سایر شرکت ها / عمران و ساختمان
شنبه   ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۴
کد خبر: ۸۵۷
تعداد بازدید: ۴۸۲۴
ارسال نامه مدیرعامل شرکت شهاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت:

آمادگی شرکت شهاب برای تأمین کسری بازار و فروش با قیمت مصوب سازمان حمایت

تحقق عینی

 

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر شریعتمداری

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

 

با سلام و احترام؛

     انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) با اتکا به ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی به پیروزی رسید و همین پیروزی الگویی ساخت تا در مقاطع مختلف هرجا به ظرفیت‌های درونی کشور تکیه نمودیم پیروز شویم و بالعکس، که نمونه‌های بارز آن پیروزی در هشت سال دفاع مقدس مشهود است.

ما بر این باوریم که رسالت اصلی همه مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی، به ویژه در مقطع حساس کنونی کشور حفظ اصول بنیادین و فعلیت بخشیدن به شعارهای اصلی انقلاب در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی است.

حفظ و ارتقای روحیه " ما می‌توانیم " که بارها مورد تأکید امام راحل عظیم الشأن (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) نیز قرار گرفته و مصداق بارز آن حمایت از کالای ایرانی است، تنها از ترکیب کار و سرمایه و با استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی بومی در زمینه ابتکار و خلاقیت حاصل می‌شود که اگر در شاهراه اصول ابلاغی اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد، شاهد رونق اقتصاد ملی با دو شاخصه درون‌زایی و برون‌گرایی خواهیم بود.

رونق کالای ایرانی، مسلتزم  حمایت دولت از کالای ایرانی و مدیریت واردات، الزام تولیدکنندگان به مقوله کیفیت و قدرت رقابت‌پذیری، نقش و جایگاه مردم در حمایت از کالای ایرانی به عنوان مصرف‌کننده است.

همانگونه که مستحضرید شرکت شهاب با بیش از 6 دهه فعالیت در زمینه تولید محصولات صوتی تصویری و لوازم خانگی، همچنان تمام محصولات خود را با امکانات پیشرفته و به روز و با قیمتی بسیار مناسب و ارزان تر از  برندهای خارجی، به جامعه ایرانی عرضه می نمائید. کسب استانداردهای جهانی توسط محصولات این شرکت نشان می دهد کیفیت محصولات شرکت شهاب مطلوب و قابل رقابت با برندهای مشابه خارجی است. این شرکت توانسته است گواهینامه ها و تندیس های داخلی و بین المللی فراوانی از جمله تندیس رضایتمندی مشتریان را از آن خود نمائید.

اکنون شرکت شهاب در حوزه ظرفیت تولید، توان ساخت و تهیه تمامي دستگاه هاي الكتريكي، الكترونيكي و الكترومكانيكي با كاربردهاي خانگي، اداري، تجاري و صنعتي در زمينه هاي دستگاه هاي صوتي - تصويري، چند رسانه اي، اندازه گيري، فناوري اطلاعات و تولید انواع تلويزيونCURve ، 3D ، LED را دارد.

اساسنامه و مرامنامه شرکت شهاب منطبق و در تناظر با تحقق اصول اقتصاد مقاومتی است. در همین راستا می توان به اصل دوم درباره دانش بنیان کردن اقتصاد، اصل سوم مبنی بر رقابتی کردن، اصل پنجم درباره ایجاد ارزش افزوده در تولید، اصل هفتم یعنی تاکید بر اتقای کیفیت و اصل دهم درباره بهبود شرایط در بازرگانی خارجی و تراز بازرگانی خارجی اشاره نمود.

ذکر این نکته ضروری است که در شرایط فعلی بیش از 50 در صد از سهم بازار در اختیار برندهای خارجی بوده و حدود 20 تا 30 درصد سهم بازار داخلی در اختیار محصولات قاچاق می باشد به گونه ای که سالانه حدود 600 هزار تلویزیون به کشور قاچاق می شود که صدمات شدید این قاچاق به تولید داخلی و از بین رفتن فرصتهای شغلی از تبعات بدیهی آن است. به غیر از تبعات اقتصادی، از آنجا که کالای ایرانی، محصول اعتماد به نفس و خودباوری ملی است؛ هرگونه اقدامی که منجر به کاهش تولید و مصرف کالای وطنی شود؛ قطعا تبعات فرهنگی دراز مدتی نیز به همراه خواهد داشت. 

اکنون و در سال حمایت از تولید ملی و با توجه به وضعیت فعلی کشور که افزایش تولید ملی تاثیرات مستقیم بر کاهش نوسانات قیمت ارز نیز دارد؛  شرکت شهاب آمادگی دارد  در صورت حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر تلویزیون با تكميل سبد كالاي لوازم خانگي، محصولاتي از قبيل: جارو برقي، ماشين لباسشويي، سينماي خانگي را توليد و به قیمتهای مصوب سازمان حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده در راستای تنظیم بازار با حداكثر استفاده از توان توليدي (در صورت نیاز فعالیت در 3 شیفت کاری) در انجام این امر محقق گردد.

هادی غلام‌زاده

                                                                                               مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار