معادن / گروه معادن
دوشنبه   ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۴
کد خبر: ۸۷۸
تعداد بازدید: ۱۱۶۷۴
سیدشمس‌الدین سیاسی‌راد مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر:

توسعه بازار، تمرکز بر حلقه‌های فنی و تجاری با ارزش افزوده بالاتر و ورود به حیطه کسب و کارهای جدید

توسعه بازار، تمرکز بر حلقه‌های فنی و تجاری  با ارزش افزوده بالاتر و ورود به حیطه کسب و کارهای جدید

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی سازمان اقتصادی کوثر آخرین دستاوردهای شرکت معادن کوثر را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، سید شمس‌الدین سیاسی‌راد ابتدا با اشاره به این‌که طی سال‌های گذشته معادن مرمر واقع در مجتمع معادن قروه یکی از منابع اصلی درآمدزایی و تأمین مالی شرکت بوده است، اظهار داشت: با توجه به انقضای پروانه بهره‌برداری دو معدن مرمر بابا‌شورآب و قصلان درپایان مردادماه سال جاری، پی‌گیری‌های لازم برای تمدید پروانه معادن مذکور صورت گرفت که در نهایت با مساعدت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان پروانه بهره‌برداری معادن مذکور برای یک دوره ده  و پنج ساله تمدید شد.

سیاسی‌راد افزود: برای تمدید پروانه های معادن موصوف، اقدامات لازم از قبیل انجام عملیات اکتشاف حین استخراج  به‌منظور ارزیابی مجدد میزان ذخایر معادن مذکور و تکمیل مدارک مورد نیاز از جمله ارایه طرح های جدید بهره‌برداری از معادن و ثبت اطلاعات و مدارک در سامانه کاداستر وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر همچنین اظهار داشت: با توجه به کمیابی‌، پایان پذیری‌، کیفیت بالا و شهرت جهانی مرمر قروه، سیاست های جدید شرکت مبتنی بر تکمیل اکتشافات، حداکثرسازی دوره عمر معادن از طریق استخراج صیانتی، تمرکز بر فرآوری کوپ مرمر با امکانات داخلی و یا خارجی و عرضه کنترل شده و معطوف به تحولات قیمتی سنگ خام و بریده در بازار خارجی و همچنین حداقل‌سازی  تولید سنگ لاشه و ضایعات و افزایش بازدهی و بهره‌وری معادن مرمر قروه به‌صورت جدی دنبال خواهد شد.

همچنین به منظور تنوع بخشی به سبد درآمدی شرکت، تمرکز بر افزایش تولید و فروش سایر محصولات تولیدی این شرکت اعم از سنگ های مرمریتی معادن فعال شرکت در قروه، ازنا و خرم‌آباد، پوکه معدنی و محصولات کارخانه بتن سبک و مبلمان شهری از طریق  توسعه بازار آن ها در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: علاوه بر سیاست ها و  تمهیدات جدید در طرف تولید محصولات، ساز و کارهای شفاف و معطوف به حداکثرسازی قیمت فروش محصولات در بازارهای داخلی و خارجی به ویژه ورود مؤلفه تغییرات قیمت ارزهای خارجی در مبانی قیمت‌گذاری محصولات تولیدی شرکت مورد توجه قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

در همین چارچوب می توان به ‌پیگیری اقدامات لازم  برای ورود شرکت به فرابورس و عرضه محصولات تولیدی آن در بورس کالا با هدف تأمین منابع مالی برای سرمایه‌گذاری­های جدید، استفاده از مشوق های مؤثر مالیاتی و شفاف‌سازی شیوه های قیمت‌گذاری و فروش محصولات شرکت و غیره اشاره کرد.

مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر در بخش دیگری از این گفت و‌گو گفت: از جمله مهمترین سیاست های شرکت در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی به ویژه تولید درونزا و برون گرا، حصول حداکثری ارزش افزوده در طول زنجیره ارزش انواع سنگ های تولیدی شرکت  از طریق فرآوری سنگ خام و تولید فرآورده‌های هدف صاداراتی در ابعاد مختلف است.

در همین چارچوب استفاده از ظرفیت های خالی کارخانه‌های فرآوری مجهز و مدرن و برخوردار از تجربیات تولید و صادرات سنگ بریده و فرآوری شده و آماده‌سازی  محصولات فرآوری شده برای عرضه در نمایشگاه های معتبر جهانی نظیر نمایشگاه سنگ ورنا که از اوایل مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد، در دستور کار قرار گرفته و نتایج امید بخشی را به‌دنبال داشته ‌است.

سیاسی‌راد افزود: علاوه بر ساماندهی فعالیت های جاری تولیدی و تجاری شرکت، تمرکز بر تکمیل مطالعات اکتشافی در چهار پهنه واقع در استان های کرمان، اصفهان، اردبیل و خراسان جنوبی و تکمیل عملیات اکتشافی در محدوده سه پروانه اکتشافی فعال قبلی، شرکت معادن کوثر طی دو ماه گذشته موفق به دریافت نه فقره پروانه جدید اکتشافی در استان های کرمان و اصفهان در موضوع مواد فلزی از قبیل مس و سرب‌ و‌ روی شده است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری شرکت معادن کوثر موفق به دریافت هفده فقره پروانه جدید اکتشافی در استان های اصفهان، کرمان و خراسان جنوبی شود.

سیاسی‌راد در پایان ضمن قدردانی از حمایت و همکاری سازمان اقتصادی کوثر در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های جدید شرکت و اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های  اکتشافی، معدنی و صنایع معدنی، ابراز امیدواری کرد: با تداوم اصلاحات ساختاری و پیگیری رویکردها و سیاست های جدید، شاهد ایجاد تحولی چشم‌گیر در ابعاد مختلف تولید و تجارت محصولات معدنی و صنایع معدنی در شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر باشیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار