اخبار سازمان / گزارش ویژه
دوشنبه   ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۹۸
تعداد بازدید: ۳۱۵۷
پیام مدیرعامل سازمان به مناسبت شروع سال ۹۹ و آغاز فعالیت سازمان در سال جهش تولید
 
باسمه تعالی
 
به نام خداوند متعال و با استعانت از درگاه او که ملجأ و پناه همه نیازمندان است، فرارسیدن سال جدید که با اعیاد فرخنده شعبانیه مقارن شده را خدمت همه ملت بزرگ ایران و همکارانم در سازمان اقتصادی کوثر تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم به برکت متولدین این ماه، امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، حضرت زین‌العابدین (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و مولای غایب از نظرمان، آقا امام زمان (عج)؛ سال ۱۳۹۹ برای همه مردم عزیز کشورمان خصوصاً همکاران سازمان و خانواده‌های محترم آنان سالی همراه با موفقیت و سلامتی باشد.

تعدد وقایع و حوادث مهم در سال ۹۸ و درس‌های ارزنده پس از هرکدام آن‌ها، این سال را برای همیشه در اذهان ملت ما برجسته نگاه خواهد داشت. سالی که با بحران سیل و حمله ملخ‌ها به مزارع کشاورزی در برخی نقاط کشور آغاز شد و با بیماری کرونا پایان یافت، اما بیش از هر چیز انسجام و از خودگذشتگی مردم در کمک‌رسانی به هم‌وطنان و همراهی اکثریت جامعه با دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده مراکز مسئول را هویدا کرد.

سال ۹۸، سال افتادن نقاب منافقانه از چهره دشمنان انقلاب با اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ علیه معیشت مردم و به راه انداختن فتنه بنزینی بود که مردم انقلابی ما علی رغم فشار سنگین مشکلات اقتصادی، پس از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب بار دیگر به صحنه آمده و از فتنه‌گران برائت جستند. این حضور پیامی روشن به برخی مسئولین کشور داد که مردم فارغ از جناح‌ بندی‌های سیاسی، بیش از هر چیز پشتیبان ولایت‌ فقیه هستند.

همچنین در سالی که گذشت، آمریکای جنایتکار دست به ترور سرداران محبوب جهان اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس آلود. در مقابل؛ مردم نجیب این مرز و بوم با حضور چند ده میلیونی در تشییع این شهدای مقاومت، پاسخ کوبنده‌ای به استکبار جهانی داده و مطالبه انتقام سر دادند. مطالبه‌ای که رنگ واقعیت گرفت و ابهت پوشالی آمریکا را که پس از جنگ جهانی دوم کسی حتی خواب حمله به پایگاه‌های این کشور را هم نمی‌دید، فروریخت. هنوز هم تبعات خون پاک حاج قاسم و آن سیلی محکم سپاه بر صورت آمریکا ادامه دارد و آمریکایی‌ها در حال تخلیه پایگاه‌های نظامی مختلف خود در منطقه هستند.

با ظهور پدیده شومی به نام داعش، همه ما چند سالی بود که حاج قاسم را می‌شناختیم و مجاهدت‌های او را به عینه می‌دیدیم. او مصداق بارز آیه شریفه «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» بود. آن لرزه اندازنده بر تن سردمداران داعش، به هنگام نوازش کودکان آواره از جنگ، چونان پدری مهربان بود و برای یاری رساندن به سیل‌زدگان خوزستان یا اقامه عزا در ایام فاطمیه پیشگام بود. شهید سلیمانی فارغ از تمام گرایش‌های سیاسی، حقیقتاً تمام عمر خود را صرف جهاد در راه خدا نمود تا در نهایت به دستور یکی از شقی‌ترین افراد روی زمین به فیض شهادت نائل آمد. ایشان مردی بود که به قول رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) معادلات امریکا در منطقه را به هم ریخت. این منش حاج قاسم و خستگی‌ناپذیری او بایستی سرلوحه همه ما قرار گیرد.

اما امتحان و ابتلای عظیمی که در کل دنیا به واسطه شیوع ویروس کرونا پدید آمد، بی‌شک بزرگ‌ترین حادثه جهانی پس از جنگ جهانی دوم است. ویروسی که مرز و نژاد نمی‌شناسد و با شیوع گسترده خود، موجب بروز رفتار‌هایی عجیب از مدعیان دروغین تمدن و فرهنگ شده است. چه کسی گمان می‌کرد کشور‌هایی که تا دیروز متحد استراتژیک یکدیگر بودند، امروز محموله‌های حاوی ماسک‌های بهداشتی یکدیگر را سرقت کنند؟! قبلاً مگر می‌شد باور کرد که مدعیان پیشرفت‌های پزشکی، ناتوان از درمان بیمارانشان، به ناچار برخی از آنان را به حال خود واگذارند تا بمیرند؟!

سربلند بیرون آمدن از این ابتلای عظیم برای کشور ما مگر با عنایت خداوند متعال، دست نیاز بلند کردن به درگاه او، رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا و حضور پرشور مردم و مسئولین در رفع نیاز‌های درمانی و اقتصادی ناشی از این بیماری محقق نمی‌شود. به این بهانه مجدداً همه همکارانم در سازمان اقتصادی کوثر را به نقش‌آفرینی در موارد یاد شده دعوت می‌نمایم و نوید می‌دهم با عنایات خاص امام زمان (عج) و رعایت جوانب بالا، این بیماری خیلی زود از کشور امام زمان (عج) رخت برخواهد بست.

همکاران عزیز! همان‌گونه که می‌دانید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سال جدید را سال «جهش تولید» نام نهادند و از همگان خواستند در برنامه‌ریزی‌های خود به گونه‌ای عمل نمایند که این شعار به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند. از الزامات تحقق این شعار، ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی از طریق تولید محصولات دانش‌بنیان، همت گماشتن آحاد مردم به مصرف کالای داخلی، کاهش ضایعات در تولید و کاهش هدر رفت منابع ارزشمند، جلوگیری مسئولین از واردات کالا‌های دارای مشابه داخلی یا دارای توان تولید در داخل، بهینه‌سازی زنجیره‌های تولید و بها دادن به منابع و ظرفیت‌های مغفول داخلی، مبارزه جدی با پدیده قاچاق کالا و هدایت سرمایه‌ها به سمت شکوفایی زمینه‌های تولید ملی بیشتر از طریق مسدود نمودن زمینه‌هایی نظیر بازار‌های راکد و غیرمولدی، چون زمین، ارز، طلا و ... است.

برای اینکه بتوانیم شعار سال ۹۹ را محقق سازیم باید چند استراتژی مهم را مدنظر داشته باشیم. شفافیت اقتصادی که دستاورد آن مردمی‌تر شدن فرایند‌های سازمانی و افزایش مشارکت مردمی است. اقتصاد دانش بنیان که مستلزم توجه به نیروی جوان و متخصص است. استقلال اقتصادی که توجه ویژه به ظرفیت‌های موجود و بهینه‌سازی تولید، توزیع و مصرف را می‌طلبد و همچنین اتحاد و مشارکت همه اجزای تولید در کشور من جمله دولت، مردم و تولیدکننده‌ها. بر همین اساس؛ در سازمان اقتصادی کوثر دو چشم‌انداز مهم در سال جدید ترسیم شده است. اول آن‌ که اجزاء مختلف سازمان در سال جدید مسیر بورسی شدن را با قدرت بیش‌ازپیش بپیمایند و از همین روست که سازمان اقتصادی کوثر در بازار سرمایه پیش‌قدم است و دوم تقویت جایگاه علمی اجزاء سازمان با تلاش برای تولید کالا‌ها و خدمات دانش‌بنیانی و استفاده از توانایی‌های بالقوه‌ی موجود در سازمان که می‌تواند ما را به اهداف پیش رو نزدیک‌تر سازد. بی‌شک دستیابی به هر دو چشم‌انداز فوق با عنایت به توان و ظرفیت بالای هرکدام از بخش‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر امکان‌پذیر است و با عنایت و لطف الهی و نظر خاص امام زمان (عج) می‌توانیم کشور اسلامی ایران را به بالاترین درجات رشد اقتصادی برسانیم.
در پایان برای همه مردم سرزمینمان و به‌ویژه خانواده محترم سازمان اقتصادی کوثر، در سال جدید سلامتی و خیر و سعادت دنیا و آخرت را در پناه حق آرزومندم.

 

محمدرضا اسکندری

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت‌مدیره سازمان اقتصادی کوثر

 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار