سایر اخبار / سایر شرکت ها
سه‌شنبه   ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۲
تعداد بازدید: ۴۰۶۶
در راستای اجرای قوانین بازار اوراق بهادار

صدور مجوز فعالیت سبدگردان فراز

سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای اجرای قانون بازار اوراق بهادار، مجوز فعالیت شرکت سبدگردان فراز را صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، شرکت سبدگردان فراز در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب آذرماه ۱۳۸۴ و بازگشت به تعهد موضوع نامه شماره ۱۰۳۴۸۴/۱۲۳ مورخ ۹۹/۱۲/۵ مجاز است با رعایت قوانین و مقررات، مبادرت به فعالیت سبدگردانی کند.  

این شرکت با شماره ثبت ۵۶۷۸۸۳ و شناسه ملی ۱۴۰۰۹۵۵۴۶۳۸ مورخ ۱۲ آبان ۱۳۹۹ و سرمایه اسمی یکصد میلیارد ریال نزد اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران و شماره ثبت ۱۱۷۶۱ مورخ ۲۱ آبان ۱۳۹۹ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) ثبت و هم اکنون موفق به اخذ مجوز فعالیت مجاز به سبدگردانی شده است.
بابک اسماعیلی مدیرعامل شرکت سبدگردانی فراز با اعلام برنامه‌های این شرکت گفت: راه اندازی ۴ صندوق سرمایه گذاری شامل یک صندوق با درآمد ثابت برای مدیریت منابع سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه، یک صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی برای بازارگردانی اختصاصی شرکت‌ها و نهاد‌ها به‌ویژه شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر که در بازار حضور دارند همانند «زکوثر»، «بزاگرس»، «وآوا»، «زشریف»، «زماهان» و «غدام» و راه‌اندازی یک صندوق ETF و یک صندوق سهامی از جمله برنامه‌های راهبردی شرکت سبدگردان فراز خواهد بود.

بابک اسماعیلی مدیرعامل سبدگردان فراز با تاکید بر اینکه شرکت در بحث مشاوره سرمایه‌گذاری و تامین مالی جمعی هم برنامه‌هایی جامع دارد، گفت: هدف این است که سرمایه‌گذاری‌های خرد را بر پایه یک مدل مشارکت از طریق سکوی مالی جمعی تجمیع کنیم به ویژه برای طرح‌های سازمان اقتصادی کوثر و کسب و کار‌های نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه که در این سازمان وجود دارد.

اسماعیلی ایجاد شعب و نمایندگی در سراسر کشور را یکی از برنامه‌های اصلی سبدگردان فراز دانست و افزود: به دنبال اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم تا بتوانیم در استان‌ها و شهر‌های کشور نمایندگی‌هایی را با هدف گسترش بازار و خدمت رسانی به هموطنانمان راه‌اندازی کنیم. وی همچنین با اشاره به برنامه‌های «فراز» برای سال ۱۴۰۰ گفت: چهار برنامه را برای سال آینده در نظر داریم که شامل اخذ مجوز فعالیت پردازش اطلاعات مالی، رتبه‌بندی، عرضه و پذیرش هستند و برنامه‌های مفصلی در این خصوص خواهیم داشت.

شایان ذکر است بر اساس قانون بازار اوراق بهادار مصوب ۸۴، سبدگردان ها، نهاد‌های مالی هستند که شخصیت حقوقی دارند و در قالب قراردادی مشخص و به منظور کسب انتفاع به خرید و فروش اوراق بهادار برای سرمایه گذاران می‌پردازند. سرمایه گذارانی که دانش لازم را برای خرید و فروش سهام در بازار ندارند، می‌توانند به شرکت‌های سبدگردان مراجعه کنند تا از طریق نیرو‌های متخصص این شرکت‌ها به خرید و فروش سهام در بازار بپردازند.

خاطرنشان می‌سازد شرکت سبدگردان فراز وابسته به سازمان اقتصادی کوثر می‌باشد که در راستای سیاست‌های راهبردی و ابلاغی بالادستی دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر شفاف سازی و مردمی کردن اقتصاد، تا به امروز بیش از ۸۰ درصد پرتفوی خود را در بازار سرمایه عرضه کرده است و نماد‌های زکوثر، بزاگرس، وآوا، زماهان، زشریف و غدام متعلق به این سازمان در بازار سرمایه حضور داشته و شرکت‌های دیگری را نیز در صف پذیرش و عرضه دارد. پیشتر نیز از این سازمان نماد‌های وسبحان و وبوعلی در بازار سرمایه حضور داشته اند.
 
صدور مجوز فعالیت سبدگردان فراز
 
انتهای پیام / 
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار