سایر اخبار / معادن
يکشنبه   ۰۸ تير ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۰
تعداد بازدید: ۴۰۷۹

حمایت از زنجیره فولاد کشور با تشکیل کُنسرسیوم سنگ آهن گروه سرمایه گذاری معادن کوثر

فعال سازی معادن کوچک مقیاس و ترویج کنسرسیوم معدنی از طریق مشارکت بخش خصوصی دارای زنجیره ارزش نهایی با شرکت مجتمع فولاد اردستان و شرکت گاما پرتو صنعت با تشکیل و مدیریت واحد کُنسرسیوم معدنی در بخش سنگ آهن گروه سرمایه گذاری معادن کوثر عملیاتی می‌شود.
حمایت از زنجیره فولاد کشور با تشکیل کُنسرسیوم سنگ آهن گروه سرمایه گذاری معادن کوثر
 
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، مهدی آل ابراهیم مدیرعامل گروه سرمایه گذاری معادن کوثر در آئین امضاء قرارداد مشترک همکاری فی ما بین گروه با مجتمع فولاد اردستان و شرکت گاما پروتو صنعت از ورود به عرصه صنایع فلزی نهاده و با انجام عملیات اکتشاف در ۵ پهنه اکتشافی و شناسایی و ثبت ۴۷ محدوده مستعد مواد معدنی فلزی جهت دستیابی به چشم انداز ۱۴۰۴ سند توسعه شرکت و افزایش سبد محصولات با محوریت اشتغال زایی و سود آوری بیشتر برای ذینفعان توسط گروه سرمایه گذاری معادن کوثر که با بیش از ۳۵ سال تجربه معدنکاری در زمینه سنگ تزئینی و نما فعال است خبر داد.
 

شناسایی پتانسیل طلا، مس و آهن و جلوگیری از خام فروشی

 
آل ابراهیم گفت: با توجه به نیاز کشور به توسعه اکتشافات مواد معدنی فلزی، طی یکسال اخیر علاوه بر توجه به سایر حوزه‌های کاری به صورت جهادی و شبانه روزی در حوزه اکتشاف گروه فعالیت صورت پذیرفت که نتایج آن، منجر به شناسایی تعدادی پتانسیل طلا، مس و سنگ آهن گردید. از آن جایی که سیاست گروه، جلوگیری از خام فروشی و حداکثر رسانی ارزش افزوده محصولات از طریق تولید محصول نهایی با تکیه بر توان داخلی می‌باشد، تصمیم بر جذب مشارک با پتانسیل تولید فولاد گرفته شد.
 
حمایت از زنجیره فولاد کشور با تشکیل کُنسرسیوم سنگ آهن گروه سرمایه گذاری معادن کوثر
 

ضرورت توجه هر چه بیشتر به نیاز کشور در زمینه سنگ آهن و تحقق اهداف سند 1404

 
وی افزود: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور، ظرفیت تولید فولاد ۵۵ میلیون تن پیش بینی شده است که مهمترین نکته آن تأمین سالیانه ۱۶۴ میلیون تن سنگ آهن است. در سال ۹۸ تولید ۲۸ میلیون تن فولاد برنامه ریزی شده بود که آمار ۲۷ میلیون تن به ثبت رسید که عمده مشکل فولاد سازان در این زمینه کمبود منابع سنگ آهن بیان شده است.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری معادن کوثر اظهار داشت: با عنایت به شروع زنجیره فولاد از سنگ آهن در صورت بروز مشکل در تأمین سنگ آهن کل زنجیره با مشکل مواجه خواهد بود که اکتشاف ابتدای چرخه زنجیره فولاد است و اگر مطالعات اکتشافی کشور منجر به یافتن پتانسیل‌های جدید نشود، در افق ۱۴۰۴ با کمبود سنگ آهن مواجه خواهیم شد و ناگزیر به واردات این محصول خواهیم بود.
 
حمایت از زنجیره فولاد کشور با تشکیل کُنسرسیوم سنگ آهن گروه سرمایه گذاری معادن کوثر
 

تشکیل کُنسرسیوم معدنی در گروه معادن کوثر با محوریت سنگ آهن

 
وی یادآور شد: در همین راستا گروه سرمایه گذاری معادن کوثر با شرکت‌های مجتمع فولاد اردستان و گاما پرتوصنعت، کنسرسیوم معدنی با محوریت سنگ آهن، جهت انجام کلیه مراحل اکتشاف، استخراج و تولید محصول نهایی قابل ارائه به بازار، برای ۳ محدوده اکتشافی واقع در شهرستان‌های نایین و اردستان، استان اصفهان، تشکیل دادند.
مهدی آل ابراهیم بیان کرد: پتانسیل‌های طلا و مس در استان اصفهان، کرمان و اردبیل شناسایی شده که برنامه این گروه برای سرعت بخشیدن به روند اکتشاف و همچنین استفاده از پتانسیل‌های موجود داخلی، اخذ مشارک می‌باشد که دستاورد‌های حاصل از فعالیت‌های انجام شده در این راستا به زودی اعلام خواهد شد.
 
حمایت از زنجیره فولاد کشور با تشکیل کُنسرسیوم سنگ آهن گروه سرمایه گذاری معادن کوثر
 

تأمین سنگ آهن، ضرورت افزایش، رونق و جهش تولید مجتمع فولاد اردستان

 
در ادامه این نشست مجید ساوجی، مدیرعامل مجتمع فولاد اردستان با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه فولاد اردستان گفت: این مجتمع، هم اکنون حدود ۵۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌کند که برای دستیابی به ظرفیت اعلام شده، نیاز به ۵/۱ میلیون تن سنگ آهن خام دارد؛ لذا این مجموعه عمده تمرکز خویش را در مشارکت و خرید محدوده‌های واقع در شعاع ۳۰۰ کیلومتری مجتمع قرار داده است. این مجتمع از شمش تولید شده، توسط سیستم نورد، تیر آهن‌های سایز ۱۴، ۱۶ و ۱۸، تسمه‌های ۳۰ سانتی متری ورق با ضخامت ۸ تا ۳۰ میلیمتر، نبشی و ناودانی تولید می‌کند که این فرآیند، جلوی حدود ۲۰۰ میلیون دلار خروج ارز از کشور را خواهد گرفت. این مجتمع بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از محصول نهایی را صادر می‌کند.

انتهای پیام /
 
آخرین اخبار

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

انتصاب سرپرست شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

پربازدیدترین اخبار