صفحه نخست / کارآفرینی
شنبه   ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۹۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۴۶

پایان رقابت دانش‌بنیان‌ها بر سر چالش‌های کشت و صنعت/ فخاری: فروش محصولات در سامانه بامک ارزانتر از بازار

نمایشگاه مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر در حالی به کار خود پایان داد که مدیرعامل این سازمان از آغاز به کار سامانه‌ای برای کنترل و تثبیت بازار گفت و نیز چند تیم استارتاپی برتر معرفی و از طرح‌های دانش‌بنیان منتخب در سال جاری هم تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، مراسم پایانی این رویداد که از سه روز قبل در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز شده بود، عصر روز جمعه (پنجم اسفندماه ۱۴۰۱) همزمان با میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار و با حضور مدیران و دست‌اندرکاران سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه آن، چندین تیم استارتاپی و برخی مسئولان همچون علی اوتارخانی (رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی)، محمود پاکدل (معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران)، ابراهیم عزیزی (نماینده کرمانشاه در مجلس) و علیرضا قیطاسی (مدیرعامل بانک دی) برپا شد.

در ابتدای این مراسم، ناصر فخاری (مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر) در سخنانی به اهداف رویداد مسئله‌محور سازمان کوثر اشاره و بیان کرد: ۱۵ماه است راهبردی به نام اقتصاد رهنما را معرفی کردیم؛ یعنی رفاه، هوشمندسازی، مولدسازی و استعدادیابی. در همان ماه اول، سامانه‌ای به اسم امصاک را برای استعدادیابی رونمایی کردیم و به عهدی که داشتیم پای‌بند بودیم و هیچ انتصابی را خارج از مسیر امصاک و کانون ارزیابی انجام ندادیم.

پایان رقابت دانش‌بنیان‌ها بر سر چالش‌های کشت و صنعت/ فخاری: فروش محصولات در سامانه بامک ارزانتر از بازار

او افزود: بعد از آن، هوشمندسازی را آغاز کردیم که دو بخش آن در این نمایشگاه رونمایی شده و می‌شود. یکی از آن‌ها سامانه بامک، بازار مشترک کوثر، است که در روز اول رونمایی شد. تمام محصولات سازمان اقتصادی کوثر در این سامانه عرضه می‌شود. پایلوت طرح ما اکنون، جامعه ایثارگر تهران، حدود ١٠٠ هزار نفر است که این محصولات با قیمت درب کارخانه به آن‌ها درب منزل تحویل داده می‌شود. فاز بعدی، جامعه ایثارگر کل کشور است. همچنین، برای سه دهک پایین جامعه ایثارگری هر سه ماه یک میلیون تومان کارت کیف پول‌شان شارژ می‌شود و می‌توانند رایگان خرید کنند. در فاز سوم، تمام مردم می‌توانند از این سامانه خرید کنند و حتماً قیمت آن از بازار پایین‌تر است. در فاز چهارم، دیگرانی هم که تولیدات دارند، می‌توانند در این سامانه بارگذاری کنند و محصولات‌شان را عرضه کنند.

پایان رقابت دانش‌بنیان‌ها بر سر چالش‌های کشت و صنعت

فخاری در ادامه با بیان اینکه وقتی نوسانات در بازار زیاد و قیمت‌ها سرسام‌آور می‌شود و سفره مردم تنگ‌تر می‌شود، مردم از نظام انتظار دارند، اظهار کرد: ما به عنوان یک نهاد، بر خود این تکلیف را دانستیم که در کنترل و تثبیت بازار کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان کوثر درباره سامانه‌ای که در این مراسم از آن رونمایی شد نیز توضیح داد: همکاران ما چندماهی‌ست که مشغول سامانه هوشمند مدیریت منابع کوثر بودند. در این سامانه، منابع مالی و به‌طور کلی بازرگانی و همه در یک بزرگراه اطلاعاتی مالی به هم متصل می‌شوند.

فخاری در ادامه سخنان خود به اینکه این سامانه نیاز به وارد کردن داده ندارد، اشاره و بیان کرد: از فردا اگر تمام دستگاه‌های نظارتی از ما اطلاعات بخواهند، ما به آن‌ها دسترسی می‌دهیم تا هر اطلاعاتی را که می‌خواهند به‌دست بیاورند. برای شروع، به سازمان امور مالیاتی اعلام کردیم، ما این نرم‌افزار را به سامانه مودیان شما وصل می‌کنیم. خودبه‌خود همه درآمد ما به سازمان امور مالیاتی متصل می‌شود و دیگر نیاز به اظهارنامه و دفتر نیست. آن‌هایی که نهادهای انقلابی را متهم می‌کردند که مالیات نمی‌دهند، امروز ببینند سازمان اقتصادی کوثر، به‌عنوان یک نهاد انقلابی اظهارنامه نمی‌دهد، بلکه سامانه خود را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهد تا مالیات محاسبه شود و آن را پرداخت کند. ما شفافیت را از خودمان شروع کردیم.

در ادامه، روح‌الله رحمانی (مدیر مرکز هوش مصنوعی دانشگاه تهران) به سخنرانی پرداخت و ضمن ارائه روایتی درباره خود از تحصیل در امریکا و کار در شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، به چالش مهاجرت نخبگان پرداخت و گفت: آنچه در ذهن این جوانان هست براساس اعتقادی‌ست که نسبت به آینده دارند و فکر می‌کنند آن طرف آب چمن سبزتری‌ست که باعث می‌شود به همه آرزوهای‌شان برسند اما من پس از تحصیل در امریکا و کار برای آخرین تکنولوژی‌ها در نهایت به پوکی رسیدم و افسرده شدم و از خدا خواستم من را از آنجا نجات دهد.

پایان رقابت دانش‌بنیان‌ها بر سر چالش‌های کشت و صنعت/ فخاری: فروش محصولات در سامانه بامک ارزانتر از بازار

او همچنین درخصوص سامانه هوشمند مدیریت منابع، با طرح این پرسش که اقتصاد چیست، ادامه داد: علت وجود این سامانه که اکنون در سر نخ است، تعریفی متفاوت از اقتصاد است که فقط جاهایی مثل سازمان کوثر می‌توانند در راس آن باشند. علت وجود اقتصاد این نیست که فقط به اکثریت سهام‌دارها سود برسانیم، بلکه هدف رساندن رزق به اکثریت است. هیچ شرکتی نداریم که فقط در حال جمع‌آوری حساب‌هایش باشد، حساب کند چقدر رزق ایجاد کرده.

پس از این، ابراهیم عزیزی (نماینده کرمانشاه در مجلس) نیز در سخنانی با بیان اینکه در نظام مقدس اسلامی که برای پیاده‌سازی احکام نورانی اسلام است، باید فرامین مقام معظم رهبری نصب‌العین قرار بگیرد، گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر پیشرفت، عدالت، رشد اقتصادی و بهره‌وری در عوامل تولید و... است.

عزیزی سپس بیان کرد: انتظاری که از سازمان کوثر داریم فرمان حضرت آقا را عملیاتی کنند، دستور دادند که چند طرح ملی عظیم پیشگام زیرساختی مبتنی بر آینده‌نگری و روزآمد را اجرایی کنند. این در شان نظام اسلامی است. باید ۹۰درصد کالای اساسی و اقلام غذایی در داخل کشور تولید شوند و ذخایر ژنتیکی افزایش پیدا کنند. این از جمله تاکیدهای مقام معظم رهبری است. تاکیدی که در نهایت باید صورت بگیرد.

آخرین سخنران اختتامیه نمایشگاه مسئله محور سازمان کوثر، علیرضا یوزباشی، دبیر این رویداد و مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر بود که گزارشی را از برگزاری این رویداد چهارروزه به حاضران ارائه کرد و گفت: مسائل ۳۷ شرکت از این سازمان احصاء شده بود، تعداد نیازها ۲۸۶ نیاز بود که نیازهای فناورانه ۱۲۴ مورد بود. هفت رویداد داشتیم، ۸۴ نیاز توسط مدیران به فناورها ارائه شد. بیش از ۲۹۲ شرکت دانش‌بنیان در رویداد ما ثبت‌نام کردند و بیش از ۲۵۰ مورد در رویداد حضور پیدا کردند. از ۱۲۴ نیاز، ۹۰ مورد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مورد آمادگی قرار گرفت.

پایان رقابت دانش‌بنیان‌ها بر سر چالش‌های کشت و صنعت

در بخش‌های پایانی این مراسم، از شرکت‌های سرمایه‌گذاری معین کوثر، سرمایه‌گذاری صنایع و معادن، شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس، شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد، شرکت شهاب و شرکت صنایع غذایی بهچین و نیز در بخش طرح‌های دانش بنیان منتخب کوثر در سال جاری از طرح بذر پرمحصول گندم (شتابدهنده امنیت غذایی ایرانیان) و طرح استحصال خوراک دام از محتویات شکمبه کشتارگاهی (شرکت بیداران اکسیر گستر البرز) تقدیر شد.

تیم‌های برتر استارتاپ ویکند کارآفرین ایثارگران نیز به این شرح اعلام شد: تیم اول: ایثاریار - تیم‌های دوم: بانوکس و سربازان مزرعه - تیم‌های سوم: وست‌آپ و هنرسرا.

نمایشگاه رویداد مسئله‌محور سازمان  اقتصادی کوثر با رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت منابع این سازمان و همچنین کتاب هوشمندسازی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

جهش تولید، عامل مهمی در تقویت معیشت مردم است

اقتصاد کشور با خودکفایی های کوثر توانمندتر شد

افزایش تولید کلزا در مزارع پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر

بهره برداری از "داشبورد رصد بازار مسکن" در گروه معین کوثر

اخذ گواهینامه IR توسط شرکت مرغک

نماینده بنیاد شهید گواهینامه بین المللی حمایت از حقوق معنوی را از آن خود کرد

سخن‌نگاشت | پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳

پیام تسلیت دکتر فخاری برای درگذشت والده دکتر باقری

امروز فرزند شهید بودن یک آزمون است

طی مقدمات عملیات ساخت پروژه رفاهی نوشهر

کوثر راهی جز نخبه محوری و نقشه های دانش بنیان ندارد

آیت الله رئیسی در افتتاحیه نمایشگاه روایت خدمت 

تبیین دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت

علی عفتی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد زربال شد

لزوم نگرش راهبردی به نفت

دعوت مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به حضور در انتخابات

گام های پایانی معین کوثر تا هوشمندسازی

میثم صفرزاده فرمانده بسیج سازمان اقتصادی کوثر شد

کیفیت بالا بازار بتلند را به رشد سه برابری رساند

پربازدیدترین اخبار