اخبار سازمان / گزارش ویژه
سه‌شنبه   ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۸۰۶
تعداد بازدید: ۱۶۹۶
کاهش ۳۰ درصدی قیمت تولیدات کشاورزی کوثر با کاهش هزینه‌های تولید
 
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر از کاهش ۳۰ درصدی قیمت تولیدات کشاورزی سازمان کوثر خبر داد و گفت: سازمان با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و جدیدترین تکنولوژی‌های روز توانسته است هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی خود را ۳۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، دکتر ناصر فخاری روز سه شنبه در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه خوراک دام و طیور در نشستی خبری گفت: هلدینگ‌های کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر در راستای توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص عدم غفلت از امنیت غذایی کشور، دو موضوع اقتصادی بودن تولیدات و تامین امنیت غذایی را به عنوان یک تکلیف ملی، همزمان پیش می‌برند.
بودجه سازمان، نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته و در زمینه امنیت غذایی کشور مفید و موثر بوده است.
 
کاهش ۳۰ درصدی قیمت تولیدات کشاورزی کوثر با کاهش هزینه‌های تولید

فخاری تصریح کرد: سازمان کوثر در بحران‌های جهانی اخیر، توانسته است با جمع آوری مازاد جوجه یکروزه از بازار و حفظ تولید، نه تنها به چرخه تولید خود ادامه داده است بلکه مانع حذف جوجه یکروزه، کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها شد و اکنون شاهد صادرات مرغ به کشور‌های همسایه هستیم و آثار مثبت آن در چندماه آینده نمایان‌تر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اضافه کرد: سازمان اقتصادی سازمان کوثر با کاهش هزینه‌های تولید، ضمن حرکت در مسیر تامین امنیت غذایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، توانسته است از تکانه‌های بیرونی نیز جلوگیری کند.

وی درخصوص اقدامات و برنامه‌های سازمان اقتصادی کوثر درباره تامین نهاده‌های صنعت دام و طیور کشور گفت: در حالی که سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها با بحران افزایش قیمت‌ها روبرو بودند، شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر، توانستند با کمترین سود، درآمدشان را ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهند و بی تردید خانواده شهدا و ایثارگران و آحاد مردم از منافع آن برخوردار می‌شوند.
 
کاهش ۳۰ درصدی قیمت تولیدات کشاورزی کوثر با کاهش هزینه‌های تولید

فخاری درباره امضای تفاهم نامه همکاری بین دو هلدینگ کوثر صبا و کشاورزی کوثر در حاشیه نمایشگاه صنعت دام، طیور و آبزیان اظهارداشت: همکاری این دو شرکت با یکدیگر علاوه بر کاهش هزینه ها، در تامین نقدینگی و همپوشانی فعالیت‌ها موثر است.

وی افزود: هلدینگ کوثر صبا از زیر مجموعه‌های سازمان کوثر، سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان نهاده تامین کرده بود و امسال این رقم به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است این شرکت همچنین در زمینه تامین دانه‌های روغنی و نیز تولیدات صنعتی فعالیت دارد که محصولات صنعتی از جمله سیم و کابل به کشور‌های همسایه صادر می‌کند.
 
کاهش ۳۰ درصدی قیمت تولیدات کشاورزی کوثر با کاهش هزینه‌های تولید

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثرخاطرنشان کرد: جنگ اخیر روسیه و اوکراین در اکثر کشور‌های اروپایی بحران ایجاد کرد، اما نتوانست در تامین نهاده‌های داخل کشور مشکل ایجاد کند، بطوری که طی مذاکرات با کشور‌های آمریکای لاتین، تبادلات خود را در این زمینه به طور کامل انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، ضعف در بخش تولید نهاده‌های صنعت دام و طیور را پاشنه آشیل تامین امنیت غذایی کشور دانست و گفت: توسعه گلخانه ها، افزایش تولید در واحد سطح و ارتقاء بهره‌وری، مهمترین عامل در افزایش تولید نهاده‌ها در داخل کشور است و دراین راستا شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با در اختیار قرار دادن جدیدترین فناوری‌ها به افزایش تولید در واحد سطح کمک کنند.
 
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه پیش از این تمام جوجه‌های مورد نیاز داخل کشور از نژاد‌های خارجی به ویژه راس انگلیسی بوده است، اظهارداشت: اکنون با اصلاح و احیای نژاد مرغ آرین، علاوه بر ایجاد رقابت در تولید، صادرات جوجه یکروزه را در دستور کار داریم که این امر وابستگی کامل کشور به نژاد‌های خارجی را کاهش داده است.

فخاری همچنین از صادرات جوجه تولید داخلی نژاد آرین خبر داد و گفت: جوجه‌های داخلی نژاد آرین را به کشور‌های افغانستان و عراق صادر می‌کنیم و به تازگی تفاهم نامه‌ای در این زمینه با روسیه نیز منعقد شده است.
 
انتهای پیام/ 
 
آخرین اخبار

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

ارتقاء جایگاه زاگرس در میان نیروگاه های کشور

پیام تسلیت دکتر فخاری بخاطر درگذشت مادر شهیدان اسماعیلی

گزارش تصویری | حضور دکتر فخاری در نمایشگاه مطبوعات

چگونه سهم مردم در اقتصاد افزایش می یابد؟

اقتصاد با تامین مالی پروژه های توسعه تولید رشد میکند

مدرس زاده معاون توسعه همکاری های بخش خصوصی معاونت علمی ریاست جمهوری شد

دو گزارش از شرکت کشت و صنعت خاوردشت

افتتاح خط تولید پروتئین سویای انسانی

پربازدیدترین اخبار