت نهاده ها، شریف آباد به خوبی از پس این کار برآمد و توانست یکی از بهترین شرکت های هلدینگ کشاورزی کوثر باشد.

غلامی ادامه داد: در گذشته شیر تولید شده در شریف آباد به صورت خام فروخته می شد و معضل اینجا بود که نزدیک به 60 روز طول می کشید تا پول شیر فروخته شده مطالبه شود، برعکس وقتی نهاده اولیه خریداری می شد مجبور بود که مبلغ آن را به روز تسویه کند. این روند اخیرا برعکس شده و شریف آباد با مدیریت کارآمد توانسته است شیر را مانند نهاده به صورت نقد و یا با فاصله چند روزه بفروشد.

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی در ادامه افزود: ارزش سهام نماد زشریف هم رشد خوبی در بازار سرمایه داشته است. همچنین کاستن از خام فروشی شیر و حرکت به سمت صنایع تبدیلی یکی از برنامه های جدی ما برای مجموعه شریف آباد است چراکه سود اصلی بخش های تولیدی محصولات لبنی در فرآوری است.

گزارش خوش حسابی سهام زکوثر

 

ضرورت واردات مستقیم نهاده


مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با اشاره به ضرورت اقدام شرکت های تابعه نسبت به واردات مواد اولیه و نهاده ها تصریح کرد: براساس دستور مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، شرکت های تابعه هلدینگ کشاورزی کوثر بایستی تابو واردات نهاده ها را بشکنند. لذا تأمین منابع مالی و از آن مهمتر، استمرار در واردات نهاده ها در دستور کار هلدینگ قرارگرفته است. به همین خاطر چندین کشتی از کشورهای برزیل و روسیه بارگیری شده و به سمت ایران در حرکت هستند و بزودی نهاده ها را دریافت خواهیم کرد. ورود این نهادها در حد ظرفیت سازمان اقتصادی کوثر، باعث رشد تولید و مهار تورم خواهد شد، چرا که وقتی خود شرکت ها اقدام به واردات نهاده می کنند بالطبع هزینه تولید پایین تر می آید و در نهایت محصولی که روانه بازار مصرف می شود قیمتی پایین تر و کنترل شده دارد.

 

راه های تأمین منابع مالی

 

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری کشاورزی کوثر درباره موضوع پراهمیت تأمین منابع مالی برای شرکت های تابعه این هلدینگ گفت: روزگاری تأمین مالی شرکت ها به صورت سنتی با مراجعه مستقیم به بانک و اخذ تسهیلات با نرخ سودی معیّن انجام می شد اما امروزه راه های تأمین منابع مالی بسیار متنوع شده است، برای مثال استفاده از تسهیلات ارزان قیمت دولتی براساس تبصره ۱۸، انتشار اوراق و استفاده از صندوق های سرمایه گذاری از دیگر راه های تامین مالی به شمار می رود. این راه ها از طرف هلدینگ کشاورزی کوثر همزمان دنبال می شود تا تأمین مالی ارزان قیمت برای شرکت های تولیدی صورت بگیرد. لذا بواسطه دیدار و تفاهم با مدیران عامل و مسئولین بانک های کشاورزی، اقتصاد نوین، پارسیان، ملت و بانک شهر توانستیم مساعدت ها و تعهدات قابل توجهی را به نفع سازمان اقتصادی کوثر ایجاد کنیم.

غلامی ادامه داد: به تازگی دیداری با مدیرعامل بانک کشاورزی انجام شد که در آن دیدار 4 موضوع و مشکل اصلی هلدینگ رفع و رجوع شد. بنابراین اولا تعهد ارزی شرکت مرغک که سالها بدون تدبیر مانده بود حل و فصل شد، این معضل باعث شده بود شرکت مرغک از مزیت های صادرات و واردات محصول باز بماند. دوم، شرکت پیشگامان کشاورزی باید تسهیلاتی را به مبلغ 500 میلیارد ریال تمدید می کرد که شعبه مربوطه در کرمانشاه با تمدید تسهیلات مخالفت کرده بود، این معضل هم با دستور مستقیم مدیرعامل بانک کشاورزی مرتفع شد. سوم، درخواست تسهیلات 1000 میلیارد تومانی هلدینگ کشاورزی کوثر از بانک کشاورزی بود که مدیرعامل بانک کشاورزی برای کمک به افزایش تولید شرکت های طیوری هلدینگ، قول مساعد بر تأمین این مبلغ داد. چهارمین موضوع هم این است که بانک کشاورزی از ظرفیت های هلدینگ کشاورزی کوثر برای پیشبرد برنامه های سرمایه گذاری خود استفاده کند.

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار