اخبار سازمان / انتصابات
چهارشنبه   ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۹۰
تعداد بازدید: ۴۰۰۴
 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، آئین تجلیل از خادمان قرآنی رمضان الکریم ۱۴۳۹ در محل نمازخانه ستاد سازمان با حضور مدیران و کارکنان ستادی برگزار شد.

قائم مقام مدیرعامل سازمان در این آئین ضمن آروزی قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و تشکر ویژه از خادمین قرآنی، گفت: هر انسانی دو خانواده دارد، یکی خانواده خود فرد و یکی خانواده آسمانی؛ این خانواده آسمانی بعضی اوقات در زندگی افراد پُر رنگ می‌شود، این خانواده در ماه مبارک رمضان همان وجود ارزشمند خداوند و اهل بیت (علیهم السلام) و کتاب پر فیض و برکت قرآن کریم است که در این ماه بیشتر درک می‌شود.

دکتر مالک رحمتی افزود: مبادا انسان بعد از ماه مبارک رمضان این خانواده را به فراموشی بسپارد؛ همان طور که در کنار سفره هایمان، پدر، مادر، همسر و فرزندان دور هم جمع می‌شویم و این حس برایمان لذت بخش است، انسان در این ماه احساس می‌کند در کنار سفره خداوند نشسته و با پیامبر، فرشته‌ها و اهل بیت (علیهم السلام) همنشین شده است.

  معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان با تأکید بر این که  باید تلاش شود این حس و حال معنوی که در شب‌های قدر به دست آوردیم، در طی سال آن را حفظ کنیم؛ در ادامه به تشریح دو زندگی برای هر فرد پرداخت و گفت: یکی از آن‌ها زندگی طبیعی و دیگری زندگی فطری است که اصولاً زندگی طبیعی، ما را با خود همراه می‌کند، اما در این ماه مبارک آن زندگی فطری، نمود بیشتری دارد؛ اگر بتوان این توازن را حفظ کرد، یقیناً موفقیت‌های بیشتری را می‌شود تجربه کرد.

دکتر مالک رحمتی تصریح کرد: در مرحله بعد افراد، دو تولد دارند، یکی همان تولد بدو ورود به دنیا که این تولد دو ویژگی دارد: اول آن که کودک باید سالم به دنیا بیاید و دوم باید قوی باشد، کودکانی به این دنیا می‌آیند که سالم هستند، اما ضعیفند و در نهایت عده‌ای از کودکان هم هستند که سالم به دنیا نمی‌آیند؛ انسان در دنیا مصرف می‌کند تا روح و جسم و فکرش را تقویت کند.

وی ادامه داد: دومین تولد هر فردی بعد از مرگ هر انسانی است که آن هم همین دو ویژگی را دارا است: زمانی که انسان از قبر بر می‌خیزد، باید سالم بیرون بیاید، خیلی از ما انسان‌ها سالم از قبر بیرون نمی‌آئیم و اگر از قبر سالم بیرون بیاییم، قوی نیستیم.

عضو هیأت مدیره سازمان با اشاره به این که انسان در عالم برزخ هم مصرف کننده است و به هر اندازه که آذوقه همراه داشته باشد، کمک می‌شود، گفت:، اما باید دانست که این آذوقه ابدیست، لذا به همین دلیل است که گاهی اموات به خواب خانواده و یا دوستانشان می‌آیند که برای آنان نذری بفرستیم؛ این بدان معناست که دیگر آن آذوقه معنوی تمام شده است و نیازمند کمک‌های عزیزانشان در این عالم مادی هستند.

وی افزود: همه ما انسان‌ها نیازمندیم در آن عالم از خانه قبرمان سالم و قوی بیرون بیایم و لذا باید با خود توشه و اندوخته‌هایی را به همراه داشته باشیم.

دکتر مالک رحمتی با تأکید بر این جمله که به دست آوردن نعمت آسان و حفظ کردن آن سخت است، گفت:  اگر در ماه مبارک رمضان و در شب‌های قدر خداوند به ما نعمتی عطا کرده که قطعاً این طور است و سفره‌ای پهن شده و محفل قرآنی برپا شده و ما از آن تنعمی برده‌ایم، باید از خداوند بخواهیم که به ما توفیق دهد آن را سالم به مقصد برسانیم و حفظ کنیم تا در عالم ابدی از آن استفاده و بهره کافی ببریم.

قائم مقام مدیرعامل سازمان گفت: انتهای همه این‌ها، دو ویژگی دارد: اولاً هر چیزی که از خداوند می‌خواهیم، باید برای ما آرام بخش باشد؛ بعضاً برای هر فردی این اتفاق افتاده است که از خداوند طلبی کرده ایم و آن طلب، آرامش را از ما گرفته است، به عنوان مثال از خداوند طلب پول کردیم، اما در نهایت این خواسته ما را از خداوند دور کرده است،   از خداوند طلب مقام کرده ایم، این خواسته آرامش را از ما گرفته است؛ لذا ضابطه دعای خوب این است که وقتی از خداوند طلبی می‌کنیم، از خداوند بخواهیم کنار آن آرامش هم بدهد و زمانی آرامش را عطا می‌کند که ظرفیت آن را داشته باشیم، از خداوند بخواهیم که ظرفیت آن را به ما ببخشد و نکته دوم این است که هر چیزی از خداوند طلب می‌کنیم در آن شادی و طراوت هم داشته باشد؛ لذا هر طلبی که از خداوند داریم باید این دو ویژگی را دارا باشد: آرامش و شادی.

وی در پایان با بیان این نکته که انسان و مؤمن باید شاد باشد، قُلْ بِفَضْلِ اللّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُواْ هُوَ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ (گو: به فضل خدا و رحمت او شادمان شوند، زیرا این دو از هر چه می‌اندوزند بهتر است) و شما باید به فضل الهی شاد باشید، افزود: ما وقتی از ماه مبارک رمضان بیرون می‌رویم، باید این نشاط ساری و جاری باشد و این امکان پذیر نیست، مگر با توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام)، توکل و دعا در حق یکدیگر باید کرد، منفی نگری‌ها و بدبینی‌ها را باید از خویش دور کنیم.

 دکتر مالک رحمتی  تأکید کرد: چه کسانی انسان‌های ناشادی هستند؟ افرادی که کینه و حسد در وجودشان هست، وقتی این‌ها را از وجودمان دور کنیم شاد می‌شویم و اوج شادی را در اینجا باید دید؛ و (القَلْبُ حَرَمُ اللهِ فَلا تُسْکِنْ فِی حَرَمِ الله غیَرَ الله)
 
که امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: غیر از خدا در قلبمان چیزی را جای دهیم، شادی را می‌گیرد.

یادآور می‌شود در پایان این آئین از جمعی از خادمان قرآنی در رمضان الکریم ۱۴۳۹ تقدیر و تجلیل به عمل آمد. /

 

 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار