اخبار سازمان / گزارش ویژه
شنبه   ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۸۲۹
تعداد بازدید: ۱۵۴۱

گزارش سفر مدیرعامل سازمان به استان‌های قزوین و آذربایجان شرقی

سفر استانی ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به همراه هیاتی از مدیران سازمان اقتصادی کوثر به استان‌های قزوین و آذربایجان شرقی به منظور بازدید از مزارع شرکت کشت و صنعت شریف آباد و کارخانجات شرکت تولید سیم و کابل سیمکات و هادی برق از سه شنبه ۱۴۰۱/۷/۲۶ آغاز و در ساعات پایانی چهارشنبه ۱۴۰۱/۷/۲۷ خاتمه یافت.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، سه شنبه و چهارشنبه ۲۶ و ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ دکتر ناصر فخاری به همراه جمعی از مدیران ارشد سازمان از شرکت‌های تابعه سازمان در دو استان قزوین و آذربایجان شرقی بازدید کردند.

این سفر که به میزبانی دو شرکت بزرگ کشت و صنعت شریف آباد و سیمکات انجام شد آقایان: مهدی آل ابراهیم معاون توسعه منابع و پشتیبانی، علیرضا یوزباشی مدیرعامل شرکت توسعه کسب و کار رویش کوثر، کامران کامرانی مدیرکل حوزه ریاست، مرتضی خلفی زاده مشاور مدیرعامل سازمان و کارکنان روابط عمومی ستاد سازمان،  دکتر ناصر فخاری را همراهی کردند.

 

بازدید از مزارع و نیروگاه بیوگاز شریف آباد

 

سفر مدیران سازمان اقتصادی کوثر در روز سه شنبه با بازدید از مزارع، کارگاه ها و نیروگاه بیوگاز شرکت کشت و صنعت شریف آباد آغاز شد. پس از بررسی های میدانی، نشست ارزیابی و نظارت بر عملکرد مدیران شرکت با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و ارائه گزارش اهم اقدامات مدیران این شرکت توسط مهندس غلامی مدیرعامل این شرکت منعقد شد.


وی در تشریح راهی که مدیریت شریف آباد تا نقطه کنونی پیموده اجمالا به دستاوردهایی همچون: حضور شریف آباد در بازارهای منطقه ای و عرصه گشایی در صادرات فرآورده ها به کشورهای همجوار، حاکمیت انضباط مالی، تودیع دیون و افزایش چندین برابری نقدینگی شرکت، کاهش ۴۵ درصدی هزینه های تولید، رکورد زنی در فروش، رسیدن به جایگاه نخست در میان شرکت های کشت و صنعت در بازار سرمایه، شناسایی سود خالص عملیاتی ۵۰۰ میلیارد ریالی، پرداخت به موقع سود از طریق سجام به سهامداران، همکاری با مجموعه های دانش بنیان در راستای زدایش چالشها و... تهیه گزارش حسابرسی بدون بند و در کمترین زمان ممکن اشاره داشت.


وی همچنین مواردی مانند: پیشتازی شرکت شریف آباد در میان شرکت های کشت و صنعت در اغلب شاخص های اقتصادی نسبت به سایر شرکت های بزرگ پرورش دام سنگین، افزایش ۶۰۰ راس دام دوشا به ظرفیت تولید، ایجاد بهره وری در حوزه آبی و تصفیه پساب ها، پیشرفت عملیات نیروگاه بیوگاز با هدف حفاظت از محیط زیست، به سودرسانی کارخانه لبنی رابتا و عرضه محصولات آن در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای را از دیگر اتفاقات مهم شرکت شریف آباد برشمرد.


پس از آن ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ضمن تشکر و خداقوت به مدیران شرکت شریف آباد از راهبرد اقتصاد رهنما به عنوان بنیاد اقدامات و معیار سنجش عملکرد مدیران سازمان یاد کرد و افزود: تلاش برای گسترش رفاه کارکنان شرکت های تابعه و توسعه چتر حمایت از جامعه معزز ایثارگری، هوشمندسازی کلیه فرآیندهای مالی و اداری با تاکید بر شفافیت، استخدام روش های نوآورانه در جهت کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری، مولدسازی ظرفیت ها و در نهایت استعدادیابی به منظور توسعه سرمایه انسانی سرمشق برنامه های عملیاتی در سازمان است.

وی به ویژه خاطرنشان ساخت: بعد از شرکت زربال سامانه های هوشمند می باید در شریف آباد نصب و راه اندازی شود.

 

بازدید از کارخانه هادی برق


هیئت مدیران سازمان اقتصادی کوثر در مرحله دوم سفر با هدف بررسی میدانی ظرفیت ها و چالش های بهره وری و تولید از شرکت هادی برق بازدید کردند و از نزدیک با کارگران و مدیران کارخانه به گفتگو نشستند.

 

بازدید از کارخانه تولید سیم و کابل سیمکات

 

در ادامه شرکت و کارخانجات تولید کابل و سیم سیمکات میزبان مدیران سازمان اقتصادی کوثر شدند. آقای قاری زاده مدیر عامل این شرکت پس از بررسی های میدانی مدیرعامل و هیات مدیران سازمان از نحوه عملیات و پروسه تولید در سیمکات ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت های اقتصادی و تولیدی با پیشنهاد راهکارهایی خواستار تصویب مجوزهایی از جمله نوسازی ماشین آلات و تأسیس دفتر در چند کشور همسایه برای توسعه کمی صادرات و ارتقاء کیفی تولیدات در شرکت سیمکات شد.


ناصر فخاری ضمن ارزشمند نامیدن تلاشهای مجموعه سیمکات بر مولفه های اقتصاد رهنما تاکید کرد و گفت: تلاش ستودنی مدیران و کارگران سیمکات افتخارات بسیاری را به ارمغان آورده است و می باید توسط مدیران آن مورد قدرشناسی قرار گیرد.


وی ادامه داد: ضرورت نوسازی و بروزرسانی ماشین آلات و مکانیزم استحصال امری انکار ناپذیر است که لازم است پس از تصویب طرح توجیهی (F.S)، برنامه عملیاتی (Action plan) و طرح اقتصادی کسب و کار (Business Plan) اجرایی شود.


در خاتمه مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با پر اهمیت خواندن مسأله محیط زیست در فعالیت های اقتصادی سازمان ابراز امیدواری کرد مسئولین محترم استانی برای انتقال کارخانه های هادی برق از بافت فعلی جغرافیایی به شهرک صنعتی نسبت به اعطای مجوزات تبصره ۱۸ را اقدامات لازمه را انجام دهند تا از رهآورد آن ضمن توسعه اشتغال در استان و افزایش تولید، رونق افزون تری بر صادرات محصولات سیمکات به کشورهای همجوار و غیر همجوار سایه افکند.


شایان ذکر است هیأت اعزامی عصر چهارشنبه به تهران بازگشت.

 

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

پربازدیدترین اخبار