سایر شرکت ها / عمران و ساختمان
يکشنبه   ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ / ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۵۶
تعداد بازدید: ۴۲۷۹

حضور موفق شرکت جمکو در نمایشگاه بین المللی نفت

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی ایران در حالی برگزار شد که شرکت جمکو حضوری فعال و موفق در این دوره از نمایشگاه داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی ایران شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ، «بیژن زنگنه» وزیر نفت ، مدیران ارشد صنعت نفت و گاز کشور ، سفرای خارجی مقیم ایران و همچنین جمع کثیری از نمایندگان شرکت های داخلی و خارجی در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه امسال که در فضایی به وسعت حدود 80 هزار متر مربع برگزار شد، یکهزار و 16 غرفه داخلی به نمایندگی از حدود 2 هزار و 500 شرکت و 811 غرفه خارجی به نمایندگی از حدود یکهزار و 500 شرکت از 37 کشور دنیا حضور داشتند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی ایران تا تاریخ 19 اردیبهشت ماه به کار خود ادامه داد. در این چهار روز ، شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) که از شرکت های زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر است به عنوان یکی از 2500 شرکت ایرانی حاضر در نمایشگاه امسال، حضور پیدا کرد.

جمکو با تجهیز غرفه ای با فضای مفید 47 مترمربع به ارائه توانمندی های خود اقدام کرد و این حضور با استقبال تعداد زیادی از نمایندگان شرکت های داخلی و خارجی مواجه شد.

بسیاری از مراجعه کنندگان اروپایی از اینکه یک شرکت ایرانی از توان تولید الکتروموتور با ظرفیت های بالا برخوردار است اظهار شگفتی می کردند.

شرکت های ایرانی که سالها مشتری ثابت محصولات جمکو هستند نیز برای انجام مذاکرات جدید و بازدید از آخرین دستاوردهای این شرکت در غرفه جمکو حاضر می شدند.


از سوی دیگر با رونمایی از موتورهای ضدانفجار ساخت جمکو، نمایندگانی از شرکت های پتروشیمی فعال در عسلویه و ماهشهر برای بررسی شرایط طراحی، تولید و عرضه موتورهای ضدانفجار ایرانی و جایگزینی آنها با موتورهای ضدانفجار اروپایی و آسیایی که پیش از این در واحدهای خود نصب کرده بودند در غرفه جمکو حضور یافتند.

برخی مدیران شرکت های پتروشیمی و شرکت های فعال در صنعت گاز، پس از بازدید از غرفه جمکو، خواهان برگزاری نشست های کارشناسی و فنی در خصوص توانمندی های این شرکت در طراحی و ساخت الکتروموتور و همچنین ارائه خدمات فنی و تعمیرات و اورهال الکتروموتورهای موجود پس از برگزاری نمایشگاه نفت شدند.

محصولاتی که از سوی شرکت جمکو در بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی ایران عرضه شد از تنوع منحصر به فردی برخوردار بود به طوری که دامنه شرکت های متقاضی آشنایی ، مذاکره و خرید از جمکو را از نظر نوع فعالیت گسترده کرده بود.

شاخص ترین محصولاتی که از سوی شرکت جمکو در این دوره از نمایشگاه ارائه شد بدین شرح است: 

** الکتروموتورهای فشار ضعیف LV

* الکتروموتورهای (11 تا 90 کیلووات) سری YD

الکتروموتورهای سه فاز سری YD از نوع آسنکرون القایی با پوسته چدنی است و از پر مصرف ترین نوع ماشین های الکتریکی در صنعت به شمار می رود . رتور این الکتروموتور ها از نوع قفسه سنجابی تزریق شده با آلومینیوم است. خنك كاري آنها با هوا و توسط فن خارجي صورت مي گیرد .محدوده تولید این محصولات در توانهای 11 تا 90KW  و در فریم سایزهای 160 تا 280mm قرار دارد؛ با توجه به سفارش مشتری، تولید توانهای پائین تر و فریم سایزهای دیگر نیز امکان پذیر است . اين موتورها دارای مشخصات قابل توجه از قبیل بازدهی بالا ، گشتاور راه اندازی نسبتا زیاد ، سر و صدای کم ، لرزش ناچیز و حرکت مطمئن هستند.

* الکتروموتورهای (75 تا 450 کیلو وات) سری YU

الکتروموتورهای سه فاز سری YU از نوع آسنکرون القایی است و به دلیل دارا بودن پوسته چدنی، از پر مصرف ترین نوع ماشین های الکتریکی در صنعت به شمار می رود . رتور این الکتروموتور ها از نوع قفسه سنجابی تزریق شده با آلومینیوم است. خنك كاري آنها با هوا و توسط فن خارجي صورت مي گیرد. محدوده تولید این محصولات در توانهای 75~450KW و در فریم سایزهای 315~400mm  قرار دارد . با توجه به سفارش مشتری تولید توانهای پائین تر و فریم سایزهای دیگر نیز امکان پذیر است . سری YU برای به حرکت در آوردن ادوات مکانیکی بدون استفاده از امکانات ویژه ، نظیر ماشین های ابزار ، هواکش ها ، پمپ ها و ... طراحی شده اند . اين موتورها دارای مشخصات قابل توجه از قبیل بازدهی بالا ، گشتاور راه اندازی نسبتا زیاد ، سر و صدای کم ، لرزش ناچیز و حرکت مطمئن هستند.

* الکتروموتور سری YJS

این الکتروموتورها از نوع آسنکرون القایی است که شباهت زیادی به سری YU داشته با این تفاوت که در توانها و سایزهای بالاتری تولید می شوند. از این الكترو موتورها می توان براي به حركت دراوردن انواع ماشينها با كاربرد عمومي مانند كمپرسورها ، تهويه ها ، پمپهاي اب در مقياس بزرگ و مانند آن استفاده كرد.

* الکتروموتور سری YK

محصولات سری YK، الکتروموتورهای آسنکرون با رتور قفسه سنجابی و پوسته ی فولادی ( Box Type) هستند . موارد کاربرد آنها در انواع ماشین های صنعتی نظیر کمیرسورها ، هواکش ها ، پمپ های آب در ابعاد مختلف و . . . است.

** الکتروموتورهای فشار متوسط(MV)

* الکتروموتورهای سری YK

محصولات سری YK، الکتروموتورهای آسنکرون با رتور قفسه سنجابی و پوسته ی فولادی ( Box Type) هستند . موارد کاربرد آنها در انواع ماشین های صنعتی نظیر کمیرسورها ، هواکش ها ، پمپ های آب در ابعاد مختلف و . . . است . ولتاژ تغذیه در محدوده 3 تا 6.6 KV متغیر است. کاربرد ویژه این الکتروموتورها در کمپرسور ها وپمپ های آب است.

* الکتروموتورهای سری* YR*

محصولات سریYR، الکتروموتورهای آسنکرون با رتور سیم پیچی شده و پوسته ی فولادی ( Box Type) هستند . موارد کاربرد آنها به عنوان محرک در انواع ماشین های صنعتی نظیر سنگ شکن ،آسیابها ،کمیرسورها و . . . است . ولتاژ تغذیه در محدوده 3 تا 6.6  KVمتغیر است.

* الکتروموتور سری YJS

این الکتروموتورها از نوع آسنکرون القایی است که شباهت زیادی به سری YU داشته با این تفاوت که در توانها و سایزهای بالاتری تولید می شوند. از این الكترو موتورها می توان براي به حركت دراوردن انواع ماشينها با كاربرد عمومي مانند صنایع مادر، كمپرسورها ، تهويه ها ، پمپهاي اب در مقياس بزرگ و مانند آن استفاده كرد.

**الکتروموتورهای خاص

* الکتروموتورهای گشتاور بالا

الکتروموتورهای سه فاز سری HD از نوع آسنکرون القایی است ، از پر مصرف ترین نوع ماشین های الکتریکی در صنعت به شمار می رود . رتور این الکتروموتور ها از نوع قفسه سنجابی تزریق شده با آلومینیوم است. خنك كاري آنها با هوا و توسط فن خارجي صورت مي گیرد. محدوده تولید این محصولات در توانهای 11~450KW و در فریم سایزهای 160~400mm قرار دارد. مهمترین مزیت این الکتروموتورها نسبت به سری YD , YU گشتاور راه اندازی بالاتر است.

الکتروموتورهای فشار قوی

این سری الکتروموتورها دقیقا مشابه سری YR,YK در سطح ولتاژ6.6 الی 11KV تولید می شوند. سایر شرایط ، مشابه سریهای یاد شده بصورت خاص قابل سفارش خواهد بود. کاربرد آنها در ماشین های صنعتی نظیر کمیرسورها ، تهویه ها و پمپ های آب در مقیاس بزرگ است.

* الکتروموتور باخنک کنندگی * IC511 *

الکتروموتورهای با روش خنک کنندگی IC511 از نوع پوسته ی فولادی است.  این الکتروموتورها آسنکرون و در دو نوع رتور قفسه سنجابی و روتور سیم پیچی هستند و در طیف گسترده ای از ولتاژ 3~11KV تولید می شوند . موارد کاربرد آنها در انواع متعدد ماشین های صنعتی نظیر کمیرسورها ، تهویه ها ، پمپ های آب در مقیاس بزرگ و . . . است .

* الکتروموتور با قابلیت کار با FC

 در این محصول بنا بر سرعت و توان مورد نیاز مصرف کننده ، تغییراتی در طراحی اعمال خواهد شد تا الکتروموتور توانایی کار با شرایط خاص را پیدا کند. این نوع الکتروموتور قابلیت طراحی برای کار با Driver را دارد.

* الکتروموتورهای راندمان بالا

الکتروموتورهای سری YD و YU، بنا به درخواست مشتری می تواند در محدوده الکتروموتورهای راندمان بالا طراحی شود.

در مجموع در چهار روز برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی ایران ، بیشتر حضور مراجعه کنندگان به غرفه جمکو برای اطلاع ، مذاکره و یا خرید الکتروموتورهای فشار ضعیف و فشار متوسط بود؛ اما بزرگترین شرکت های فعال در صنعت نفت ، صنعت گاز و صنعت پتروشیمی به منظور اطلاع ، مذاکره و یا خرید الکتروموتورهای خاص، الکتروموتورهای ضد انفجار و فشار قوی جمکو در غرفه این شرکت حضور می یافتند.

پایان/

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار