رهنمود / گزارش ویژه
يکشنبه   ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۰۱:۴۹
کد خبر: ۱۴۳۳
تعداد بازدید: ۱۷۱۴
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین رونمایی از سامانه امصاک:

باید بانک اطلاعات مدیران ایجاد شود و اطلاعات آن را مدام به روز کرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین رونمایی از سامانه امصاک:
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر و به نقل از سایت «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد (امصاک) که روز دوشنبه سوم آبان ماه در سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد، با اشاره به سرمایه‌گذاری کشور‌های توسعه یافته در حوزه فناوری گفت: در روایت‌های دینی ما دستورالعمل‌هایی برای گزینش حاکمان وضع شده است که اصول آن در برخی بخش‌ها رعایت نمی‌شود، اما لازم است برای اصلاح امور دلایل مستند وجود داشته باشد و انتخاب مدیر کارآمد بر اساس اصل شفافیت صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهداف رونمایی سامانه امصاک گفت: دلیل ایجاد این سامانه، نظام ارزیابی نبوده است و سابق بر این اقداماتی برای شایسته‌گزینی مدیران وضع شده است، اما با توجه به دستورالعمل‌ها آثار آن را در جامعه مشاهده نمی‌کردیم، اما با راه‌اندازی این سامانه می‌توان نتایج را در دستگاه‌های مختلف مشاهده کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأکید رئیس جمهور برای انتخاب مدیران بر اساس شایسته‌سالاری، عنوان کرد: رئیس جمهور تأکید داشتند که نباید تنها شعار داد و توقع ایجاد کرد. برای همین بیشتر از یک ایده خوب نتیجه برای ما اهمیت دارد که لازمه آن شفافیت برای انتخاب مدیر است. باید ارزیابی انجام شود و سپس آزمون استاندارد انجام گیرد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با انتقاد از اینکه برخی مدیران با معرفی برخی افراد انتخاب می‌شوند، گفت: استعدادیابی به تنهایی کافی نیست و باید علاوه بر آن آموزش ضمن خدمت و کارآموزی برای انتخاب مدیران وجود داشته باشد و در نهایت باید بانک اطلاعات مدیران ایجاد شود و اطلاعات آن را مدام به روز کرد ضمن اینکه نظارت بر مدیران نیز در این مسیر مهم است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمین سازمان مهم کشور است که حدود ۱۴۰۰ مدیر در بنیاد وجود دارد و بر اساس قانون وظیفه داریم برای کادرسازی در نظام اسلامی، جامعه ایثارگری را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رشد دهیم و رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان امور اداری و استخدامی می‌توانند تجارب خود را از این سامانه در اختیار سایر سازمان‌های کشور قرار دهند، گفت: باید برای انتخاب مدیر شایسته آزمون و استعلام صورت بگیرد و در نهایت در کمیته انتصابات مدیر مورد نظر انتخاب شود هرچند انتخاب مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با انتخاب سایر مدیران متفاوت است، اما می‌توان این تجربه را انتقال داد.
 
انتهای پیام /

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار