صفحه نخست /
چهارشنبه   ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۲۳
تعداد بازدید: ۳۰۹۴
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان دام و طیور:

سومین همایش بین‌المللی صنعت خوراک دام ۲۸ مرداد برگزار می‌شود

قائم مقام مدیرعامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان اینکه ۶۵۰ کارخانه خوراک دام در کشور با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، از برگزاری سومین همایش و نمایشگاه صنعت خوراک دام در ۲۸ مرداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی کوثر، مهدی مسعودی قائم مقام مدیرعامل اتحادیه کارخانجات خوراک دام ،طیور و آبزیان در نشست خبری سومین همایش بین المللی و نمایشگاه صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، به اهمیت برگزاری چنین همایش‌هایی اشاره کرد و گفت: این همایش و نمایشگاه جانبی در تاریخ 28 تا 30 مردادماه در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود که 50 کارشناس بین المللی در بخش تغذیه دام و طیور از کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و آسیا جهت ارائه نظرات کارشناسی در این همایش و نمایشگاه حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه از 10 کارخانه برتر و همچنین از پیشکسوتان حوزه دام و طیور تجلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: جایزه‌ای با نام «فیدکس اوارد» دیده شده تا به افراد برتر و همچنین بانوان فعال حوزه خوراک دام اهدا شود.

در بخش دیگری از این نشست حسین کیهانی رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم تا مزارع دامپروری را به سمت استفاده از خوراک دام صنعتی سوق دهیم، تصریح کرد: استفاده از خوراک خام یکی از مسائل آزاردهنده این حوزه است که باید برای آن فرهنگ‌سازی کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 650 کارخانه خوراک دام با ظرفیت اسمی 16 میلیون تن در کشور وجود دارد که برای 20 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است، اما به دلیل اقتصاد حاکم بر صنعت دام و طیور این کارخانجات 30 تا 40 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

همچنین تورج صارمی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بیش از 60 تا 70 درصد هزینه تولید دام را خوراک دام به خود اختصاص می‌دهد که بر کیفیت و سلامت دام نیز تأثیر می‌گذارد و ما در همین راستا باید اهمیت ویژه‌ای را برای کیفیت خوراک دام قائل باشیم.

وی به آمار تولید محصولات دامی در سال 95 اشاره کرد و گفت: بالغ بر 13 میلیون تن انواع محصولات دامی در سال گذشته تولید شده که بیش از 34 هزار میلیارد تومان سهم خوراک دام در تولید محصولات دامی بوده است که از این رقم 10 هزار میلیارد تومان آن مربوط به صنعت تولید خوراک دام در کارخانجات کشور بوده و بقیه وابسته به مراتع، پس‌چَر و سایر اقلام خوراک علوفه‌ای بوده است.

صارمی به آمار گردش مالی انواع خوارک دام در دنیا در سال 2016 اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیارد تن انواع خوراک دامی در 30 هزار واحد دامی دنیا به ارزش 469 میلیارد دلار تولید و استفاده شده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهاد کشاورزی به این نکته اشاره کرد که 10 کشور بزرگ دنیا از جمله چین، آمریکا، فرانسه، اسپانیا، مکزیک، روسیه، هندوستان، آلمان و ژاپن به عنوان عمده تولیدکنندگان خوارک دام محسوب می‌شوند که بیش از 60 درصد بازار را در اختیار دارند و هر یک به تناسب ظرفیت‌های تولیدی خود فعالیت می‌کنند.

وی به روند توسعه صنایع خوراک دام در کشور هم اشاره کرد و اظهار داشت: 54 سال قبل تنها یک واحد تولید خوارک دام در کشور فعال بود که این رقم پیش از انقلاب به 6 واحد رسیده و در طول 30 سال اخیر تاکنون 650 واحد فرآوری خوراک دام در کشور داریم که در سال گذشته نزدیک به 8.6 میلیون تن خوراک دام تولید کرده‌اند، در حالی که 50 هزار میلیارد تومان در این صنعت سرمایه‌گذاری شده و ظرفیت اسمی آن 19 میلیون تن است.

وی همچنین در مورد استفاده از بقایای محصولات کشاورزی در صنعت خوراک دام کشور هم اظهار داشت:‌بالغ بر 19.5 میلیون تن بقایای محصولات کشاورزی تولید می‌شود و 5.5 میلیون تن نیز مربوط به بقایای کارخانجات صنعتی است که می‌تواند در خوراک دام مورد استفاده قرار گیرد. در همین راستا سال گذشته توانستیم 3 هزار تن بقایای سرشاخه پسته، خرما، نیشکر، تفاله مرکبات گوجه‌فرنگی و بقایای سیب‌زمینی را صرف تغذیه دام کنیم و حتی برای استفاده‌کنندگان مشوق‌هایی را هم پیش‌بینی کردیم.

صارمی همچنین این نکته را هم عنوان کرد که در صنعت طیور ما بیشتر از 3 یا 4 نوع نهاده و آن هم به صورت وارداتی استفاده می‌شود که ما خوراک‌های کمتر رایج را توصیه کردیم و طرح مشترکی در این زمینه با معاونت زراعت جهاد کشاورزی در دست پیگیری داریم که کشت علوفه‌هایی همچون سوربن، چغندر علوفه‌ای، ارزن و تاج خروس که نیاز آبی کمتری دارند و به شوری آب مقاوم هستند را مورد استفاده قرار دهیم.

انتهای خبر/

منبع: فارس
آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار