صفحه نخست / عمومی
سه‌شنبه   ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۲۲۳
تعداد بازدید: ۱۱۷۸

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

دکتر ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر واقعه تحریم ها را نقطه عزیمت این سازمان برای قطع وابستگی های کشور به بیگانگان خواند و گفت: تلاش های کوثر منجر به خودکفایی های بزرگ در حوزه های مهم اقتصادی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ایثار با تبیین ابعاد مفهومی خودکفایی گفت: خودکفایی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با خارج نیست بلکه مقصود از خودکفایی استقلال اقتصادی و رفع وابستگی به بیگانگان است وی افزود: واقعه تحریم ها نقطه عزیمت این سازمان برای قطع وابستگی های کشور به بیگانگان بود و تلاش های همکاران سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی های بزرگ در حوزه های مهم اقتصادی شد.

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد


دکتر فخاری با برشماری حوزه های متنوع کسب و کاری سازمان اقتصادی کوثر عنوان کرد: مثلا در حوزه کشاورزی واردات دستگاه جوجه کشی که نقش بزرگی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دارد تحریم شد و این دستگاه را دیگر به ایران نفروختند! این اتفاق باعث شد، همکاران تصمیم بگیرند که این وابستگی را قطع کنند؛ لذا از دل تهدید و تحریم تلاش ها برای کسب خودکفایی شکل گرفت و همکاران سازمان با نوآوری و خلاقیت نه تنها دستگاه جوجه کشی مرغ بلکه دستگاه جوجه کشی بوقلمون را نیز تولید کردند و مایه خرسندی است که دستگاه ایرانی تولید شده راندمان تولید را بهبود بخشیده و در بخش خصوصی نیز مورد استقبال واقع شده است.

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد


وی همچنین گفت: مثال دیگر خودکفایی های استراتژیک سازمان تولید «لاین مرغ آمین» است. همانگونه که می دانید مرغ دارای چهار رده ژنتیکی است که بالاترین رده این سلسله «لاین» است که عالی ترین صفات و خالص ترین ویژگی های ژنتیکی را دارد. رده پایین تر مرغ اجداد و در مرتبه بعدی مرغ مادر و در حلقه آخر از این زنجیره، جوجه های بدست آمده از مرغ مادر یا جوجه یک روزه است، که از آن مرغ گوشتی پرورش می یابد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در ادامه با اشاره به تحریم های سال ۱۳۹۸ و فرمان مقام معظم رهبری در زمینه توسعه امنیت غذایی کشور تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آمین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برد و به جرأت می گوییم امروزه تمام مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در تامین این کالای راهبردی که تولید گوشت مرغ به آن بستگی دارد دیگر نیازی به واردات از کشورهای دیگر نداریم.

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

ناصر فخاری در مورد خودکفایی در حوزه صنعتی اشاره کرد: شرکت جمکو توانست با تولید سه الکتروموتور عمودنصب، ضدانفجار و فوق سنگین سنکرون ضمن شکستن انحصار تولید این چند کالای پر اهمیت رکود و توقف در برخی صنایع مانند معادن نفت و گاز آب و برق و... را از چهره تولید ملی بزداید و موجب بهره وری و خودباوری شود، به گونه ای که میتوان ادعا کرد، در کشور هیچ الکتروموتوری مورد نیاز نیست مگر آنکه جمکو توان تولید آن را دارد.

وی در بیان توانمندی های جمکو افزود: حتی جمکو توانسته تعمیر الکتروموتورهای پیچیده نیروگاه هسته ای را هم با موفقیت انجام دهد.

آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار