اخبار سازمان / گزارش ویژه
شنبه   ۲۴ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۵
کد خبر: ۹۵۲
تعداد بازدید: ۶۶۵۷
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در حاشیه آئین افتتاح پروژه مزرعه ۵۵ هزار قطعه‌ای پرورش و تولید مرغ مادر گوشتی در منطقه کمتر توسعه یافته روستای قنداب از توابع شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران گفت: سازمان اقتصادی کوثر در زمینه‌های مختلف تولیدی فعالیت می‌کند که بخش عمده‌ای از آن در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان در بخش کشاورزی، گفت: حوزه گوشت سفید (مرغ و ماهی) یکی از تولیدات بخش کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر است که غالباً مجموعه‌های تولیدی آن بر پایه استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور می‌باشد، چه در مورد بهره برداری از سرمایه انسانی که نیرو‌های علمی، پرتوان و جوان هستند و چه در ساخت تجهیزات.

اسکندری تصریح کرد: همکاران ما در سازمان آن چه را که در کشور بشود تولید کرد را یا طراحی و تولید می‌کنند و یا این که از ظرفیت‌های مردمی که در تولید فعال اند، بهره می‌برند.

وی اظهار داشت: در سه سال اخیر پروژه‌های مختلفی را در زمینه مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار و آبزی پروری در کشور به بهره برداری رسانده ایم که امروز مجموعه فریمان را در قالب زنجیره تولید گوشت مرغ در استان خراسان رضوی افتتاح شد.

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: در آینده نزدیک پروژه‌ای بزرگ و منحصر به فردی در زمینه مرغ تخمگذار در کشور آماده افتتاح و بهره برداری در استان زنجان می‌باشد.

اسکندری تاکید کرد: همه این پروژه‌ها مصداق‌هایی از اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت علمی موجود در زمینه‌های مختلف در داخل کشور است.

وی با بیان این که پروژه فریمان با اعتبار حدود ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده، گفت: ۱۲ میلیارد تومان آن، آورده سازمان و ۶ میلیارد تومان مابقی نیز تسهیلاتی از بانک کشاورزی است که باید از همکاری‌های بسیار خوبی که آن بانک با سازمان در کل کشور داشته، تشکر کنم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر یاد آور شد: ارزش روز این مجموعه و تجهیزاتی که در آن بکار رفته، حدود ۳۵۰ میلیارد ریال است؛ یعنی اگر امروز می‌خواستیم در این پروژه سرمایه گذاری کنیم، قطعاً بیشتر از ۳۵۰ میلیارد ریال می‌بایست هزینه می‌کردیم، اما خوشبختانه این مزرعه که زنجیره تولید مرغ را در استان خراسان رضوی تکمیل می‌کند با ۱۸۰ میلیارد ریال تمام شده است.

اسکندری اظهار داشت: در حوزه تولیدات کشاورزی باید یادآور شد که مجموعه اجداد سازمان در کشور که پایه مرغ است، حرف اول را می‌زند، به طوری که تولید و حفظ یک جوجه از مجموعه اجداد معادل است با تولید ۱۳ تن گوشت مرغ و سپس مجموعه‌های تولیدی مرغ مادر در سازمان اقتصادی کوثر است که به طور مثال تولیدات پروژه افتتاح شده امروز یعنی مزرعه ۵۵ هزار قطعه‌ای پرورش و تولید مرغ مادر گوشتی فریمان معادل است با تولید سالانه ۵ / ۷ تن قطعه جوجه گوشتی یعنی ۱۵ هزار تن گوشت مرغ و با آغاز به کار این پروژه ظرفیت جدیدی به تولید کشور اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در پایان گفت: سازمان اقتصادی کوثر در زمینه‌های مختلف معادن، برق و الکترونیک و دیگر حوزه‌های اقتصادی فعالیت می‌کند که همه اقدامات آن‌ها مصداق اقتصاد مقاومتی است، زیرا که به خودکفایی کشور کمک می‌کنند.

انتهای پیام/
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار