اخبار سازمان / گزارش ویژه
دوشنبه   ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۴۴۳
تعداد بازدید: ۲۷۲۹

تشریح فرآیند‌های جاری ارزیابی منابع انسانی در کانون توسعه مدیریت سازمان

پس از رونمایی از سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد (امصاک) و انجام آزمون¬های روانشناسی، علیرضا یوزباشی مشاور مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر در حوزه توسعه مدیریت و مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران این سازمان از آغاز به کار فرآیند ارزیابی و بررسی کاربران پذیرش شده در مرحله نخست خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، علیرضا یوزباشی، مشاور مدیر عامل سازمان در حوزه توسعه مدیریت و مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران از آغاز به کار این کانون در ادامه فرآیند ثبت نام کاربران در سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد «امصاک» خبر داد.

یوزباشی در توضیح فرآیند ارزیابی گفت: ابزار‌های مورد استفاده در فرآیند استعدادیابی شامل آزمون­های روانشناسی، مصاحبه، بحث گروهی، ایفای نقش و ارائه شفاهی است تا در نهایت مدل شایستگی برای افراد شرکت کننده سنجیده شود. در آغاز فرآیند به شرکت کننده در خصوص شیوه و هدف ارزیابی توضیحاتی داده می‌شود و سپس بحث گروهی در مورد یک موضوع خاص صورت می‌گیرد و در ادامه مصاحبه انفرادی با روانشناس و بعد از آن مجدداً بحث گروهی انجام خواهد شد. در مرحله پایانی، یک تمرین تحلیلی انفرادی در یک موضوع مشخص به داوطلبان داده می‌شود.

مشاور مدیرعامل سازمان در حوزه توسعه مدیریت اظهار داشت: در این مرحله، روزانه ۱۶ نفر ارزیابی می‌شوند که در این فرآیند چهار ارزیاب ماهر حضور خواهند داشت. وی افزود: در مدل شایستگی بومی برای سازمان اقتصادی کوثر که از آن بهره برداری شد معیار‌هایی مثل اسناد بالادستی سازمان و همچنین مصاحبه با معاونت­ها، مدیران و متخصصان مد نظر قرار گرفت و در نهایت چهار مدل شایستگی بومی برای اعضاء هیئت مدیره، مدیران عامل، مدیران ستادی و مدیران شرکتی استخراج گردید.

علیرضا یوزباشی مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران سازمان یادآور شد: پس از اتمام مراحل ارزیابی، ارزیابان کانون در یک بحث و بررسی درخصوص نمرات شرکت کنندگان به جمع بندی خواهند رسید و این نتایج و بازخورد‌ها به صورت یک گزارش ارائه می‌شود تا مدیران مربوطه از آن به عنوان یک خزانه استعداد بهره­مند شوند. این اطلاعات نوعی بانک منابع انسانی محسوب می­شوند که برای استقرار و جایابی مناسب سرمایه انسانی در ساختار سازمانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی همچنین گفت: قرار است این فرآیند به یک الگو در سازمان تبدیل ­شود و این از تأکیدات مدیر عامل محترم سازمان است و مقرر شد تا مبنای صحیحی برای سنجش کیفیت عملکرد کارکنان و به تناسب آن بهره مندی عادلانه از مزایای مربوطه مد نظر قرار گیرد. از سوی دیگر ساختار سازمانی و راهبری آموزشی نیاز به اصلاح دارد. بنابر این ساختار کانون ارزیابی مستقل در نظر گرفته شده است.  
 
 
 
انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار