رهنمود / بیانات
يکشنبه   ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۵۷۰
تعداد بازدید: ۱۳۷۴
رئیس جمهور در دیدار با جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا:

پیام شهدا به خدمتگزاران کشور، خدمت خالصانه و باز کردن گره‌های زندگی مردم است

جمعی از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس به همراه خانواده‌های خود با حضور در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری با رئیس جمهور دیدار کردند.
پیام شهدا به خدمتگزاران کشور، خدمت خالصانه و باز کردن گره‌های زندگی مردم است
 
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری با جمعی از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس و خانواده‌های صبور آنان دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار شهدا را بزرگترین سرمایه‌های کشور و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی توصیف و تصریح کرد: شهدا از نخستین کسانی بودند که مسیر ترسیم شده از سوی امام راحل برای جمهوری اسلامی را پیمودند و خون آنان همواره چراغ راه ما برای پیمودن این مسیر نورانی است.

رئیس جمهور در تبیین پیام امروز شهدا به مسئولان و مدیران خاطر نشان کرد: پیام شهدا به خدمتگزاران کشور، خدمت خالصانه و باز کردن گره‌های زندگی مردم با اتکال به خدا و تکیه به داشته‌ها و توانمندی‌های کشور است و این توصیه اکنون سرلوحه دولت سیزدهم است.

آیت الله رئیسی افزود: وجه مشترک وصیت‌نامه همه شهدا تاکید به تبعیت از، ولی فقیه در مسیر دفاع از دین و انقلاب اسلامی است و امروز همچنان پیام شهدا در فضا طنین‌افکن است و گوش شنوا می‌خواهد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه شهدای ما ادامه دهندگان راهِ نورانی شهدای عاشورا هستند، گفت: عاشورا زنده ماند، چون انسان‌ساز و تحول‌آفرین است و گذر زمان یا عوامل دیگر نمی‌توانند یاد عاشورا را از اذهان پاک کنند. از همین رو یاد و راهِ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

رئیس جمهور افزود: پیام شهدا همواره در جهان طنین‌افکن است و اگر کسی گوش شنوا داشته باشد پیام شهدا را می‌شنود که پیام آنها، پیام بندگی خدا، دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی در مقابل دشمنان دین و انقلاب، خدمتگزاری خالصانه به مردم، زدودن همه زشتی‌ها و مفاسد از جامعه اسلامی، گسترش خیر و مهربانی و عطوفت با مردم است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بیش از هر زمانی در جهان می‌درخشد، اظهار داشت: امروز همه شاهد هستند که جمهوری اسلامی با عظمت و مستقل به مسیر خود ادامه می‌دهد و یکی از ستون‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی همین خانواده‌های شهدا هستند که دلداده انقلاب بوده، هستند و خواهند بود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دشمنان و کسانی که خون بهترین جوانان این سرزمین را بر زمین ریختند، نتوانستند به اهداف‌شان برسند، افزود: هر کس امروز به عزت نظام اسلامی بنگرد و ذلت صدامیان و دشمنان انقلاب اسلامی را ببیند به روشنی درخواهد یافت که بدخواهان این انقلاب و نظام نتوانستند به اهداف‌شان برسند.

رئیس جمهور با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد همه شهدا و ایثارگران، توفیق خدمت به خانواده شهدا و جانبازان را فرصتی گرانبها توصیف کرد که باید خالصانه و مخلصانه از آن برای خدمت به جانبازان، مادران، پدران، همسران و فرزندان ایثارگران بهره گرفت.

دکتر رئیسی با اشاره به سخنان مادر شهیدان خالقی‌پور در ابتدای این مراسم، خاطرنشان کرد: مادر شهیدان خالقی‌پور به عنوان یکی از خیل عظیم مادران و همسران صبور و بصیر شهدا در عمل و نه صرفا در بیان نشان داد که زینب‌وار پای انقلاب اسلامی ایستاده اند. بنده خاضعانه به همه مادران و پدران و خانواده شهدا و جانبازان ادای احترام می‌کنم و روحیه بلند و صبوری آنان را برای خودم بهترین کلاس درس مسئولیت‌پذیری می‌دانم.

رئیس جمهور مادران، پدران، همسران و خانواده شهدا را حجت‌های خدا روی زمین دانست و گفت: همه ما مسئولان نزد این حجت‌های خدا و در محضر پروردگار عالم مسئول حفظ دستاورد‌های شهدا و ادامه راه آنان هستیم و کمترین کاری که در این مسیر می‌توانیم انجام دهیم خدمت خالصانه به خانواده شهداست.

پیش از سخنان رئیس جمهور، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی و مادر ۳ شهید خالقی‌پور در سخنانی کوتاه از عملکرد دولت مردمی در خدمت به مردم و خانواده شهدا در مدت کوتاه سپری شده از آغاز فعالیت آن، قدردانی کردند. همچنین گروه سرودی از فرزندان شهید مدافع حرم، سرودی حماسی و زیبایی در حضور رئیس جمهور و میهمانان اجرا کردند.

پیش از این مراسم نیز سیزدهمین جلسه هیات امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران به ریاست آیت‌الله رئیسی تشکیل شد و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی گزارشی از برنامه‌های سال آینده این بنیاد ارائه کرد.
 
انتهای پیام/ 
 
آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار